-1- Katasztrófavédelmi bírság és katasztrófavédelmi hozzájárulás Horváth Gergely tű. fhdgy. 2012. február 9.

Slides:



Advertisements
Hasonló előadás
A veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetek elleni védekezés szabályai (Seveso II.) - polgármesterek felkészítése Lakossági tájékoztatás A lakosság.
Advertisements

2012. december 3. ÉSZAK KELET-PEST MEGYEI LEADER EGYESÜLET Tájékoztató Fórum.
Fémkereskedelem szabályozása
Az esemény vagy eseménysorozat katasztrófává minősítése Jogszabályi háttér § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról, szervezetéről.
APEH (új nevén a NAV Nemzeti Adó- és Vámhivatal) prezentáció
AZ ÚJ SZABÁLYSÉRTÉSI TÖRVÉNY
A védelmi bizottság elnökének katasztrófavédelmi feladatai Jogszabályi háttér: § §1999. évi LXXIV. törvény a katasztrófák elleni védekezés irányításáról,
A polgári védelmi tervezés Jogszabályi háttér § §1949. évi XX. törvény a Magyar Köztársaság Alkotmánya § §1996. évi XXXVII. törvény a polgári védelemről.
A projektek megvalósítása I.
A felelős műszaki vezetőkre vonatkozó szabályok változása A munkavédelem időszerű kérdései a bányászatban és a gáziparban konferencia Visegrád november.
-1- Katasztrófavédelmi hozzájárulás, bírság, és igazgatási szolgáltatási díj SZAKMAI KONFERENCIA február 22.
A HELYI IPARŰZÉSI ADÓVAL KAPCSOLATOS ELJÁRÁSI SZABÁLYOK JANUÁR 1. NAPJÁT KÖVETŐ VÁLTOZÁSAI.
„Geotermia a XXI. században” Kistelek február 26. Geotermia hasznosítás a bányatörvény módosításának tükrében Szabados Gábor elnök Magyar Bányászati.
Állam munkavédelmi feladatai
Szabálysértési méltányossági kérelem
Prof. Dr. Nagy János Nemzeti Vagyongazdálkodási Tanács Elnöke Budapest, február 24. A felsőoktatási intézmények vagyongazdálkodása.
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
Levegőtisztaság-védelem 10. előadás Engedélyezési eljárások, eljáró hatóságok, eljárások menete, engedélykérelmek tartalmi követelményei.
MIHÁLY PÉTER Nemzeti Közlekedési Hatóság
Tűz-, polgári védelmi és katasztrófavédelmi igazgatás
A 259/2002. (XII.18.) Korm. rendelet január 1-től hatályos módosítása
Dr. Hegedűs Annamária Belügyminisztérium február 9.
A POLGÁRMESTEREK VÉDELMI IGAZGATÁSI FELADATAI A JOGSZABÁLYI VÁLTOZÁSOK TÜKRÉBEN MISKOLC, JÚNIUS 06. FAZEKAS GYÖRGY ALEZREDES.
Változások a szabálysértési jogban
Veszélyes üzemek kritikus infrastruktúra védelmi aspektusai
Jogszabályi háttér A katasztrófavédelem a polgári védelem és a tűzoltóság országos és területi szerveinek összevonásával alakult meg január 1- jével,
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
A területi szervek fő feladatai a nukleárisbaleset - elhárítás területén Jogszabályi háttér § §248/1997. (XII. 20.) Korm. rendelet az Országos Nukleárisbaleset-elhárítási.
Dr. Góra Zoltán tű. dandártábornok főigazgató-helyettes
1.2. Könyvviteli szolgáltatást végzők továbbképzésének átalakítása.
Tisztelettel köszöntöm a konferencia résztvevőit! Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi Bányakapitányság Nagy Endre bányafelügyeleti főmérnök Pécsi.
Budapest, január 26. dr. Kaszó Éva FOE Elnökségi tag
Önkormányzati adóigazgatás aktualitásai március 4.
A közigazgatási hatósági eljárásról és szolgáltatás általános szabályairól szóló törvény A kérelemtől a bírósági felülvizsgálatig Új jogintézmények a KET-ben.
1 A személyi jövedelemadó 1 %-ának kiutalása, felhasználás elszámolása.
Előadó: Bellovicz Gyula igazságügyi szakértő
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
dr. Nagy Ádám főosztályvezető Ipari és Építésgazdasági Főosztály
A raktározásra vonatkozó szabályozási tervek.
Ellenőrzés, karbantartás, felülvizsgálat
A kémiai biztonságról közérthetően
A fizetési meghagyásos eljárás DE-ÁJK Polgári Eljárásjogi Tanszék
A munkavédelmi hatóság évi ellenőrzési tapasztalatai és az idei évi célkitűzések Munkavédelmi és Katasztrófavédelmi (ADR) Konferencia a Zala Megyei.
Szakképzési hozzájárulás szabályainak évközi változásai, valamint a től hatályos módosulások.
Személyi jövedelemadó 1+1% felajánlása, fogadása Simon Réka adóügyi ügyintéző NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága Eljárási Osztály Eger, április.
ORSZÁGOS KÖRNYEZETVÉDELMI ÉS TERMÉSZETVÉDELMI FŐFELÜGYELŐSÉG 1 Gábriel Edit Engedélyezési Főosztály január 21. felsőfokú ügyintéző.
-1- Küszöbérték alatti üzemek súlyos ipari balesetek elleni védekezéssel kapcsolatos üzemeltetői feladatok és a hatóság tevékenysége Dr. Vass Gyula tű.
1002/2010. (I. 07.) VPOP UTASÍTÁS A VÁMRAKTÁROZÁS EGYSÉGES ELJÁRÁSI RENDJÉRŐL.
Dr. Dávid Ivett Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság Hatósági és Jogi Főosztály április 22. Várható szankcionálási eszközök.
Tájékoztató az adózás rendjéről szóló törvény 2007-től hatályos változásairól.
Adóügyi aktualitások (Új jegyzői adatszolgáltatások, egészségügyi szolgáltatási járulék) Lukács György igazgató NAV Heves Megyei Adó- és Vámigazgatósága.
Helyszíni ellenőrzés Grigely Győző, KDRFÜ. Az ellenőrzés jogi háttere Támogatási Szerződés, ÁSZF 10. pont „Kedvezményezett a Szerződés aláírásával kötelezettséget.
1 FOGYASZTÓVÉDELMI FÓRUM Tatabánya, március 25.
MUNKAÜGYI FELÜGYELŐSÉGI NYÍLT NAP ÁPRILIS 03.
SIMANECZ TÜNDE FŐTANÁCSOS ADATSZOLGÁLTATÁS ELLENŐRZÉS BÍRSÁGOLÁS HADITECHNIKAI ÉS EXPORTELLENŐRZÉSI HATÓSÁG.
Az ideiglenes biztosítási intézkedés elrendelésének általános és különös szabályai Villányi- Kollár Károly Dusán okleveles nemzetközi adószakértő.
Egyszerűsített foglalkoztatás szabályai
A környezet védelmének általános szabályairól szóló évi LIII. tv.
A közigazgatási perek április 3..
E-ügyintézés az adózásban 2006.
2016. február-március Dr. Máté Zsolt főosztályvezető
2012. évi CXLVII. SZÁMÚ A KISADÓZÓ VÁLLALKOZÁSOK TÉTELES ADÓJÁRÓL SZÓLÓ TÖRVÉNY/KATA/ ÉVI VÁLTOZÁSAI Készítette :Szalainé Somogyi Valéria.
ETS-létesítményeket, EU-ETS hitelesítőket
Időközi adatszolgáltatások teljesítése
Pécs, december 5. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
Megjelent a végrehajtási rendelet!
2015. évi tapasztalatok, évi ellenőrzési irányelvek
Pécs, szeptember 25. Jegyzői értekezlet Hatósági Főosztály Törvényességi Felügyeleti Osztály.
Fontosabb illetékekkel kapcsolatos részletszabályok
Kárelhárítás Zöldi Irma OVF.
Előadás másolata:

-1- Katasztrófavédelmi bírság és katasztrófavédelmi hozzájárulás Horváth Gergely tű. fhdgy február 9.

-2- Jogszabályi háttér 1.A katasztrófavédelemről és a hozzá kapcsolódó egyes törvények módosításáról szóló évi CXXVIII. törvény (Kat.) 79. § 2.a katasztrófavédelmi bírság részletes szabályairól, a katasztrófavédelmi hozzájárulás befizetéséről és visszatérítéséről szóló 208/2011. (X. 12.) Korm. rendelet (R.) 1-4. §

-3- Katasztrófavédelmi hozzájárulás (Kat. 79. §): (1) Katasztrófavédelmi hozzájárulást kötelesek fizetni a Kat. szerinti üzemeltetők veszélyes árut (2) Nem kell katasztrófavédelmi hozzájárulást fizetnie: tároló, gyártó, feldolgozó gazdálkodó szervezetek állami és önkormányzati szervek kizárólag kiskereskedelmi forgalmazáshoz, illetve lakossági szolgáltatás nyújtásához kapcsolódó tárolást végző gazdálkodó szervezetek üzemeltetők és a gazdálkodó szervezetek: tárgyévet megelőző év éves nettó árbevétele < 50 millió forint közfinanszírozású egészségügyi szolgáltatók nukleáris létesítmények és radioaktívhulladék-tárolók

-4- Katasztrófavédelmi hozzájárulás (Kat. 79. §): összege Kat. hatálya alá tartozó üzemek esetében: a veszélyes tevékenységgel összefüggésben keletkezett – a jövedéki adó és az energiaadó összegével csökkentett – éves nettó árbevételének 0,1%- a. összege a gazdálkodó szervezetek esetében: a) saját tulajdonban lévő vagy egyéb, nem visszterhes jogviszony alapján tárolt veszélyes áru esetén a veszélyes áru értékesítéséből keletkező, b) nem saját tulajdonban lévő veszélyes áru tárolása esetén a tárolási szolgáltatásból származó, c) gyártás esetén a veszélyes áru mint termék értékesítéséből származó, a jövedéki adó és az energiaadó összegével csökkentett éves nettó árbevétel 0,1%-a.

-5- Katasztrófavédelmi hozzájárulás (Kat. 79. §): összege a veszélyes áru feldolgozását végző gazdálkodó szervezetek esetében: a tevékenység során felhasznált veszélyes áru nettó értékének 0,1%-a. amennyiben a gazdálkodó szervezet több tevékenységet folytat, úgy a katasztrófavédelmi hozzájárulást azon tevékenység után fizeti meg, amelyik alapján a katasztrófavédelmi hozzájárulás összege a legnagyobb. A katasztrófavédelmi hozzájárulás fizetésére kötelezettek kötelesek tevékenységükr ő l a hivatásos katasztrófavédelmi szerv központi szervének bejelentést tenni.

-6- Katasztrófavédelmi hozzájárulás (Kat. 79. §): Ha a hozzájárulás mértékét a kötelezett bizonyítani nem tudja: összege a teljes tevékenységből származó, a jövedéki adó és az energiaadó összegével csökkentett éves nettó árbevétel 0,1%-a. Meg nem fizetése esetén: adók módjára behajtandó köztartozásnak minősül. A katasztrófavédelmi hozzájárulás egynegyede felhasználható az üzemeltető veszélyes tevékenysége által jelentett kockázat szintjének csökkentését szolgáló m ű szaki intézkedésekre. A katasztrófavédelmi hozzájárulás a hivatásos katasztrófavédelmi szerv központi szervének bevétele.

-7- Katasztrófavédelmi hozzájárulás befizetési eljárása (R. 1. és 2. §): ! június 30-ig egyben 40% megfizetése és iratok, igazolás beküldése október 31-ig december 31-ig

-8- Katasztrófavédelmi hozzájárulás befizetési eljárása (R. 1. és 2. §): A kötelezett, amennyiben a bejelentett adataiban változás történik, arról a hatóságot a változást követő 30 napon belül tájékoztatja. A bejelentést a tárgyévet követő évben kell megtenni, ha a veszélyes áru a gazdálkodó szervezet telephelyén csak március 31-ét követően van jelen. Amennyiben a kötelezett a tárgyév március 31. napja előtt a jogutód nélküli megsz ű nés mellett dönt, a bejelentést e döntést követő 30 napon belül kell megtenni.

-9- Katasztrófavédelmi hozzájárulás felhasználása és visszatérítése (R. 3. és 4. §): A kockázat szintjének csökkentését szolgáló m ű szaki intézkedésre 25% felhasználható, ennek minősül: az üzem által okozott veszélyeztetettség csökkentését szolgáló megelőzési vagy következménycsökkentő m ű szaki intézkedés, a külső védelmi tervezésnél alkalmazott, feltételezett súlyos baleset által veszélyeztetett területet csökkentő üzemi beruházás, a lakosságvédelmet szolgáló veszélyes anyag monitoring, lakossági riasztó és tájékoztató rendszer kiépítése és üzemeltetése.

-10- Katasztrófavédelmi hozzájárulás felhasználása és visszatérítése (R. 3. és 4. §): A megvalósított m ű szaki intézkedés esetén az üzemeltető a befizetett hozzájárulás egynegyedének visszatérítését kérelmezheti a hatóságtól. A hozzájárulás visszatérítése iránti kérelmet 6 hónapon belül kell a benyújtani. Csatolni kell a megvalósult m ű szaki intézkedés költségvetési fejezettel alátámasztott részletes m ű szaki dokumentációját. A hatóság a hozzájárulás visszatérítésére irányuló kérelem tárgyában 45 napon belül dönt. A hatóság túlfizetés esetén a tudomásszerzést követő 15 napon belül hivatalból intézkedik a többletösszeg visszatérítése iránt. A többletösszeg visszatérítését a teljesítéstől számított 15 napon belül - a befizetést igazoló irat csatolásával egyidejűleg – a kötelezett is kérheti.

-11- Katasztrófavédelmi bírság (Kat. 35 § (5)): A hatóság katasztrófavédelmi bírság kiszabására jogosult: a) katasztrófavédelmi engedély nélkül végzett engedélyköteles tevékenység végzése esetén, b) a IV. fejezetben és a végrehajtási rendeletekben, vagy az azok alapján meghozott hatósági döntésben foglalt előírások elmulasztása esetén, c) a veszélyes tevékenységgel kapcsolatos súlyos balesettel, vagy üzemzavarral összefüggésben megelőző, elhárító és helyreállító intézkedésekre vonatkozó kötelezettség be nem tartása esetén.

-12- Katasztrófavédelmi bírság (Kat. 35 §): legkisebb összege forint, legmagasabb összege forint; összegét a jogsértés veszélyességével arányos mértékben, igazodva a jogsértés súlyához és ismétlődéséhez kell meghatározni; egy eljárásban ugyanazon kötelezettség ismételt megszegése vagy más kötelezettségszegés esetén ismételten is kiszabható; a jogerősen kiszabott és be nem fizetett bírság adók módjára behajtandó köztartozásnak minősül; a katasztrófavédelmi bírság a központi költségvetés központosított bevétele.

-13- Katasztrófavédelmi bírság (R. 2. melléklet): Ssz.Bírságolással érintett szabálytalanság A bírság összege forintban 1.Engedélyköteles tevékenység engedély nélküli végzése, folytatása ,- 2.Üzemazonosítási kötelezettség elmulasztása ,- 3.Üzemazonosítás nem megfelelő adattartalommal történő benyújtása ,- 4.Biztonsági jelentésben, biztonsági elemzésben, belső védelmi tervben, súlyos káresemény elhárítási tervben valótlan adatok feltüntetése ,- 5.A hatósági döntésben foglalt műszaki, technológiai, beruházási, karbantartási előírás elmulasztása ,- 6.A hatósági döntésben foglalt egyéb, külön nem nevesített (adminisztratív, dokumentációs stb.) előírás elmulasztása ,- 7.Biztonsági jelentés, biztonsági elemzés határidőre történő benyújtásának elmulasztása ,- 8.Súlyos káresemény elhárítási terv határidőre történő benyújtásának elmulasztása ,- 9.Biztonsági jelentés, biztonsági elemzés, belső védelmi terv, súlyos káresemény elhárítási terv soros felülvizsgálatának elmulasztása ,- 10.Védendő adatokat nem tartalmazó biztonsági jelentés vagy biztonsági elemzés benyújtásnak elmulasztása ,- 11.Biztonsági jelentés, biztonsági elemzés soron kívüli felülvizsgálatának elmulasztása ,- 12.Súlyos káresemény elhárítási terv soron kívüli felülvizsgálatának elmulasztása ,-

-14- Katasztrófavédelmi bírság (R. 2. melléklet): 13.Belső védelmi terv soron kívüli felülvizsgálatának elmulasztása ,- 14.Üzem vagy veszélyes létesítmény bezárása bejelentésének elmulasztása ,- 15.Üzemben, veszélyes létesítményben, tároló berendezésben, technológiai eljárásban vagy a védekezés belső (létesítményi) rendszerében jelentős változtatás bejelentésének, engedélyezésének elmulasztása ,- 16.Üzemben jelenlévő veszélyes anyagok mennyiségének jelentős növekedése, illetve a veszélyes anyag jellegének, fizikai tulajdonságának jelentős változása bejelentésének elmulasztása ,- 17.Veszélyes anyagokkal kapcsolatos üzemzavar, súlyos baleset azonnali bejelentésének elmulasztása ,- 18.Veszélyes anyagokkal kapcsolatos üzemzavarról, súlyos balesetről szóló adatszolgáltatási kötelezettség elmulasztása ,- 19.Veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesetről szóló baleseti jelentés határidőre történő benyújtásának elmulasztása ,- 20.Veszélyes anyagokkal kapcsolatos súlyos balesettel kapcsolatos védekezési, elhárítási és helyreállító intézkedések elmulasztása ,- 21.Belső védelmi terv gyakorlat végrehajtásának elmulasztása ,- 22.Belső védelmi terv gyakorlat időpontjáról szóló értesítés megküldésének elmulasztása ,- 23.Belső védelmi terv gyakorlat jegyzőkönyve megküldésének elmulasztása ,- 24.Dominóhatásban érintett üzem adatszolgáltatási kötelezettségének elmulasztása ,-

-15- Katasztrófavédelmi bírság (R. 5-7.§): több különböző szabálytalanság esetén a bírság összege az egyes bírságtételek összege: legfeljebb Ft bírság kiszabására irányuló eljárás: 3 hónapon belül, de legkésőbb a jogsértés bekövetkezését követő egy éven belül, ügyintézési határidő 45 nap a bírságot az annak kiszabásáról rendelkező határozat kézhezvételétől számított 15 napon belül kell megfizetni határidő lejárta előtt előterjesztett kérelemre a hatóság legfeljebb 12 havi részletfizetést engedélyezhet a befizetés tényét a teljesítést követő 8 napon belül igazolni kell a befizetési határidő elmulasztását követő 8 napon belül a hatóság a végrehajtás érdekében megkeresi a hatáskörrel és illetékességgel rendelkező adóhatóságot

-16- Köszönöm a figyelmet!