Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

REKLÁM ötletek, termékek, szolgáltatások bármilyen, beazonosítható szolgáltató (szponzor) által fizetett, nem személyes bemutatása és népszerűsítése ötletek,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "REKLÁM ötletek, termékek, szolgáltatások bármilyen, beazonosítható szolgáltató (szponzor) által fizetett, nem személyes bemutatása és népszerűsítése ötletek,"— Előadás másolata:

1 REKLÁM ötletek, termékek, szolgáltatások bármilyen, beazonosítható szolgáltató (szponzor) által fizetett, nem személyes bemutatása és népszerűsítése ötletek, termékek, szolgáltatások bármilyen, beazonosítható szolgáltató (szponzor) által fizetett, nem személyes bemutatása és népszerűsítése azonosítható hirdetők (eladók) azonosítható hirdetők (eladók) az üzenetközvetítésért fizetnek az üzenetközvetítésért fizetnek célközönségnek szól, de szélesebb közönséghez jut el célközönségnek szól, de szélesebb közönséghez jut el

2 A reklám (hirdetés) jellemzői előnye: előnye: óriási tömegek elérése könnyen és gyorsan óriási tömegek elérése könnyen és gyorsan gyakori ismétlés lehetősége gyakori ismétlés lehetősége alacsony az 1 főre jutó költsége alacsony az 1 főre jutó költsége Hosszú távú imázs-építésre kiváló (márkaimázs, szervezeti imázs, márkapreferencia, attitüd) Hosszú távú imázs-építésre kiváló (márkaimázs, szervezeti imázs, márkapreferencia, attitüd) nem mindig szükséges az adott üzleti évben a nyereség növelése nem mindig szükséges az adott üzleti évben a nyereség növelése hátránya hátránya személytelen személytelen egyirányú kommunikáció egyirányú kommunikáció nem szükséges odafigyelni nem szükséges odafigyelni a (TV) reklám drága! a (TV) reklám drága!

3 Reklámozás folyamata tervezés tervezés célok meghatározása célok meghatározása szolgáltatáskör szolgáltatáskör célközönség meghatározása célközönség meghatározása költségvetés költségvetés reklámüzenet tervezése reklámüzenet tervezése ismert személy segítsége? ismert személy segítsége? médiaválasztás (üzenet forrása) médiaválasztás (üzenet forrása) időzítés időzítés megvalósítás megvalósítás reklámok a kommunikációs csatornákon reklámok a kommunikációs csatornákon hatékonyság vizsgálata (feedback) hatékonyság vizsgálata (feedback)

4 Célok meghatározása kommunikációs célok alapján kommunikációs célok alapján tájékoztató reklám tájékoztató reklám meggyőző reklám meggyőző reklám emlékeztető reklám emlékeztető reklám marketing célok alapján marketing célok alapján bevezető reklám bevezető reklám emlékeztető reklám emlékeztető reklám imázsreklám imázsreklám termékreklám (termékelőny) termékreklám (termékelőny) eladásorientált reklám (hely, ár, akció) eladásorientált reklám (hely, ár, akció) reklámkampány (intenzív, több csatorna) stb. reklámkampány (intenzív, több csatorna) stb.

5 Reklámüzenet tervezése 1. készítő készítő reklámügynökség reklámügynökség megrendelő > brief (dokumentum) > kreatív brief (terv) megrendelő > brief (dokumentum) > kreatív brief (terv) saját marketingszakemberek saját marketingszakemberek reklámüzenet (szöveg, copy) tervezésének elemei reklámüzenet (szöveg, copy) tervezésének elemei koncepció, téma megfogalmazása koncepció, téma megfogalmazása Mi a szolgáltatás hasznossága? Mi a szolgáltatás hasznossága? pozícionálás (mástól megkülönböztetés) pozícionálás (mástól megkülönböztetés) Melyik szolgáltatásjellemző kerüljön előtérbe a hasznosság igazolására? Melyik szolgáltatásjellemző kerüljön előtérbe a hasznosság igazolására? megjelenés (forma, stílus, kommunikátor, hatás) megjelenés (forma, stílus, kommunikátor, hatás) Milyen legyen az üzenet hangneme? Milyen legyen az üzenet hangneme?

6 Médiaválasztás, a reklámozás eszközei nyomtatott nyomtatott újsághirdetés újsághirdetés brosúra brosúra reklámcédula reklámcédula katalógus katalógus szaknévsor szaknévsor plakátok plakátok hirdetőtáblák hirdetőtáblák eladóhelyi reklám eladóhelyi reklám eletronikus hirdetőtábla eletronikus hirdetőtábla logó, szimbólumok logó, szimbólumok villanyoszlopon villanyoszlopon járműreklám járműreklám elektronikus elektronikus statikus statikus audió anyag audió anyag rádióhirdetés rádióhirdetés kazetta, CD kazetta, CD audióvizuális audióvizuális televíziós hirdetés televíziós hirdetés mozi mozi videókazetta videókazetta dinamikus (interaktív) dinamikus (interaktív) online eszközök online eszközök digitális televízió digitális televízió csak termék esetén csak termék esetén csomagolás csomagolás melléklet melléklet

7 Az online marketing eszközei direkt direkt honlap honlap online hirdetés online hirdetés társzervezet társzervezet gyűjtőhonlap (pl. tematikus kereső) gyűjtőhonlap (pl. tematikus kereső) hirdetési honlap hirdetési honlap keresőmarketing keresőmarketing indirekt indirekt közösségi oldalak közösségi oldalak videomegosztók videomegosztók humoros oldalak humoros oldalak

8

9 Vásárlásösztönzés célja: időlegesen több termék vagy szolgáltatás értékesítése célja: időlegesen több termék vagy szolgáltatás értékesítése a vevőket vásárlásra ösztönzik a vevőket vásárlásra ösztönzik az értékesítés növelésére terelődik a hangsúly az értékesítés növelésére terelődik a hangsúly sokszor ellentétes érdekű a reklámmal szemben sokszor ellentétes érdekű a reklámmal szemben

10 A vásárlásösztönzés jellemzői előnye: előnye: rövid távú, gyors, mérhető hatás rövid távú, gyors, mérhető hatás kiaknázható a pillanatnyi előny a fogyasztónál (a márkahűségnél erősebb) kiaknázható a pillanatnyi előny a fogyasztónál (a márkahűségnél erősebb) általában alacsonyabb költségű, mint a reklám általában alacsonyabb költségű, mint a reklám hátránya hátránya az értékesítés növelésén túl nyereségesnek is kell lennie az értékesítés növelésén túl nyereségesnek is kell lennie rövid távú érdekeket tart szem előtt rövid távú érdekeket tart szem előtt nem számít pl. a márkaimázs nem számít pl. a márkaimázs szolgáltatásfajtánként eltérő eszközök szolgáltatásfajtánként eltérő eszközök

11 Vásárlásösztönzés folyamata tervezés tervezés célok meghatározása célok meghatározása felkészülés: érintettek meghatározása felkészülés: érintettek meghatározása milyen szolgáltatásra terjedjen ki milyen szolgáltatásra terjedjen ki mekkora mértékű legyen az előny mekkora mértékű legyen az előny ösztönzés, támogatás formája (eszközök meghatározása) ösztönzés, támogatás formája (eszközök meghatározása) költségvetés költségvetés a hirdetés lehetősége a hirdetés lehetősége reklámüzenet tervezése reklámüzenet tervezése médiaválasztás (üzenet forrása) médiaválasztás (üzenet forrása) informálás, hirdetés informálás, hirdetés időzítés időzítés időtartam, kezdete, vége időtartam, kezdete, vége megvalósítás megvalósítás előzetes teszt (esetleg) > tervmódosítás? előzetes teszt (esetleg) > tervmódosítás? vásárlásösztönzés kivitelezése vásárlásösztönzés kivitelezése ellenőrzés, értékelés ellenőrzés, értékelés hatékonyság vizsgálata (feedback) hatékonyság vizsgálata (feedback)

12 Vásárlásösztönző eszközök eladószemélyzet ösztönzése eladószemélyzet ösztönzése szolgáltatásnál frontszemélyzet szolgáltatásnál frontszemélyzet vevőket ösztönző eszközök vevőket ösztönző eszközök eladáshelyi vásárlásösztönző eszközök eladáshelyi vásárlásösztönző eszközök kereskedők (viszonteladók) kereskedők (viszonteladók) szolgáltatásnál ritkán fordul elő szolgáltatásnál ritkán fordul elő az eszközök korlátozott alkalmazása az eszközök korlátozott alkalmazása kiállítások, vásárok kiállítások, vásárok

13 Vevőket ösztönző eszközök árkedvezmények árkedvezmények fizetéskor fizetéskor akció akció mennyiségi mennyiségi hirdetésben, vásárláskor hirdetésben, vásárláskor kupon kupon bónusz bónusz fizetés után (gyártó fizeti) fizetés után (gyártó fizeti) ajándék ajándék fizetésnél, verseny, sorsolás, játék után fizetésnél, verseny, sorsolás, játék után eszközei: bónusz, pont, tárgy eszközei: bónusz, pont, tárgy ingyenes kipróbálás (megismertetés) ingyenes kipróbálás (megismertetés) márkaklubok tagjai számára márkaklubok tagjai számára árkedvezmény, ajándék árkedvezmény, ajándék ajándék: tenisz Dubaiban

14 Eladáshelyi ösztönzés kirakat kirakat plakát plakát feliratok feliratok bemutatók bemutatók terméknél terméknél vevőáramlás rögzítése vevőáramlás rögzítése impulzus- vásárlás a pénztárnál impulzus- vásárlás a pénztárnál bemutató előtt: Talmácsi Gábor bemutató közben: Harlem Globetrotters „kirakat”: Lázár-testvérek, Vilmos és Zoltán fogathajtó pályafutásának legszebb „gyümölcsei” vitrinben

15 Kiállítás, vásárok nem valóságos piac nem valóságos piac fő funkciója fő funkciója iparág(ak)eredményeiket nemzeti vagy nemzetközi téren bemutassák iparág(ak)eredményeiket nemzeti vagy nemzetközi téren bemutassák közönség lehet közönség lehet szűkebb szakmai szűkebb szakmai tágabb nagyközönség tágabb nagyközönség részvételi célok részvételi célok új termék, eljárás bemutatása új termék, eljárás bemutatása új üzleti kapcsolatok, régiek ápolása új üzleti kapcsolatok, régiek ápolása tájékozódás (versenytársakról, szakami irányvonalakról) tájékozódás (versenytársakról, szakami irányvonalakról) eladő és vevő közvetlen találkozása (kereskedő nélkül) eladő és vevő közvetlen találkozása (kereskedő nélkül) szervezeti imázs ápolása szervezeti imázs ápolása sajtókapcsolat sajtókapcsolat koncentrált reklámtevékenység koncentrált reklámtevékenység

16 Az online marketing eszközök vevőket ösztönző eszközök vevőket ösztönző eszközök honlap honlap internetes jegyrendelés kedvezményesen internetes jegyrendelés kedvezményesen játékok, tesztek kitöltésével kedvezmények játékok, tesztek kitöltésével kedvezmények edzéstervek leírása, melyet nálunk kipróbálhat edzéstervek leírása, melyet nálunk kipróbálhat étkezési tanácsok, melyhez élőben segítséget kérhet étkezési tanácsok, melyhez élőben segítséget kérhet kedvezményekről értesítés kedvezményekről értesítés kommunikációs lehetőségek kommunikációs lehetőségek orvos vagy szakedző vagy sportoló válaszai egy fórumban, chaten vagy ben orvos vagy szakedző vagy sportoló válaszai egy fórumban, chaten vagy ben ben kedvezmények a regisztrált, e- mailt engedélyezők számára ben kedvezmények a regisztrált, e- mailt engedélyezők számára

17 Közönségkapcsolat intézményi marketingkommunikáció, ami nem eladási célú üzeneteket, eszközöket, tevékenységeket tartalmaz intézményi marketingkommunikáció, ami nem eladási célú üzeneteket, eszközöket, tevékenységeket tartalmaz a külső PR céljai: ismertség, bizalomkeltés, elfogadás, kedvező imázs az érintettek körében a külső PR céljai: ismertség, bizalomkeltés, elfogadás, kedvező imázs az érintettek körében a belső PR céljai: a szervezet és munkatársai, tulajdonosai jó viszonyának elősegítése a belső PR céljai: a szervezet és munkatársai, tulajdonosai jó viszonyának elősegítése előnyei előnyei a közönség objektívebbnek tekinti más információknál (főként a tömegkommunikációnál) a közönség objektívebbnek tekinti más információknál (főként a tömegkommunikációnál) a legolcsóbb kommunikációs eszköz a legolcsóbb kommunikációs eszköz

18 A PR eszközei kommunikációs anyagok és elektronikus kommunikáció kommunikációs anyagok és elektronikus kommunikáció éves jelentés, cégújság, brosúra, honlap... éves jelentés, cégújság, brosúra, honlap... rendezvények, események rendezvények, események sajtótájékoztató, szeminárium, bemutató, kiállítás, évfordulós ünnep sajtótájékoztató, szeminárium, bemutató, kiállítás, évfordulós ünnep hírek a sajtóban hírek a sajtóban szervezetről, vezetőiről szóló rendszeres szervezetről, vezetőiről szóló rendszeres társadalmi elvárásoknak való megfelelés társadalmi elvárásoknak való megfelelés szponzorálás (reklám), mecenatúra (támogatás), jótéonyság, környezetvédő magatartás, lobbizás szponzorálás (reklám), mecenatúra (támogatás), jótéonyság, környezetvédő magatartás, lobbizás eseménymarketing eseménymarketing különleges rendezvények: művészeti, szórakoztató, jótékonysági, sportrendezvények különleges rendezvények: művészeti, szórakoztató, jótékonysági, sportrendezvények belső vagy külső közönség számára belső vagy külső közönség számára

19 A szervezeti imázs a külső és a belsőérintettek, a „közönség” tudatában élő kép a külső és a belsőérintettek, a „közönség” tudatában élő kép vélemények vélemények értékítéletek értékítéletek szervezeti törekvés szervezeti törekvés ismertség ismertség számukra kívánatos kép kialakításának elősegítése számukra kívánatos kép kialakításának elősegítése > elsősegíti a vásárlók megnyerését, megtartását > elsősegíti a vásárlók megnyerését, megtartását

20 Imázsvizsgálat helyzetelemzés helyzetelemzés milyen kép él a közönségben rólunk milyen kép él a közönségben rólunk mennyire ismert mennyire ismert sose hallottam róla sose hallottam róla valamit hallottam róla valamit hallottam róla kicsit ismerem kicsit ismerem elég jól ismerem elég jól ismerem nagyon jól ismerem nagyon jól ismerem mennyire kedvelik (utóbbi 3 esetén) mennyire kedvelik (utóbbi 3 esetén) egyáltalán nem kedvelem egyáltalán nem kedvelem nem nagyon kedvelem nem nagyon kedvelem közömbös közömbös valamelyest kedvelem valamelyest kedvelem nagyon kedvelem nagyon kedvelem

21 Imázs kialakítása formális eszközökön keresztül formális eszközökön keresztül nem formális eszközökkel nem formális eszközökkel szolgáltatások kiváló minősége szolgáltatások kiváló minősége innovációra törekvés innovációra törekvés vevői problémákra figyelés vevői problémákra figyelés törvénytisztelő magatartás törvénytisztelő magatartás környezetvédelmi követelményekhez való pozitív viszony... környezetvédelmi követelményekhez való pozitív viszony...

22 A szervezeti arculat szervezeti imázs része szervezeti imázs része CI = egyedi arculat kialakítása (CI - Corporate Identity) CI = egyedi arculat kialakítása (CI - Corporate Identity) vizuális elemei vizuális elemei logó (emléma) logó (emléma) tárgyi tartozékok tárgyi tartozékok épület, levélpapír, névjegykártya... épület, levélpapír, névjegykártya... személyzet személyzet öltözködés, stílus öltözködés, stílus rögzíthető az ún. arculati kézikönyvben rögzíthető az ún. arculati kézikönyvben

23

24

25 Személyes eladás azon eladási formák összessége, ahol a személyes kommunikációt használják érvelésre (pl.: telefonos eladás is) azon eladási formák összessége, ahol a személyes kommunikációt használják érvelésre (pl.: telefonos eladás is) célja: az értékesítés a vevő személyes informálásán, meggyőzésén, ösztönzésén keresztül célja: az értékesítés a vevő személyes informálásán, meggyőzésén, ösztönzésén keresztül előnye előnye a célszemélyre szabható, reakció is közvetlenül értékelhető a célszemélyre szabható, reakció is közvetlenül értékelhető hátránya hátránya költséges eszköz költséges eszköz használata célszerű, ha használata célszerű, ha nagy mennyiségű vagy értékű az értékesítés nagy mennyiségű vagy értékű az értékesítés komplex jellegű termék alapos bemutatása komplex jellegű termék alapos bemutatása a szolgáltatást a potenciális vevő igényeihez kell alkítani a szolgáltatást a potenciális vevő igényeihez kell alkítani

26 Vevőszolgálat vásárlással kapcsolatos, vevőknek nyújtott szolgáltatások formái vásárlással kapcsolatos, vevőknek nyújtott szolgáltatások formái vásárlás előtti - tájékoztatás vásárlás előtti - tájékoztatás vásárlás közbeni - eladás vásárlás közbeni - eladás vásárlás utáni - vevői elégedettség vásárlás utáni - vevői elégedettség törzsvásárlói - vevők lojalitása törzsvásárlói - vevők lojalitása integrált vevőkapcsolat-menedzsment - IKT használatával interaktív kapcsolat a vevők megtartása érdekében integrált vevőkapcsolat-menedzsment - IKT használatával interaktív kapcsolat a vevők megtartása érdekében

27 Vevőszolgálat a vásárláskor fő célja: a vevő meggyőzése, vásárlásra ösztönzése fő célja: a vevő meggyőzése, vásárlásra ösztönzése eszközei eszközei termékhasználat termékhasználat működés bemutatása működés bemutatása kipróbálás kipróbálás tanácsadás tanácsadás pénzügyi előnyök nyújtása pénzügyi előnyök nyújtása áruhitel ügyintézése áruhitel ügyintézése vásárlás kényelmi feltételeinek biztosítása: parkolás, gyermekmegmegőrzés, italautomaták, büfé, étterem stb. vásárlás kényelmi feltételeinek biztosítása: parkolás, gyermekmegmegőrzés, italautomaták, büfé, étterem stb. Aerobic-figura kipróbálása

28

29 Direktmarketing interaktív marketingmódszer, ami az egyéni fogyasztóra koncentrál interaktív marketingmódszer, ami az egyéni fogyasztóra koncentrál célja: a mérhető, közvetlen válasz vagy vásárlás vagy mindkettő kiváltása a fogyasztóból célja: a mérhető, közvetlen válasz vagy vásárlás vagy mindkettő kiváltása a fogyasztóból kezdetben csomagküldő áruházak (XIX. sz. 2. fele) kezdetben csomagküldő áruházak (XIX. sz. 2. fele) modern direktmarketing 2 évtizede (IKT) modern direktmarketing 2 évtizede (IKT) előnye előnye vevők számára kényelmes a szolgáltatásoknál is vevők számára kényelmes a szolgáltatásoknál is olcsó, gyors olcsó, gyors közvetlen kapcsolat a fogyasztókkal közvetlen kapcsolat a fogyasztókkal hátránya hátránya címlisták, adatbázisok elérése > adatbázis-marketing címlisták, adatbázisok elérése > adatbázis-marketing a tolakodó társak miatti rossz hangulat: hirdetéssel teli postláda, spam, egyéb „fölösleges” telefonhívás, sms stb. a tolakodó társak miatti rossz hangulat: hirdetéssel teli postláda, spam, egyéb „fölösleges” telefonhívás, sms stb.

30 A DM eszközei A DM eszközei informálás/vásárlásösztönzés informálás/vásárlásösztönzés katalógusok katalógusok hirdető lapok, füzetek, újságok hirdető lapok, füzetek, újságok nyomtatott sajtótermékek nyomtatott sajtótermékek címre küldött levél címre küldött levél telefon telefon TV shop TV shop videokazetta videokazetta megrendelés megrendelés levél levél telefon telefon mobiltelefon (sms, beszélgetés) mobiltelefon (sms, beszélgetés)

31 A DM tervezésének lépései tervezés tervezés célok meghatározása célok meghatározása általában értékesítés, de lehet más is, pl. a kapcsolat ápolása általában értékesítés, de lehet más is, pl. a kapcsolat ápolása célcsoport meghatározása célcsoport meghatározása adatbázisok adatbázisok címlisták címlisták közvetítő eszközök kiválasztása közvetítő eszközök kiválasztása ajánlat megfogalmazása, megjelenítése ajánlat megfogalmazása, megjelenítése termék, promóció termék, promóció a megrendelés eszközének kiválasztása a megrendelés eszközének kiválasztása költségvetés költségvetés megvalósítás megvalósítás megrendelés (informálás) eszközének előállítása és a fogyasztóhoz juttatása megrendelés (informálás) eszközének előállítása és a fogyasztóhoz juttatása ellenőrzés, értékelés ellenőrzés, értékelés hatékonyság vizsgálata (feedback) hatékonyság vizsgálata (feedback)


Letölteni ppt "REKLÁM ötletek, termékek, szolgáltatások bármilyen, beazonosítható szolgáltató (szponzor) által fizetett, nem személyes bemutatása és népszerűsítése ötletek,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések