Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban"— Előadás másolata:

1 Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban
Marketing-mix elemei

2 Marketing-mix Centripetális marketing Centrifugális marketing
Minden elem ugyanabba az irányba hat. Centrifugális marketing Az egyes elemek egymásnak ellentmondanak.

3 Marketing-mix Termékpolitika Termékfejlesztés Terméktervezés
Formatervezés Csomagolás Pozícionálás Bevezetés Minőség-elemzés Kivonás Árpolitika Árpolitikai célok megfogalmazása Kereslet- kínálat- felmérés Költségbecslés Árképzési módszer Ármegállapítás Értékesítési politika Értékesítés útja Közvetlen csatorna Egyelemes csatorna Többelemes csatorna Kiszolgálás Értékesítők motiválása Vevők motiválása Értékelés Kommunikációs politika (ajánlás) Reklám Direkt Indirekt Vásárlásösztönzés PR Személyes eladás Partnerek

4 Termékpolitika Termékfejlesztés Terméktervezés Formatervezés
Termék-életgörbe (Mikor újítsunk?) Terméktervezés Formatervezés Csomagolás  sajátmárkás termékek Pozícionálás Célpiac Konkurens cégek Bevezetés Mikor? Hogyan? Minőség-elemzés Iso Felmérés Kivonás

5 Árpolitika Árpolitikai célok megfogalmazása
Profitorientáltság Értékesítés Befektetésarány Forgalom Piaci részesedés, stb. Kereslet- kínálat- felmérés Árérzékenység T.T. Nagle The Strategy and Tactics of Pricing Költségbecslés TC, FC, VC Önköltségszámítás, Fedezet

6 Árpolitika Ármegállapítás Kompetitív árazás Költség plusz árazás
Árképzési módszer Kompetitív árazás Költség plusz árazás Célárazás Pszichológiai árazás Diszkontárazás Ármegállapítás

7 Értékesítési politika
Push-Pull Értékesítés útja Közvetlen csatorna Egyelemes csatorna Többelemes csatorna Kiszolgálás Hely, idő, mód vevőgondozás Értékesítők motiválása Értékelés Sikeres?

8 Kommunikációs politika (ajánlás)
Jelleg Tárgy Termékcsalád Márka Cég Hely Helyi Országos Működés Termelői, szolgáltatói Kereskedői Reklámhordozók Reklám Direkt Indirekt Reklámprogram Vonal alatt- Vonal felett

9 Promóció TV-Reklám Rádióreklám Óriásplakát Banner Újsághirdetés
Above the line SPAM Below the line Direkt marketing Rendezvény Szponzorálás Nyereményjáték Termékpróba E-commerce

10 Kommunikációs politika (ajánlás)
Vásárlásösztönzés Készpénz-visszatérítés Áruminta Kupon Törzsvásárló Pontvadászat Nyereményakció Árubemutató reklámajándékok PR Sajtókapcsolat Jótékonykodás Vállalati verseny, kiállítás Prospektus Személyes eladás Motivált eladó Érték Partnerek Kapcsolat PR a partnerek felé

11 Emberek Munkatársak, akik találkoznak a fogyasztóval
 személyes eladás Frontoffice Képzés Dolgozó-család-fogyasztó

12 Fizikai környezet A termék, szolgáltatás fizikai természetű része (ha van ilyen) Belső- külső- megjelenés Arculat Pl.

13 Folyamat a fogyasztó is esetleg részt vesz, és amelynek során hozzájut a szolgáltatáshoz

14 Szolgáltatások Tapasztalati javak HIPI (Veres)
Heterogeneity / Heterogenitás Intangibility / Megfoghatatlanság Perishability / Tárolhatatlanság Inseparability / Elválaszthatatlanság


Letölteni ppt "Vállalatgazdaságtan a gyakorlatban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések