Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 VI. Terjeszkedés 3.. 2 Tematika  Marketingmix elemei  Termékpolitika  Árpolitika  Értékesítési csatorna politika  Promóció  Alkalmazott valószínűségszámítás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 VI. Terjeszkedés 3.. 2 Tematika  Marketingmix elemei  Termékpolitika  Árpolitika  Értékesítési csatorna politika  Promóció  Alkalmazott valószínűségszámítás."— Előadás másolata:

1 1 VI. Terjeszkedés 3.

2 2 Tematika  Marketingmix elemei  Termékpolitika  Árpolitika  Értékesítési csatorna politika  Promóció  Alkalmazott valószínűségszámítás és statisztika  Piackutatás  Minőségellenőrzés  Szabvány-előírások biztosítása

3 3 Tematika  Marketingmix elemei  Termékpolitika  Árpolitika  Értékesítési csatorna politika  Promóció  Alkalmazott valószínűségszámítás és statisztika  Piackutatás  Minőségellenőrzés  Szabvány-előírások biztosítása

4 4 Marketingmix elemei (4P) 1. Termékpolitika  Product 2. Árpolitika  Price 3. Értékesítési csatorna politika  Place 4. Promóció  Promotion  Centripetális marketing  Minden elem ugyanabba az irányba hat.  Centrifugális marketing  Az egyes elemek egymásnak ellentmondanak.

5 5 Termékpolitika I. 1. Alaptermék  Amiért a vevő megvásárolja. 2. Aktuális termék  Piacra vitt termék. 3. Gazdagított termék  Termékeladással kapcsolatos kondíciók is.  Pozícionálás  Márka  Országeredet-hatás

6 6 Termékpolitika II. Fejlesztés Bevezetés Növekedés Érettség Hanyatlás Értékesítés

7 7 Árpolitika Az árpolitika kialakításának lépései: 1. Célok meghatározás 2. Árazási eljárások közötti választás 3. Piaci sikerek mérése és elemzése

8 8 1. Célok meghatározása  Profitorientált célok  Értékesítés-orientált célok  Helyzetorientált célok

9 9 2. Árazási eljárások  Kompetitív árazás  Költség plusz árazás  Célárazás  Pszichológiai árazás  Diszkontárazás

10 10 3. Piaci sikerek mérése  Teljes költség számítás  Fedezetszámítás

11 11 Értékesítési csatorna politika  Saját névben, saját számlára  Pl. nagyker, kisker  Saját névben, más számlájára  Pl. bizományos  Más nevében, más számlájára  Pl. ügynök, alkusz  Push stratégia  Ügynök van meggyőződve, motiválva  Pull stratégia  Vevő igényli az ügynöktől

12 12 Promóció 1. Termékreklám 2. Institucionális reklám 3. Országreklám 4. Image-reklám 5. Rejtett reklám  Push stratégia  Pull stratégia

13 13 Promóció Below the line Above the line TV-Reklám Rádióreklám Újsághirdetés Óriásplakát Direkt marketing Termékpróba Rendezvény E-commerce Nyereményjáték Szponzorálás

14 14 Tematika  Marketingmix elemei  Termékpolitika  Árpolitika  Értékesítési csatorna politika  Promóció  Alkalmazott valószínűségszámítás és statisztika  Piackutatás  Minőségellenőrzés  Szabvány-előírások biztosítása

15 15 Szabvány-előírások biztosítása A helyi egészségügyi szervezet képviselője felhívta a Drinkosoft képviselőjének figyelmét arra, hogy az egészségügyi normáknak megfelelően egy üveg ásványvíz magnéziumtartalma nem haladhatja meg a 45 mg/üveg mennyiséget. Az előállítás során az átlagosan hozzáadott magnézium 39,2 mg/üveg, amely normális eloszlást követ és 2,8 mg szórást mutat. Mennyi annak a valószínűsége, hogy egy üveg magnéziumtartalma meghaladja az egészségügyi határértéket?

16 16 Nevezetes eloszlások 1. Diszkrét eloszlások  Binomiális eloszlás  Hipergeometrikus eloszlás  Poisson eloszlás 2. Folytonos eloszlások  Egyenletes eloszlás  Normális eloszlás  Standard normális eloszlás  Exponenciális eloszlás

17 17 Nevezetes eloszlások 1. Diszkrét eloszlások  Binomiális eloszlás  Hipergeometrikus eloszlás  Poisson eloszlás 2. Folytonos eloszlások  Egyenletes eloszlás  Normális eloszlás  Standard normális eloszlás  Exponenciális eloszlás

18 18 Nevezetes valószínűségi képletek

19 19 Kérdéses valószínűség kiszámítása

20 20 Szabvány-előírások ellenőrzése A helyi egészségügyi szervezet képviselője holnapra tervezi látogatását a Drinkosoft Rt.- hez. Várhatóan véletlenszerűen (visszatevéssel) kiválasztott 50 üveg magnéziumtartalmát fogja megvizsgálni a napi 100 üveges termelésből. Mennyi annak a valószínűsége, hogy a bevizsgáltakból egy üveg magnéziumtartalma sem fogja meghaladni az egészségügyi határértéket?

21 21 Nevezetes eloszlások 1. Diszkrét eloszlások  Binomiális eloszlás  Hipergeometrikus eloszlás  Poisson eloszlás 2. Folytonos eloszlások  Egyenletes eloszlás  Normális eloszlás  Standard normális eloszlás  Exponenciális eloszlás

22 22 Nevezetes eloszlások 1. Diszkrét eloszlások  Binomiális eloszlás  Hipergeometrikus eloszlás  Poisson eloszlás 2. Folytonos eloszlások  Egyenletes eloszlás  Normális eloszlás  Standard normális eloszlás  Exponenciális eloszlás

23 23 Kérdéses valószínűség kiszámítása

24 24 Piackutatás A kereslet területi megoszlására kíváncsiak a Chocca Rt. vezetői. Egy magyarországi statisztikai adatbázis szerint egy átlagos magyar állampolgár egy évben 2000 g csokoládét fogyaszt el 300 grammos szórással. A cég munkatársai első körben arra voltak kíváncsiak, hogy a békéscsabai értékesítési központ közvetlen környezetében ez az érték 2000 grammnál nagyobb-e. Emiatt 100 fős mintát vettek és elemeztek, amely során kiderült, hogy a mintában szereplő emberek átlagosan évi 2300 gramm csokoládét esznek meg. 5%-os szignifikanciaszint mellett állítható-e, hogy Békéscsaba környezetében a csokoládéfogyasztás magasabb az országos átlagnál?

25 Hipotézisek felállítása Kritikus érték meghatározása Próbafüggvény értékének kiszámítása Döntés és értelmezés Próbafüggvény kiválasztásaHipotézisvizsgálat

26 26  Alternatív hipotézis – sejtés (H a )  Nullhipotézis – ellentett esemény (H 0 )  Milyen oldali próbát végzünk? (baloldali, jobboldali vagy kétoldali próba) Megoldás:  H a :  > 2000  H 0 :   2000  Jobb oldali próbát végzünk. 1. Hipotézisek felállítása

27 27  Egymintás, várható értékre irányuló, nagymintás Z-próba  Egymintás, várható értékre irányuló, kismintás T-próba 2. Próbafüggvény választása

28 28  Egymintás, várható értékre irányuló, nagymintás Z-próba  Egymintás, várható értékre irányuló, kismintás T-próba 2. Próbafüggvény választása

29 29 3. Kritikus érték meghatározása

30 30 4. Próbafüggvény értékének kiszámítása  Standard hiba  Z-próba értéke

31 31 ZkZk 1-  5. Döntés és értelmezés  Z k < Z próba  A próba az elvetési tartományba esik!  H 0 elvetve – H a elfogadva  Értelmezés: A feltételezés igaz; Békéscsaba környékén nagyobb a csokoládéfogyasztás! ZkZk 1-  Z

32 32 Minőségellenőrzés A Drinkosoft Rt. Igazgatósága egy ásványvíz gyártósor beszerzése mellett döntött. A gyártósor műszaki leírása alapján a töltőgép 1500 ml ásványvizet tölt a palackokba, mely normális eloszlást követ, de számolva a gép mérési hibáival a töltésnél (az ettől az értéktől vett átlagos eltérésnek) szórásnak 3 ml lett megjelölve. Az új termelési vezető a próbaüzem során bevizsgálta az első 100 legyártott palack űrtartalmát, s meglepődve tapasztalta, hogy átlagosan 1507 ml ásványvíz került a palackokba. A leírásban 95%-os megbízhatósági szintet jelölt meg a gyártó, így a Drinkosoft nem tudja, fordulhat-e panasszal az AquaMaker-hez a túltöltés miatt.

33 Hipotézisek felállítása Kritikus érték meghatározása Próbafüggvény értékének kiszámítása Döntés és értelmezés Próbafüggvény kiválasztásaHipotézisvizsgálat

34 34  Alternatív hipotézis – sejtés (H a )  Nullhipotézis – ellentett esemény (H 0 )  Milyen oldali próbát végzünk? (baloldali, jobboldali vagy kétoldali próba) Megoldás:  H a :  > 1500  H 0 :   1500  Jobb oldali próbát végzünk. 1. Hipotézisek felállítása

35 35  Egymintás, várható értékre irányuló, nagymintás Z-próba  Egymintás, várható értékre irányuló, kismintás T-próba 2. Próbafüggvény választása

36 36  Egymintás, várható értékre irányuló, nagymintás Z-próba  Egymintás, várható értékre irányuló, kismintás T-próba 2. Próbafüggvény választása

37 37 3. Kritikus érték meghatározása

38 38 4. Próbafüggvény értékének kiszámítása  Standard hiba  Z-próba értéke

39 39 ZkZk 1-  5. Döntés és értelmezés  Értelmezés: A feltételezés igaz; a Drinkosoft fordulhat panasszal az AquaMakerhez túltöltés miatt! ZkZk 1-  Z  Z k < Z próba  A próba az elvetési tartományba esik!  H 0 elvetve – H a elfogadva

40 40 Viszontlátásra!


Letölteni ppt "1 VI. Terjeszkedés 3.. 2 Tematika  Marketingmix elemei  Termékpolitika  Árpolitika  Értékesítési csatorna politika  Promóció  Alkalmazott valószínűségszámítás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések