Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, 2013. október 16.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, 2013. október 16."— Előadás másolata:

1 FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, 2013. október 16.

2 Marketing probléma megoldás

3 Nonprofit marketing Csereérték-e a kínált szolgáltatás? Csereérték-e a kínált szolgáltatás? Szükséglet meghatározás. Szükséglet meghatározás. Ösztönzés. Ösztönzés. Cserekapcsolatok menedzselése. Cserekapcsolatok menedzselése.. 2014. 07. 06. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu 3

4 Gondok, problémák a marketing tervezés során nehéz megbízható kutatási eredményeket elérni a fogyasztói magatartásról, ezért sötétben tapogatóznak marketing- programjaik a nonprofit szervezeteknek legalább két közönsége van, a forrásbiztosítók és a kedvezményezettek köre, így megduplázódnak a marketing-funkciók is. a nyilvánosság ellenőrző hatása nagy, a közpénzekből való részesedésük a közfigyelem nagyobb érdeklődését váltja ki. A nyilvánossággal való nagyobb törődés egyébként is javíthatja a szervezetek megítélését. 2014. 07. 06. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu 4

5 A szolgáltatás A szolgáltatás minden olyan cselekvés vagy teljesítmény, amelyet az egyik fél felajánlhat a másiknak, és ami lényegében nem tárgyiasult, és nem eredményez tulajdonjogot semmi fölött. Előállítása vagy kapcsolódik fizikai termékhez, vagy nem. (Kotler) A szolgáltatás minden olyan cselekvés vagy teljesítmény, amelyet az egyik fél felajánlhat a másiknak, és ami lényegében nem tárgyiasult, és nem eredményez tulajdonjogot semmi fölött. Előállítása vagy kapcsolódik fizikai termékhez, vagy nem. (Kotler) 2014. 07. 06. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu 5

6 Szolgáltatásmarketing A szolgáltatások jellemzői: A termékeket készítik, a szolgálta­tásokat nyújtják. A termékeket használják, a szolgáltatásokat megtapasztalják. A termékeknek fizikai tulajdonságaik vannak, amelyeket értékelhetünk, a szolgáltatások nem is léteznek, mielőtt megvesszük őket. A termékek személytelenek nincs velük személyes kapcsolatunk. A szolgáltatások ezzel szemben személyesek. 2014. 07. 06. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu 6

7 Szolgáltatás A szolgáltatásokra négy tulajdonság a leginkább jellemző: A szolgáltatásokra négy tulajdonság a leginkább jellemző: Változékonyság Változékonyság Megfoghatatlanság Megfoghatatlanság Tárolhatatlanság Tárolhatatlanság Elválaszthatatlanság Elválaszthatatlanság 2014. 07. 06. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu 7

8 Tevékenységem a segítésben – Marketing terv készítés, a taktikai elemek tervezése – piacelemzés – termékek, szolgáltatások kialakítása – kommunikáció a célcsoportokkal, – értékesítés szervezése – célcsoportok befolyásolása – egy filozófia, szemléletmód kialakítása

9 A küldetés menedzselése. 2014. 07. 06. Lovass Tibor 06/20/549-5200, lovass.tibor@regio1.hu 9

10 Marketing mix A marketingesek dolga a szolgáltatások sajátosságaiból adódó problémák csökkentése, ezáltal elérni, hogy a vevő visszatérjen. McCarthy 4P-je: Price (Ár) Product (Termék) Promotion (Reklám) Place distribution (Értékesítési csatorna) Booms és Bittner 3P-je: People (Emberek, személyzet) Physical evidence (Helyszín és környezet) Process (A megvalósítás folyamata és csomagolása)

11 Marketing koncepció jövőorientáció a fejlesztésben, értékesítési szemléletben jövőorientáció a fejlesztésben, értékesítési szemléletben külső és belső erőforrások külső és belső erőforrások

12 Marketingterv Összehangolja a tevékenységeket. Összehangolja a tevékenységeket. Figyeli a piacot, az igényeket, Figyeli a piacot, az igényeket, reagál a változásokra, ellenőriz, jelentéseket készít reagál a változásokra, ellenőriz, jelentéseket készít Kiderülnek az egyedi képességek (versenyelőny). Kiderülnek az egyedi képességek (versenyelőny). Mit, hogy tegyünk, mit kell elkerülni? Mit, hogy tegyünk, mit kell elkerülni? A cél a mérhető teljesítmény, A cél a mérhető teljesítmény,

13 A piac szegmentálása A célcsoport szokása alapján Motiváció alapján A célcsoport tipológia alapján

14 Szegmentálási problémák A tanulmányozott csoport nem elég nagy A tanulmányozott csoport nem elég nagy A többi résztvevőtől nem elkülöníthető A többi résztvevőtől nem elkülöníthető Nehezen elérhető, sem elosztási, sem kommunikációs csatornája nincs Nehezen elérhető, sem elosztási, sem kommunikációs csatornája nincs Nem elég tartós! Nem elég tartós!

15 Pozícionálás

16 A marketing környezet elemzése

17 A MIR kialakítása

18 Marketingkutatás

19 Nem elég tojást tojni kotkodálni is kell!

20 A kisajátítás tudománya Eddigi ismeretanyag rólunk Tudatos kép kiépítése

21 Kommunikáció, marketingkommunikáció Above The Line (ATL) - klasszikus reklám Above The Line (ATL) - klasszikus reklám Below The Line (BTL) - nem hagyományos eszközök Below The Line (BTL) - nem hagyományos eszközök Integrált kommunikáció!!! Integrált kommunikáció!!! Társadalmi célú kommunikáció Társadalmi célú kommunikáció Kommunikációs terv Kommunikációs terv Generációs marketing Generációs marketing

22 Az optimális médiamix

23 A kreatív gondolkodás

24 Ha meg volt velem elégedve, azt kérem, kint mondja el, ha nem, azt itt bent, most, nekem! Köszönöm, hogy találkozhattunk!


Letölteni ppt "FoglalkoztaTárs – Társ a foglalkoztatásban Kecskemét, 2013. október 16."

Hasonló előadás


Google Hirdetések