Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közönségkapcsolat (public relations) A kommunikációs mix elemei.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közönségkapcsolat (public relations) A kommunikációs mix elemei."— Előadás másolata:

1 Közönségkapcsolat (public relations) A kommunikációs mix elemei

2 Marketingkommunikációs mix reklám (advertising) vásárlásösztönzési eszközök (sales promotion) direkt marketing (DM) személyes értékesítés (personal selling) közönségkapcsolat (PR)

3 Közönségkapcsolat intézményi marketingkommunikáció, ami nem eladási célú üzeneteket, eszközöket, tevékenységeket tartalmaz intézményi marketingkommunikáció, ami nem eladási célú üzeneteket, eszközöket, tevékenységeket tartalmaz a külső PR céljai: ismertség, bizalomkeltés, elfogadás, kedvező imázs az érintettek körében a külső PR céljai: ismertség, bizalomkeltés, elfogadás, kedvező imázs az érintettek körében a belső PR céljai: a szervezet és munkatársai, tulajdonosai jó viszonyának elősegítése a belső PR céljai: a szervezet és munkatársai, tulajdonosai jó viszonyának elősegítése előnyei előnyei a közönség objektívebbnek tekinti más információknál (főként a tömegkommunikációnál) a közönség objektívebbnek tekinti más információknál (főként a tömegkommunikációnál) a legolcsóbb kommunikációs eszköz a legolcsóbb kommunikációs eszköz

4 Érintettek (stakeholder) vevők vevők szállítók szállítók kereskedők kereskedők más üzleti partnerek más üzleti partnerek potenciális befektetők potenciális befektetők sajtó sajtó tágabb közvélemény tágabb közvélemény......

5 A szervezeti imázs a külső és a belsőérintettek, a „közönség” tudatában élő kép a külső és a belsőérintettek, a „közönség” tudatában élő kép vélemények vélemények értékítéletek értékítéletek szervezeti törekvés szervezeti törekvés ismertség ismertség számukra kívánatos kép kialakításának elősegítése számukra kívánatos kép kialakításának elősegítése > elsősegíti a vásárlók megnyerését, megtartását > elsősegíti a vásárlók megnyerését, megtartását

6 Imázsvizsgálat helyzetelemzés helyzetelemzés milyen kép él a közönségben rólunk milyen kép él a közönségben rólunk mennyire ismert mennyire ismert sose hallottam róla sose hallottam róla valamit hallottam róla valamit hallottam róla kicsit ismerem kicsit ismerem elég jól ismerem elég jól ismerem nagyon jól ismerem nagyon jól ismerem mennyire kedvelik (utóbbi 3 esetén) mennyire kedvelik (utóbbi 3 esetén) egyáltalán nem kedvelem egyáltalán nem kedvelem nem nagyon kedvelem nem nagyon kedvelem közömbös közömbös valamelyest kedvelem valamelyest kedvelem nagyon kedvelem nagyon kedvelem

7 Imázs kialakítása formális eszközökön keresztül formális eszközökön keresztül nem formális eszközökkel nem formális eszközökkel szolgáltatások kiváló minősége szolgáltatások kiváló minősége innovációra törekvés innovációra törekvés vevői problémákra figyelés vevői problémákra figyelés törvénytisztelő magatartás törvénytisztelő magatartás környezetvédelmi követelményekhez való pozitív viszony... környezetvédelmi követelményekhez való pozitív viszony...

8 A szervezeti arculat szervezeti imázs része szervezeti imázs része CI = egyedi arculat kialakítása (CI - Corporate Identity) CI = egyedi arculat kialakítása (CI - Corporate Identity) vizuális elemei vizuális elemei logó (emléma) logó (emléma) tárgyi tartozékok tárgyi tartozékok épület, levélpapír, névjegykártya... épület, levélpapír, névjegykártya... személyzet személyzet öltözködés, stílus öltözködés, stílus rögzíthető az ún. arculati kézikönyvben rögzíthető az ún. arculati kézikönyvben

9 A PR eszközei kommunikációs anyagok és elektronikus kommunikáció kommunikációs anyagok és elektronikus kommunikáció éves jelentés, cégújság, brosúra, honlap... éves jelentés, cégújság, brosúra, honlap... rendezvények, események rendezvények, események sajtótájékoztató, szeminárium, bemutató, kiállítás, évfordulós ünnep sajtótájékoztató, szeminárium, bemutató, kiállítás, évfordulós ünnep hírek a sajtóban hírek a sajtóban szervezetről, vezetőiről szóló rendszeres szervezetről, vezetőiről szóló rendszeres társadalmi elvárásoknak való megfelelés társadalmi elvárásoknak való megfelelés szponzorálás (reklám), mecenatúra (támogatás), jótéonyság, környezetvédő magatartás, lobbizás szponzorálás (reklám), mecenatúra (támogatás), jótéonyság, környezetvédő magatartás, lobbizás eseménymarketing eseménymarketing különleges rendezvények: művészeti, szórakoztató, jótékonysági, sportrendezvények különleges rendezvények: művészeti, szórakoztató, jótékonysági, sportrendezvények belső vagy külső közönség számára belső vagy külső közönség számára

10 Példák a konzultáción Arculati kézikönyv bemutatása Arculati kézikönyv bemutatása Elektronikus bemutató a Balaton új imázsának kialakításáról Elektronikus bemutató a Balaton új imázsának kialakításáról

11 Gyakorló feladat

12 Csoportmunka Az előzetes felmérések szerint Egerben és környékén csak nem ismerik a folyóirat olvasó szolgáltatást. Az előzetes felmérések szerint Egerben és környékén csak nem ismerik a folyóirat olvasó szolgáltatást. Tervezze meg a kedvező imázs kialakításnak lépéseit az elkövetkezendő 2 évben! Tervezze meg a kedvező imázs kialakításnak lépéseit az elkövetkezendő 2 évben! Érveljen a lépések mellett! Érveljen a lépések mellett!

13 Felhasznált irodalom Forgó Sándor (2001): Kommunikációelmélet. Üzleti kommunikáció. Médiainformatikai kiadványok. EKF Líceum Kiadó, Eger. Forgó Sándor (2001): Kommunikációelmélet. Üzleti kommunikáció. Médiainformatikai kiadványok. EKF Líceum Kiadó, Eger. Lackó L. Balázs - Zsom László (2004): Sales&Marketing Szakszótár. Angol - magyar - angol. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Lackó L. Balázs - Zsom László (2004): Sales&Marketing Szakszótár. Angol - magyar - angol. KJK-KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Sándor Imre (2006): A marketingkommunikáció kézikönyve. Aula, Budapest. Sándor Imre (2006): A marketingkommunikáció kézikönyve. Aula, Budapest. Veres Zoltán (2003): Szolgáltatásmarketing. KJK- KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Veres Zoltán (2003): Szolgáltatásmarketing. KJK- KERSZÖV Jogi és Üzleti Kiadó Kft., Budapest. Vágási Mária (2007): Marketing - stratégia és menedzsment. Alinea, Budapest. Vágási Mária (2007): Marketing - stratégia és menedzsment. Alinea, Budapest.


Letölteni ppt "Közönségkapcsolat (public relations) A kommunikációs mix elemei."

Hasonló előadás


Google Hirdetések