Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Reklám.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Reklám."— Előadás másolata:

1 Reklám

2 Reklám már az ókorban A marketing fejlődését leglátványosabban a reklám fejlődésében követhetjük nyomon. Reklámtörténeti elemzések kimutatják, hogy már az ókorban is találkozhattunk volna reklámmal, de jónéhány forma (TV, rádió) megjelenését a műszaki fejlődés tette lehetővé.

3 Reklámok az újkorban Ahogy gazdagodott a rendelkezésre álló eszköztár, úgy alakultak ki önálló szakterületek a reklámon belül. Legújabb reklámok az Internet segítségével, vagy épp a mobil telefonunkon érnek el bennünket.

4 Reklám Az eladótól a vevő felé irányuló információ kibocsátás, annak érdekében, hogy a vásárló magatartását befolyásolja. A reklámozó feladata tehát, hogy a egy meghatározott piaci szegmens vevőinek tudomására hozza, hogy a megfelelő termék a megfelelő helyen és megfelelő áron rendelkezésére áll.

5 Marketingkommunikáció
A vállalati kommunikációnak az a része, amely a marketingfunkcióhoz kötődik.

6 1. Hírdetés 2. Public Relation 3. Eladásösztönzés 4. Személyes eladás
A reklám fő formái 1. Hírdetés 2. Public Relation 3. Eladásösztönzés 4. Személyes eladás

7 1. Hírdetés A célja: Értékesítés növelés Imázs építés
Rövid távon fejli ki a hatását. Fogyasztói célcsoportokhoz szól.

8 Hirdetés tárgya Minden olyan vállalati személytelen üzenet, melyért a megrendelő fizet, s tömegkommunikációs eszközökön jut el a befogadóhoz. A hirdetés tárgya lehet termék, szolgáltatás, ötlet, vagy valamilyen társadalmi érték.

9 A hirdetés különböző területeken
A hirdetést ugyanarra a szolgáltatásra vonatkozóan is különböző szervezetek különböző területeken végezhetik. Pl.: Országos hirdetés Helyi hirdetés Mérlegelnünk kell melyik hirdetés fogja jobban a célját elérni.

10 Országos hirdetés Legtöbben ezt ismerik. TV Rádió
Pl.: Egy turisztikai szolgáltató egy csomagot bemutat.

11 Helyi hirdetés Általában a kereskedők (utazásközvetítők)
Információszolgáltatása az aktuális választékról vagy akcióról. Pl.: Utazási iroda kiplakátolja a kirakatát a LAST MINUTE AKCIÓKKAL.

12 Hirdetés sikere Kulcskérdés: „Mit is mondjak a vevőnek?”
Egy-egy ötlet, kreatív gondolat, jelmondat sikeressé tehet egy vállalatot (utazási irodát) Pl.: Virágos város Kaposvár

13 Mit mondjon el a hirdetés?
Többféle válasz lehetséges. Racionalitást kiemelő vagy érzelmekre ható Terméket bemutató vagy csak életképeket szemléltető Önmagában megálló vagy más termékekkel összehasonlító Bevezető vagy fenntartó

14 Racionalitást kiemelő hirdetés
Informatív hirdetés

15 Érzelmi módon érvelő hirdetés
Érzelmeinkre próbál hatni

16 Terméket bemutató hirdetés
Körbejárja a terméket, szolgáltatást Bemutatja mi is tud a termék vagy szolgáltatás. Pl.: Utazni szerető célcsoport szerepel a reklámban.

17 Összehasonlító hirdetés fajtái
1. Megnevezi a konkurenciát, s azzal hasonlítja össze a terméket (ritkább) 2. Azt mondja az üzenete, hogy ez a termék a LEGJOBB a többi termék ÁTLAGOS, HÉTKÖZNAPI

18 Bevezető vagy fenntartó hirdetés
A bevezető hirdetés intenzitása magas. Sokat hirdetünk. Általában újdonságokra hívja fel a figyelmet. A fenntartó hirdetés a már bevezetett márkára akar emlékeztetni, meg kívánja nyugtatni a fogyasztót.

19 Hirdetési kampány A hirdetési eszközök időben koncentrált, ütemezett és nagyméretű alkalmazása. Klasszikusnak számító hirdetések mellett az utóbbi időben nagy szerepet kap a szponzorálás.

20 Szponzorálás 1. Ha a vállalat és a szponzorált alany célcsoportja megegyezik (azaz az esemény látogatói a szponzoráló jelenlegi vagy jövőbeli vevői. 2. Ha ún. image-átvitelt kívánnak elérni, azaz a szponzorált alany jellemző tulajdonságaival való egyeztetést kívánnak saját maguknak bemutatni.

21 Szponzorálás 3. Ha a szponzorált alany vagy esemény olyan médiában (TV, Rádió, helyi sajtó) jelenik meg, melyet a szponzoráló vevői is olvasnak, látnak, használnak. 4. Ha a szponzoráló termékei a szponzorált csoport/esemény tulajdonsága révén eladhatóbbá válnak.

22 2. Public Relations Célja: imázs építés
Időtáv: hosszú időn keresztül hat Elsődleges célcsoport: általános véleményalkotók

23 3. Eladásösztönzés Cél: értékesítés növelés Időtáv: rövid távon hat
Megcélzott réteg: potenciális vásárlók

24 Promóció = ösztönzés A potenciális vásárlóinkat meg kell győzni arról, hogy a mi termékünket vásárolják meg. Pl.: szállodai promóció: a turisták a mi szállodánkat válasszák üdülési célul. (Pl.: olyan kedvezményes áron adjuk a szállodai szobát, hogy nálunk a legkedvezőbb a vendégnek megszállnia)

25 3 az 1-ben Az egyes formák kiegészítik, támogatják egymást.
Egy reklámakcióban mind a 3 elem megjelenhet. Sokszor a hirdetés előkészítette környezetben hat eredményesen az eladásösztönzés, máskor viszont a hirdetés során támaszkodni lehet a PR által kialakított kedvező háttérre.

26 4. Személyes eladás Legjelentősebb szerepe van az eladó és a vevő közötti kapcsolatban (kommunikáció) Pl.: Szállodai recepciós Utazási irodai ügyintéző (Pultos ügyintéző)


Letölteni ppt "Reklám."

Hasonló előadás


Google Hirdetések