Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

10. A direkt marketing fogalma, kialakulásának okai, fejlődésének jellemzői.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "10. A direkt marketing fogalma, kialakulásának okai, fejlődésének jellemzői."— Előadás másolata:

1 10. A direkt marketing fogalma, kialakulásának okai, fejlődésének jellemzői

2 A direkt marketing fogalma „Olyan interaktív marketingrendszer, amely egy vagy több reklámeszközt felhasználva bárhol mérhető reakciót és/vagy üzletkötést eredményez” (DM Association) Jellegzetességei: • interaktivitás  párbeszéd lehetősége • mérhetőség  azonnali visszacsatolás • pontos célzás  személyre szóló üzenet • nem látható stratégia  piaci versenyelőny

3 A hagyományos és direkt marketing különbségei HagyományosDirekt - Tömegekhez szól, kommunikáció személytelen - Közvetlenül a vevőt éri el - Mintavételből származó adatokra építhetünk - Minden részletre kiterjedő adatbázis - Helyettesítő tényezők a hatékonyság méréséhez (reklám-hatásvizsgálat, vásárlási szándék felmérése) - Hatása közvetlenül mérhető - Elemzés szegmensekre vonatkozóan- Elemezés személyekre vagy vállalatokra - A stratégia jobban felismerhető- A stratégia kevésbé látható

4 A direkt marketing besorolása Kiskereskedelem típusai 1. Bolti kiskereskedelem 2. Bolt nélküli kiskereskedelem  direkt marketing  közvetlen értékesítés  automaták 3. Kiskereskedelmi szervezetek

5 A direkt marketing elterjedésének okai Vállalatok oldaláról :  piacok részekre esése, széttöredezése  túl sok egymáshoz hasonló termék (túl sok kampány)  média piac hatalmas kínálata (hatásfok csökken)  elektronikus kommunikáció fejlődése (kereskedelem forradalmasítása)

6 Fogyasztók oldaláról:  individualizálódó társadalmak (a vásárló szeretné, ha egyénként kezelnék)  az életmódban bekövetkezett változások  idő-, és pénzmegtakarítás

7 A direkt marketing eszközei  Telefon  Rádió- és televízióadás, elektronikus eszközök - közvetlen rendelés  TV-ből  rádióból - videotex  Újságokban megjelenő reklám  Különleges nyomtatott reklámeszközök - postai válaszlevelezőlap - befűzött anyag - befújt anyag

8  Reklámok más küldeményhez csatolva  Direct Mail  Katalógus  Internet   Online szolgáltatások  Telefax  SMS

9 A direkt marketing gátjai  a bolti vásárlás során több információ, több érzékszerven keresztül  a távvásárlás nem csökkenti annyira a vásárló bizonytalanságát  pszichikai tényező: sokak számára kedvtelés a vásárlás

10 Fontos megjegyezni A direkt marketing az integrált marketingkommunikáció szerves része!


Letölteni ppt "10. A direkt marketing fogalma, kialakulásának okai, fejlődésének jellemzői."

Hasonló előadás


Google Hirdetések