Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV."— Előadás másolata:

1 Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV

2 Történeti áttekintés  Európa: •Indítás: XX. század •Műsorszórás: középhullám, majd rövidhullám •Nagy teljesítmény és költségigény •Finanszírozás: általában állami támogatás Pl. BBC (British Broadcasting Corporation) Pl. BBC (British Broadcasting Corporation) Megbízó: postaügyi miniszter RTD Dánia: kultuszminiszter nevezi ki  Egységes szabályozás: Stockholm Stockholm

3 Történeti áttekintés Hazánkban: •Műsorszórás kezdete: •Nagymértékű növekedés az előfizetők számában ( ) •Felügyeleti szervek: HIF, ORTT (1996) Amerika: vállalkozói alapokon NBC (National Broadcasting Company) NBC (National Broadcasting Company) A média hatalma: A média hatalma: Orson Welles rádió hangjátéka H. G. Wels „A világok harca”) c. regénye alapján (H. G. Wels „A világok harca”) c. regénye alapján

4 Műsorszolgáltatók típusai  Médiatípusok: •Közszolgálati műsorszolgáltatók •Közműsor-szolgáltatók •Nem nyereségorientált műsorszolgáltatók •Kereskedelmi műsorszolgáltatók •Közösségi •Hálózatba kapcsolt •Szakosított

5 Közszolgálati műsorszolgáltatók  Feladata: „többségben közszolgálati műsor szolgáltatása”  Hazánkban: •Magyar Televízió Rt. (két csatonával) •Duna Tv Rt. •Magyar Rádió Rt. (három csatornával)

6 Közműsor-szolgáltatók  Hasonló az előző kategóriához  Helyi vagy regionális fenntartásúak  Mentesül a műsorszolgálati díj fizetés alól  Reklám: 6 perc óránként  Közműsorszolgáltatási szabályzatot köteles készíteni

7 Nem nyereségorientált műsorszolgáltatók  Különbségek a többi szolgáltatóhoz képest: •Tartalmi szempont: „szolgálatvállalás” •Gazdasági szempont: nem profitorientált!  Reklám: 3 perc óránként

8 Kereskedelmi műsorszolgáltatók  Alapul szolgált a többi szolgáltatótípus meghatározáskor  Nyereségorientált  Engedélyezett reklám: 12 perc óránként 12 perc óránként

9 DIGITALIZÁCIÓ  Műsorszolgáltatók számának növekedési lehetősége  Televíziós négyszeres  Rádiós tízszeres  Piacra lépés korlátja nagyságrendekkel csökken

10 DIGITALIZÁCIÓ  Méretgazdaságos (eszközök)  Nagy vételkörzetű hálózatok kialakulása  Új országos földi szórású csatornák kialakulása  Különféle funkciójú szolgáltatók összekapcsolása  TV – Rádió – Internet – Nyomtatott sajtó

11 DIGITALIZÁCIÓ  Műsortárolás lehetősége  Archívumok fizetős használata  PC –TV konvergencia

12 Bank Archívum Rendelés Elektronikus utalás Kódolt Jel Engedélyezés

13 Hatás: • Szerkesztői terror megszűnése • Fogyasztói magatartás automatizált mérése • Személyre szabott reklám és promóció • Élénkülő kereskedelem és gazdasági fejlődés


Letölteni ppt "Interaktív Multimédia Gyurik Pál Veszprémi Egyetem Alkalmazott Gazdaságtan Tanszék Egyetem TV."

Hasonló előadás


Google Hirdetések