Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Alapfogalmak. A marketing fogalma I. Szűkebb értelemben: Olyan vállalati tevékenység, amely a vevők/felhasználók igényeinek kielégítése érdekében  elemzi.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Alapfogalmak. A marketing fogalma I. Szűkebb értelemben: Olyan vállalati tevékenység, amely a vevők/felhasználók igényeinek kielégítése érdekében  elemzi."— Előadás másolata:

1 Alapfogalmak

2 A marketing fogalma I. Szűkebb értelemben: Olyan vállalati tevékenység, amely a vevők/felhasználók igényeinek kielégítése érdekében  elemzi a piacot,  meghatározza az eladni kívánt termékeket és szolgáltatásokat,  megismerteti azokat a fogyasztókkal,  kialakítja az árakat,  megszervezi az értékesítést és befolyásolja a vásárlókat.

3 A marketing fogalma II. Tágabb értelemben: A marketing a vállalat egészére kiterjedő –a vevőkkel azonosuló- filozófia, szemléletmód, amelynek megvalósítása a vállalati felső vezetés feladata, oly módon, hogy a vállalati résztevékenységek integrációjában a marketing szempontok domináljanak.

4 Marketing alapfogalmak  Szükséglet: valamilyen alapvető elégedettség hiánya  Igény: szükségletek sajátos kielégítésére irányuló vágy  Kereslet: olyan különleges termékek iránti igény, ami mögött vásárlási képesség és akarat áll

5 Marketing alapfogalmak  Piac: A marketing szempontjából, a vállalat számára a piac folyamatosan változó értékesítési lehetőségeket jelent. A piaci szereplőket – eladókat, vevőket, fogyasztókat – es a közöttük fenálló kapcsolatokat, működési elveket foglalja magában.  A kereslet és a kínálat találkozási pontja

6 Piacmérete Piac mérete Piacpotenciál Piacvolumen Piacrészesedés

7 Marketing alapfogalmak  Ár: Egy termék vagy szolgáltatás tulajdonjogának vagy használatának megszerzéséért kért pénzmennyiség.  Az ár fontos piaci jelző a fogyasztó, a versenytársak, a vevők és beszállítók, ill. a vállalat számára. Az ár, mint fő külső tényező közvetlenül befolyásolja a vállalat teljesítményét is.

8 A marketingkoncepció A marketingkoncepció hosszabb távon a vállalati szervezet működését, a fogyasztói igények kielégítése érdekében integrálja a minél nagyobb nyereség elérésére.

9 Marketingkoncepció Lehetséges koncepciók: Termelési koncepció Termékkoncepció Értékesítési koncepció Marketingkoncepció Társadalomközpontú marketingkoncepció

10 Termelési koncepció (orientáció) A termelési koncepció azt vallja, hogy a fogyasztók az olcsó és széles körben elérhető termékeket részesítik előnyben. Termelésorientált szervezetek menedzserei a magas termelékenységre helyezik a fő hangsúlyt. Pl.: Ford-T

11 Termékkoncepció (orientáció) A termékkoncepció szerint a fogyasztók azokat a termékeket kedvelik, amelyek kiváló minőséget, teljesítményt és innovatív tulajdonságokat kínálnak. A termékorientált vállalatok menedzserei energiájukat arra összpontosítják, hogy jó minőségű termékeket gyártsanak és azokat folyamatosan tökéletesítsék.

12 Értékesítési koncepció (orientáció) Az értékesítési koncepció szerint a fogyasztó –ha magára hagyják- nem vásárol eleget a vállalat termékeiből. A szervezetnek ezért agresszív promóciós és értékesítési erőfeszítéseket kell tennie. Pl.: nem keresett termékek

13 Marketing koncepció A marketingkoncepció szerint a szervezeti célok elérésének kulcsa a célpiacok szükségleteinek és igényeinek a meghatározása és a konkurenciánál hatékonyabb kielégítése.

14 Társadalom-központú marketingkoncepció A társadalom-központú marketingkoncepció szerint a szervezetnek az a feladata, hogy meghatározza a célpiacok szükségleteit, igényeit és érdekeit, és a konkurenciánál hatékonyabban elégítse ki oly módon, hogy megőrizze és bővítse a fogyasztó és a társadalom jólétét. Pl.: Danone

15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Alapfogalmak. A marketing fogalma I. Szűkebb értelemben: Olyan vállalati tevékenység, amely a vevők/felhasználók igényeinek kielégítése érdekében  elemzi."

Hasonló előadás


Google Hirdetések