Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Versenyelemzés 8.fejezet.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Versenyelemzés 8.fejezet."— Előadás másolata:

1 Versenyelemzés 8.fejezet

2 A piac hosszú távú vonzerejét meghatározó tényezők (Porter)
Ágazati versenytársak fenyegetése Új belépők fenyegetése Helyettesítő termékek Vevők alkupozíciója Szállítók alkupozíciója

3 A vállalatnak 5 dolgot kell tudnia versenytársairól:
Kik a versenytársak? Mi a stratégiájuk? Mik a céljaik? Melyek az erős és gyenge pontjaik? Hogyan reagálnak az őket ért hatásokra?

4 A verseny négy szintje Márkaverseny Iparági verseny
Termékforma verseny Általános verseny

5 A verseny iparági koncepciója
Iparág (ágazat): „Azon vállalatok csoportja, amelyek azonos, vagy egymással könnyen helyettesíthető termékeket vagy termékcsoportokat kínálnak a piacon.”

6 A verseny iparági koncepciója
Az iparágak jellemzése: termelők száma és a termék differenciáltság mértéke belépési és mobilitási korlátok kilépési és zsugorodási korlátok Költségszerkezet vertikális integráció mértéke globalizáció mértéke

7 A verseny piaci koncepciója
Azonos fogyasztói igényeket kielégítő cégek viszonya Figyelem a jelenlegi és lehetséges versenytársak szélesebb körére termék-piac csatamező

8 A versenytársak stratégiája
Stratégiai csoport: „Azok a vállalatok, akik azonos célpiacokat azonos stratégiával kívánnak kiszolgálni.” Megkülönböztető dimenziók: kínált minőség vertikális integráció foka technológia bonyolultsága földrajzi elhelyezkedés gyártási eljárások stb.

9 A versenytársak céljai
Több cél Profitmaximalizálás Kielégítő profit Rövid vagy hosszabb távú profit Piacrészesedés növelése Készpénzforgalom javítása Technológiai vezető szerep stb.

10 A versenytársak erős és gyenge pontjai
Első lépés az adatgyűjtés 3 fontos tényező: piacrészesedés ismereti részesedés rokonszenv-részesedés Benchmarking

11 A versenytársak reakciói
Kényelmes versenytárs Szelektív versenytárs Tigris-versenytárs Kiszámíthatatlan versenytárs

12 Kompetitív megfigyelési rendszer kiépítése
A rendszer felállítása Adatgyűjtés Az adatok értékelése és elemzése Az információk terítése és visszajelzés

13 A megtámadható és elkerülendő versenytársak
Vevői értékelemzés Erős a gyenge ellen Hasonló az eltérő ellen „jó” a „rossz” ellen

14 A vevőkhöz és a versenytársakhoz igazodás egyensúlya
Versenytárs nézőpontú vállalat Vevőorientált vállalat


Letölteni ppt "Versenyelemzés 8.fejezet."

Hasonló előadás


Google Hirdetések