Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Versenyelemzés 8.fejezet. A piac hosszú távú vonzerejét meghatározó tényezők (Porter) Ágazati versenytársak fenyegetése Új belépők fenyegetése Helyettesítő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Versenyelemzés 8.fejezet. A piac hosszú távú vonzerejét meghatározó tényezők (Porter) Ágazati versenytársak fenyegetése Új belépők fenyegetése Helyettesítő."— Előadás másolata:

1 Versenyelemzés 8.fejezet

2 A piac hosszú távú vonzerejét meghatározó tényezők (Porter) Ágazati versenytársak fenyegetése Új belépők fenyegetése Helyettesítő termékek Vevők alkupozíciója Szállítók alkupozíciója

3 A vállalatnak 5 dolgot kell tudnia versenytársairól: Kik a versenytársak? Mi a stratégiájuk? Mik a céljaik? Melyek az erős és gyenge pontjaik? Hogyan reagálnak az őket ért hatásokra?

4 A verseny négy szintje Márkaverseny Iparági verseny Termékforma verseny Általános verseny

5 A verseny iparági koncepciója Iparág (ágazat): „Azon vállalatok csoportja, amelyek azonos, vagy egymással könnyen helyettesíthető termékeket vagy termékcsoportokat kínálnak a piacon.”

6 A verseny iparági koncepciója Az iparágak jellemzése: termelők száma és a termék differenciáltság mértéke belépési és mobilitási korlátok kilépési és zsugorodási korlátok Költségszerkezet vertikális integráció mértéke globalizáció mértéke

7 A verseny piaci koncepciója Azonos fogyasztói igényeket kielégítő cégek viszonya Figyelem a jelenlegi és lehetséges versenytársak szélesebb körére termék-piac csatamező

8 A versenytársak stratégiája Stratégiai csoport: „Azok a vállalatok, akik azonos célpiacokat azonos stratégiával kívánnak kiszolgálni.” Megkülönböztető dimenziók: kínált minőség vertikális integráció foka technológia bonyolultsága földrajzi elhelyezkedés gyártási eljárások stb.

9 A versenytársak céljai Több cél Profitmaximalizálás Kielégítő profit Rövid vagy hosszabb távú profit Piacrészesedés növelése Készpénzforgalom javítása Technológiai vezető szerep stb.

10 A versenytársak erős és gyenge pontjai Első lépés az adatgyűjtés 3 fontos tényező: piacrészesedés ismereti részesedés rokonszenv-részesedés Benchmarking

11 A versenytársak reakciói Kényelmes versenytárs Szelektív versenytárs Tigris-versenytárs Kiszámíthatatlan versenytárs

12 Kompetitív megfigyelési rendszer kiépítése 1. A rendszer felállítása 2. Adatgyűjtés 3. Az adatok értékelése és elemzése 4. Az információk terítése és visszajelzés

13 A megtámadható és elkerülendő versenytársak Vevői értékelemzés Erős a gyenge ellen Hasonló az eltérő ellen „jó” a „rossz” ellen

14 A vevőkhöz és a versenytársakhoz igazodás egyensúlya Versenytárs nézőpontú vállalat Vevőorientált vállalat


Letölteni ppt "Versenyelemzés 8.fejezet. A piac hosszú távú vonzerejét meghatározó tényezők (Porter) Ágazati versenytársak fenyegetése Új belépők fenyegetése Helyettesítő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések