Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Balanced ScoreCard Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Balanced ScoreCard Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel."— Előadás másolata:

1 Balanced ScoreCard Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel

2 BSC-vel: szervezettség, szervezettség, hatékonyság, hatékonyság, összehasonlító mérésrendszer, összehasonlító mérésrendszer, mérhető teljesítmények és mérhető teljesítmények és motivált munkatársak. motivált munkatársak. Optimális szervezet

3 Balanced ScoreCard Kiegyensúlyozott stratégia mutatószám- rendszer: Egy eszköz, mely mozgásba hozza~ és tartja a szervezetet, Egy eszköz, mely mozgásba hozza~ és tartja a szervezetet, A stratégiai központú szervezet katalizátora. A stratégiai központú szervezet katalizátora.

4 A stratégia központú szervezet Balanced ScoreCard STRATÉGIA Emberi erőforrások Kerettervek, beruházások Üzleti egységek Felső vezetés Információ- technológia

5 A megvalósítás lépései  A felső vezetésnek kell megalkotnia a stratégiát!  A stratégiát, le kell fordítani az operatív működés nyelvére,  A stratégiához kell igazítani a szervezetet,  Minden munkatárs számára, napi feladattá kell tenni a stratégia megvalósítását!

6 Balanced ScoreCard STRATÉGIA A szervezet összehangolása a stratégiával  A vállalat szerepe,  Üzleti egységek közötti szinergiák,  A megosztott szolgáltatásokból eredő szinergiák A stratégia megvalósítása mindenkinek mindennapi feladata  Stratégiai tudatosság,  Személyre szabott mutatók,  Kiegyensúlyozott fizetés A stratégiaalkotás folyamatos tevékenység  A stratégiák és a kerettervek összekapcsolása,  Analitika és információs rendszerek,  Stratégiai tanulás A stratégia lefordítása az operatív működés nyelvére  Stratégiai térkép,  B alanced S core C ard Felső vezetés kezdeményezi Mozgásba hozás, Irányítási folyamat, Stratégiai vezetési rendszer

7 Stratégiamodell A stratégia, operatív intézkedésekké konvertálásával irányítjuk a szervezetet (pl. balanced scorecard) A stratégia, operatív intézkedésekké konvertálásával irányítjuk a szervezetet (pl. balanced scorecard) A versenykörnyezetnél, a változások irányait, a piacokat és a vevőket, az ágazatok és annak sikertényezőit, valamint a versenytársakat elemezzük. A tényleges értékteremtést az operatív mag hozza létre A stratégiai keretek kijelöléséhez meghozzuk az alapvető döntéseket, egymáshoz kapcsoljuk és üzleti koncepciót hozunk létre. Operatív mag Trendek/ forgató- könyvek Piacok/ vevők Ágazat/ siker- tényezők Verseny- társak Versenykörnyez et JövőképKüldetés/ értékek Elérendő pozíció Üzleti modell Stratégiai keretek Stratégiai célok Stratégiai akciók Jelenlegi és célértékek Mutató- számok Irányítási rendszer

8 Az értékteremtés stratégiai térképe Pénzügyi nézőpont Tanulási, fejlődési nézőpont Belső folyamatok nézőpontja Vevői nézőpont Hosszú távú részvényesi érték Termelékenységi stratégiaNövekedési stratégia Költségstruktúra javítása Eszközkihasználtság javítása Bevételi lehetőségek kiterjesztése Vevői értékek növelése VEVŐI ÉRTÉK-ELŐIRÁNYZATOK Szolgáltatás jellemzőiKapcsolat minőségeArculat Ár Minőség Elérhetőség Választék Funkcionalitás Kiszolgálás Partnerkapcsolat Márka Alapfolyamatok Beszállítás, Szolgáltatás, Elosztás, Kockázatkezelés. Ügyfélmenedzsment Kiválasztás, Megszerzés, Megtartás, Növekedés. Innováció Lehetőségek, K+F portfolió, Tervezés/ fejlesztés, Bevezetés. Szabályozási és társadalmi folyamatok Környezet, Biztonság egészség, Alkalmazás, Közösség. INFORMÁCIÓS TŐKE MUNKATÁRSI TŐKE SZERVEZETI TŐKE Kultúra Személyi vezetés Összehangolás Team munka

9 BSC kártyák 1. Pénzügyi folyamatokhoz, 2. Vevőkhöz, 3. Belső folyamatokhoz, 4. Tanuláshoz, fejlődéshez és + Mindahhoz, amihez szükségesnek tartjuk.

10 Pénzügyi teljesítmény Hogy kell pozícionálnunk cégünket a tulajdonosok felé? - stratégiai célok, - mutatók, - elvárások, - akciók. Vevők Milyen teljesítményt várnak el tőlünk a vevőink? - stratégiai célok, - mutatók, - elvárások, - akciók - akciók. - elvárások, - mutatók, - stratégiai célok Hogyan őrizzük meg tanulási- és fejlődési képességünket? Tanulás- és fejlődés - akciók. - elvárások, - mutatók, - stratégiai célok Mely folyamatokban kell kiemelkedőt nyújtanunk? Belső folyamatok Jövőkép és stratégia BSC kártyák

11 Pénzügyi teljesítmény Hogyan kell pozícionálnunk cégünket a tulajdonosok felé? Stratégiai célok MutatókElvárásokAkciók

12 Stratégiai elemzés, A stratégiai lehetőségek kidolgozása, A stratégiai lehetőségek értékelése, A stratégia kiválasztása. A stratégia kifejtése, Kommunikálása. A stratégia beágyazása a szervezetbe és A stratégia kontrollja. Piacanalízis és Benchmarking Elemzés/ előkészítés Koncepció- alkotás Bevezetés Ellenőrzés Megvalósítás

13 Köszönömfigyelmét


Letölteni ppt "Balanced ScoreCard Optimális szervezet Kiegyensúlyozott stratégiai mutatószám rendszerrel."

Hasonló előadás


Google Hirdetések