Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A stratégiai tervezés módszertana. Tartalom 1.Stratégiai tervezés alapjai 2.Küldetés (misszió), vízió 3.Helyzetelemzés 4.Stratégia célok meghatározása.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A stratégiai tervezés módszertana. Tartalom 1.Stratégiai tervezés alapjai 2.Küldetés (misszió), vízió 3.Helyzetelemzés 4.Stratégia célok meghatározása."— Előadás másolata:

1 A stratégiai tervezés módszertana

2 Tartalom 1.Stratégiai tervezés alapjai 2.Küldetés (misszió), vízió 3.Helyzetelemzés 4.Stratégia célok meghatározása 5.Stratégiai akciók, intézkedések, projektek 6.A stratégiai terv elemei 7.IKT stratégia 8.Bevezetés a projekttervezés alapjaiba

3 Stratégiai tervezés A stratégiai tervezés olyan folyamat, amelyben, a szervezet átfogó céljának (küldetésének) megfelelően megfogalmazzuk a megvalósítandó célokat és a kulcsfontosságú területeket.

4 Stratégiai tervezés célja • A stratégiai tervezés a változások menedzselésének és a minőségirányítás meghonosításának eszköze. • A változás menedzselése = igazodás a megváltozott körülményekhez.

5 A stratégiai tervezés jellemzői • folyamatos tevékenység • összekapcsolja a különböző folyamatokat • cselekvés- és jövő orientált • közös erőfeszítésen és közös célkitűzésen alapszik • csoportmunka eredménye

6 A stratégiai tervezés folyamata

7 Küldetés - Vízió Küldetés (misszió)Vízió A szervezet létezésének alapvető célja, milyen értékeket képvisel, milyen elvek alapján működik. A szervezet működése során elérni kívánt állapot. A célcsoportok beazonosítása, a számukra, az érdekükben kifejteni kívánt tevékenység. A sikeres szervezeti működés után a célcsoportok helyzete, állapota. A szervezet belső fejlesztésére, fejlődésére vonatkozó alapelvek. A szervezet, a szervezeti struktúra ideális állapota.

8 Vízió • Elérni kívánt jövőbeni pozíció • Tervezett tevékenységek, tevékenységcsoportok • Új szükségletek alapján felismerésén alapuló innovatív célok

9 Misszió • Belső értékek, elvárások amelyeket a szervezet követni kíván • Az érdekcsoportokkal szemben követendő magatartás, viselkedés • Társadalmi felelősség

10 A helyzetelemzés eszközei • SWOT analízis • PEST elemzés – politikai – gazdasági – társadalmi – technológiai • Logikai keretmátrix

11 Helyzetfelmérés - SWOT

12 A SWOT alkalmazása • Tényezők, jellemzők rendezése, ragsorolása • Tényezők kapcsolódásának feltárása – Erősségek és lehetőségek egybeesésénél ki kell használni a lehetőségeket – Erősségek és fenyegetések találkozási pontjánál el kell kerülni a fenyegetéseket – Gyengeség és lehetőségek kapcsolódása esetén választani kell a fejlesztés vagy kivonulás között – Ha adott területen gyengék és fenyegetettek is vagyunk, ott vissza kell vonulni

13 A SWOT alkalmazása Erősség Gyengeség Lehetőség Fenyegetés

14 Stratégiai célok meghatározása • A stratégia célok már rövidebb időtávra szólnak (3-5 év) • Az elérni kívánt állapotot számszerűsíthetően határozza meg – Módszertani, pedagógiai célok – Pénzügyi célok – Humán erőforrás, szervezeti célok – Stb.

15 Akciók, projektek meghatározása • Rövid távú tevékenységek, projektek (max. 1-2 év) • Illeszkedjenek a stratégiai célokhoz • A projektek befejezése után újra meg kell vizsgálni a külső és belső környezetet

16 A stratégiai terv elemei • A küldetésnyilatkozat megfogalmazása • A jövőkép megfogalmazása • A környezeti tényezők (belső, külső) és hatások bemutatása • A célok és a fejlesztendő kulcsterületek meghatározása: cselekvési terv • A finanszírozási források stratégiai szintű tervezése • A megvalósulás értékelési módja

17 Az informatikai stratégia szerepe Oktatási intézmények stratégiái HRPénzügyi Pedagógiai program Informatikai stratégia


Letölteni ppt "A stratégiai tervezés módszertana. Tartalom 1.Stratégiai tervezés alapjai 2.Küldetés (misszió), vízió 3.Helyzetelemzés 4.Stratégia célok meghatározása."

Hasonló előadás


Google Hirdetések