Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A tervezés mint menedzsment funkció Menedzsment 2.2.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A tervezés mint menedzsment funkció Menedzsment 2.2."— Előadás másolata:

1 A tervezés mint menedzsment funkció Menedzsment 2.2

2 A menedzsment folyamata  A folyamat elemei:  Tervezés  Az irány meghatározása: eldönteni hová akarunk eljutni  Meghatározni az oda vezető utat  Szervezés  A struktúrák és a szabályozók kialakítása  Vezetés  Az erőfeszítések előmozdítása  Ellenőrzés  Az eredmények biztosítása

3 A tervezés folyamata  A tervezés folyamatában a célok képviselik az elérendő kimeneteket vagy a kívánt eredményeket, a terv pedig a célok eléréséhez szükséges lépések meghatározása  A folyamat lépései:  1. lépés: a célok meghatározása: konkrétan kell megfogalmazni a kívánt eredményeket  2. lépés: a céloktól való távolság meghatározása:a jelenlegi teljesítményt kell értékelni a kívánatoshoz viszonyítva  3. lépés: a jövőbeli körülmények előrejelzése: forgatókönyv készítése a jövőbeli eseményekről  4. lépés: a lehetséges cselekvési alternatívák elemzése, a legjobb megoldás kiválasztása és a bevezetés módjának meghatározása: értékeljük az egyes cselekvési lehetőségeket  5.lépés: a terv bevezetése és az eredmények értékelése: elemzése, korrekciók elvégzése, a terv módosítása indokolt esetben

4 A tervezés előnyei  Működési hatékonyság  Új struktúrák és munkamegosztás  Nagyobb összpontosítás és rugalmasság  Jó alkalmazkodás a változó körülményekhez  Cselekvésorientáltság  Segít elkerülni a túlzott önbizalom csapdáját, proaktív viselkedés  Javuló koordináció  Célhierarchia: minden egyes szint céljai cél-eszköz módjára kapcsolódnak egymáshoz  Hatékonyabb időgazdálkodás: a sikeres teljesítmény egyik kulcsa a teendők fontossági sorrendjének felállítása és betartása

5 A tervek fajtái  Rövid távú és hosszú távú tervek  A szervezet egészére vonatkozóan kell hosszú távra, az egységekre vonatkozóan rövidebb távra tervezni  Stratégiai és operatív tervek  A stratégiai tervek a hosszú távú szükségleteket célozzák, az operatív tervek meghatározzák, hogy mire van szükség az egyes területeken a stratégiai célok elérése érdekében.  Operatív tervek példái: marketing tervek, termelési tervek, pénzügyi tervek, berendezési tervek, emberi erőforrás tervek  Irányvonalak és eljárások  szabályok és eljárásmódok (könyvtárosok etikai kódexe)

6 A tervezés megközelítései  A kifelé és befelé összpontosító tervezés  A befelé összpontosító: a jövőbeni erőfeszítéseknek a jelenlegi a középpontja, de mindig magasabb szintre törekszünk fejleszteni  Kifelé összpontosító: a versenyelőny megszerzése érdekében a külső környezetet elemzik és kiaknázatlan piaci rések, lehetőségek után kutatnak  A felfelé és lefelé építkező tervezés  A lentről felfelé irányuló tervezés:a felsőbb vezetés meghatározza a szervezet tágan értelmezett céljait és felhatalmazza az alsóbb szintű vezetést, hogy fogalmazzák meg az operációs terveket


Letölteni ppt "A tervezés mint menedzsment funkció Menedzsment 2.2."

Hasonló előadás


Google Hirdetések