Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Benchmarking. A benchmarking fogalma Korszerűbb, hatékonyabb termék, folyamat Rendszerezett vezetési folyamat Szervezet felzárkózása Vizsgált funkcióban.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Benchmarking. A benchmarking fogalma Korszerűbb, hatékonyabb termék, folyamat Rendszerezett vezetési folyamat Szervezet felzárkózása Vizsgált funkcióban."— Előadás másolata:

1 Benchmarking

2 A benchmarking fogalma Korszerűbb, hatékonyabb termék, folyamat Rendszerezett vezetési folyamat Szervezet felzárkózása Vizsgált funkcióban a legjobbal való összevetés „az ipar legjobb gyakorlatainak keresése és megvalósítása a magasabb teljesítmény elérése érdekében”

3 Gyakorlati alkalmazása Költségek Relatív helyzet Legjobb gyakorlat Fejlesztési lehetőségek Élvonalba kerülés Mit vár a fogyasztó Gyenge pontok Folyamatos fejelsztés

4 Az összehasonlítás gyakorlata Az összehasonlítás alapján az okokat is feltárják Termék Szolgáltatás Eljárás Vállalaton belül: –Termék –Részleg –kirendeltség

5 A benchmarking típusai Kompetitív Funkcionális Folyamat (generikus) Stratégiai belső

6 A benchmarking alkalmazási területei Szervezet Logisztika Gyártórendszerek Karcsúsított gyártás Versenyképes terméktervezés Teljeskörű minőségbiztosítás

7 A benchmarking folyamata I. A benchmarking tevékenység –Folyamat –Többsíkú –Alap-objektum –A teljesítésben mutatkozó hiányok feltárása A benchmarking eszköztára –Fogalomtár –Együttműködés jogi, etikai kódexe –Kérdőívek, ellenőrző kérdéslisták –Táblázatok, formanyomtatványok

8 A benchmarking folyamata II. A benchmarking lépései –Tervezési fázis –Elemzési fázis –Integrálás fázisa –Beavatkozás fázisa Beavatkozási tervek Beavatkozás Az eredeti benchmarking számok új meghatározása

9 A benchmarking folyamata III. Önértékelő kérdőívek 1.„best practice” – erre utaló mondatok pontozása 2.A mutatószám rendszer alakítása a kiválasztott startégiához 3.Teljesítőképesség folyamatos vizsgálata

10 Automatizált benchmarking rendszerek Erre a célra szakosodott szervezet végzi, központi adatbázis –Összehasonlító adatok elérése –Adatok megbízhatóak –Titkosítás megoldható

11 A benchmarking a logisztikai gyakorlatban A benchmarking helye a logisztikai folyamatban –Beszerzési folyamatok –Teljes logisztikai folyamatok

12 A bencmarkok Strukturális- és keretszámok Termelékenységi mutatószámok Gazdaságossági mutatószámok Minőségi mutatószámok

13 A logisztikai benchmarking alkalmazásának tapasztalatai I. Beszerzési folyamatok elemzése –Rugalmasság –Minőség –Rendelkezésre állás –Elektronikus adatcsere –K+F –Növekvő termékválaszték –Jó színvonalon, csökkenő költségekkel

14 A logisztikai benchmarking alkalmazásának tapasztalatai II. A verseny hatása a beszállítókra –Ráfordítások nőttek (különösen a minőségi) –Beavatkozás a belső ügyekbe (pl. beruházás) –Minőségi előírások tartása – kényszerként –Korszerűsítés, fejlesztés – erőforrások hiányoznak –Termelékenység növekedése – alkalmazottak túlterhelése nőtt

15 Komplex logisztikai folyamatok benchmarking elemzése Beszállítás Készletezés Termékelőállítás Elosztási részfolyamatok

16 A benchmarking vizsgálatok lebonyolításának nehézségei Számszerű adatok megszerzése Partnerek kiválasztása Folyamatok, teljesítmények egzakt leírása benchmarking klub Esettanulmányok Gond: „folyamatban résztvevő legjobb” kiválasztása


Letölteni ppt "Benchmarking. A benchmarking fogalma Korszerűbb, hatékonyabb termék, folyamat Rendszerezett vezetési folyamat Szervezet felzárkózása Vizsgált funkcióban."

Hasonló előadás


Google Hirdetések