Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1. előadás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1. előadás."— Előadás másolata:

1 1. előadás

2 Áttekintés az emberi erőforrás menedzsmentről
A vállalati erőforrások 4 M modellje M1 money ( pénz) M2 man ( emberi erőforrások ) M3 manufacturing ( gyártási módszerek M4 market ( piac )

3 A személyzeti ( emberi erőforrás menedzsment )fogalma és funkciói
Personnel ( Human )Resource Management = PRM /HRM Személyi(emberi erőforrás ) Menedzsment = SZEM/EEM

4 HRM funkciók Munkakör elemzés Erőforrás biztosítás Munkakör értékelés
Ösztönzés menedzsment Teljesítmény értékelés Emberi erőforrás fejlesztés

5 Erőforrás biztosítási módozatok
A munkakör A munkakör elemzés Erőforrás biztosítási módozatok A munkakör-értékelés

6 Ösztönzés menedzsment
Teljesítmény értékelés Emberi erőforrás fejlesztés

7 A HRM végső célja A szervezeti hatékonyság biztosítása, a kívánatos szervezeti eredmény elérése érdekében ( pl.: versenyképes termékek és szolgáltatások )

8 A HRM általános céljai I.
Magas teljesítmény Minőségi termék Megfelelő számú, szakértelmű és gyakorlattal rendelkező alkalmazottak foglalkoztatása Kontrollált munkaerőköltség Versenyképes bérszint Alacsony szintű fluktuáció és hiányzás

9 A HRM általános céljai II.
Munkafeltételek,amelyekkel elégedettek a munkavállalók Megfelelés a törvényeknek, jogszabályoknak

10 Hogyan éri el mindezt a HRM?
????????????????????????????????

11 Hogyan éri el mindezt a HRM?
A munkaerő szaktudásának és képességének hatékony alkalmazása Jól képzett és motivált alkalmazottak biztosítása Elégedetté tenni az alkalmazottakat, engedni önmegvalósításukat A személyzeti irányelvek közvetítése az alkalmazottak felé Segíteni az etikus elvek fenntartását

12 A személyzet menedzsment története röviden
Anglia (néhány sztereotípia)I. A társadalmi reformer A jótékonyság gyakorló Az emberséges bürokrata

13 A személyzet menedzsment története
Anglia (néhány sztereotípia)II. 3. A konszenzusteremtő tárgyaló 4. A szervezeti ember 5. A munkaerő elemző

14 A személyzet menedzsment története
Ez a 6 sztereotípia együtt alkotja ma a személyzeti szakemberek komplexitását

15 A személyzet menedzsment története (Magyarország)
II. vil.háborúig terjedő korszak Időbeli lemaradással, de érezhető a „nyugati” fejlődési fázisok jellemzői A szocializmus időszaka Lemaradás Új káderek kiválasztása Bizalmatlanság Rendeletekben előírt HR munka Politikai prioritások, szakma háttérbe szorul

16 A személyzet menedzsment története (Magyarország)
1968 gazdasági reform, de 1980-ig ez a HR politikát nem érintette Munkaügy központilag szabályozott ( kp-i bérszabályozás ) A bérekkel kapcsolatos fő döntéshozó: Országos Tervhivatal 1980-as évek: HR-ben is elkezdődött a gazdasági reform

17 A személyzet menedzsment története (Magyarország)
1980-as évektől HR reform következményei: Szakmai színvonal és tudományos megalapozottság nő Demokratizmus mélyítése A személyzeti munka rugalmassága és hatékonysága fokozódik DE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

18 A személyzet menedzsment története (Magyarország)
Az évi Párt állásfoglalás szerint: „ Vezetői munkakörökbe olyan szakemberek beállítását kell megtenni, akik ismerik, értik és cselekvően azonosulnak a Párt, a Kormány politikájával. ( hozzátéve: a vezető minden szinten rendelkezzék munkaköreinek megfelelő szakmai- iskolai végzettségével és folyamatosan képezze magát. )

19 A személyzet menedzsment története (Magyarország)
A közelmúlt változásai: Liberalizálás Privatizálás A munkaerő kategóriájának újraértékelése Új ember központú személyügyi szervezet A hazai HR még ma sem elégíti ki a piacgazdaság követelményrendszerét

20 A személyzet menedzsment története (Magyarország)
A jövő tendenciái: TQM ( Total Quality Management) Üzleti folyamatok újratervezése ( re-engineering ) Folyamatos javítás Szervezeti tanulás

21 A személyzet menedzsment története (Magyarország)
A HR apparátus szerepe módosult: Teljes partnerviszony a felső és vonalbeli vezetéssel a stratégiai tervezésben és megvalósításban A munkaviszony hatékony és gazdaságos tervezése Az alkalmazottak pártfogója, ösztönzi az egyéni és team munka teljesítményt A folyamatok és vállalati kultúra átalakítója Vállalati partnerekkel programokat fejleszt ki

22 KÖSZÖNÖM A FIGYELMET !


Letölteni ppt "1. előadás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések