Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003."— Előadás másolata:

1

2 AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003

3 A HALADÁS, A FEJLŐDÉS ALAPJA: ÚJ NÉZŐPONT, ÚJ EREDMÉNYEK „Ha a régi, megszokott módszerekkel méred a teljesítményed, továbbra is a régi, megszokott módon fogsz teljesíteni.” Peter Drucker

4 KIVÁLÓSÁG MINŐSÉG IDŐ KÖLTSÉG RÁFORDÍTÁSOK EREDMÉNYEK TERMÉK ÉS SZOLGÁLTATÁS MINŐSÉG VÁLLALATI, INTÉZMÉNYI KIVÁLÓSÁG A MINŐSÉG ÉS KIVÁLÓSÁG KAPCSOLATA A RÁFORDÍTÁSOKKAL VERSENYKÉPESSÉG

5 KIVÁLÓSÁG MINŐSÉG IDŐ KÖLTSÉG RÁFORDÍTÁSOK EREDMÉNYEK TERMÉK ÉS SZOLGÁLTATÁS MINŐSÉG VÁLLALATI, INTÉZMÉNYI KIVÁLÓSÁG A MINŐSÉG ÉS KIVÁLÓSÁG AZ EU CSATLAKOZÁS FOLYAMATÁBAN VERSENYKÉPESSÉG NEMZETI MINŐSÉGI DÍJ EU MINŐSÉGI DÍJ EU CSATLAKOZÁSI KÖVETELMÉNY EU KIVÁLÓSÁGI MODELL

6 BILATERÁLISMULTILATERÁLIS JOGSZABÁLY EU H SZABVÁNY MSZ EN,… EN,… ISO,… ISO,… NAT(SZAB) PARLAMENT „TERMÉK”- „SZOLGÁLTATÁS” TANÁCSADÓ AUDITO R „ETALON ” TANÚSÍTÓ TANÚSÍTVÁNY EOTC A megfelelőség tanúsítás rendszere

7 ÖNÉRTÉKELÉS ÖNÉRTÉKELÉS  ERŐSSÉGEK MEGHATÁROZÁSA  A FEJLESZTENDŐ TERÜLETEK MEGHATÁROZÁSA ÉS FONTOSSÁGI SORRENDBE ÁLLÍTÁSA  STRUKTURÁLT PONTRENDSZER  POZICIONÁLÁS AZ ÜZLETI KIVÁLÓSÁG ÚTJÁN  BEMENETI ERŐFORRÁSOK KONCENTRÁLÁSA AZ OPERATÍV/SZOLGÁLTATÁSI TERVEZÉSRE

8 A KIVÁLÓSÁG DEFINIÁLÁSA A SZERVEZET SZÁMÁRA A HALADÁS ÉRTÉKELÉSE A KIVÁLÓSÁGBELI HIÁNYOSSÁGOK PRIORITÁSÁNAK MEGHATÁROZÁSA ÁTTÖRÉS JELLEGŰ INTÉZKEDÉSEK ALKALMAZÁSA A LEGJOBB GYAKORLAT KIALAKÍTÁSA CÉLJÁBÓL A KIVÁLÓSÁGHOZ VEZETŐ ÚT MEGHATÁROZÁS ALKALMAZÁS ÉRTÉKELÉS PRIORÍRÁSOK

9 ÉLESLÁTÁS – AZ A KOMPETENCIA, AMELY RÉVÉN ÉSZLELJÜK A LEHETŐSÉGEKET IGAZODÁS - AZOK A FOLYAMATOK, AMELYEK RÉVÉN IGAZÍTJUK AZ IRÁNYT AGILITÁS - A GYORSASÁG ÉS A KÉPESSÉG, AMELLYEL VÁLASZOLNI TUDUNK A LEHETŐSÉGRE/IGÉNYRE STRATÉGIAI ELVÁRÁS STRATÉGIAI ELVÁRÁS

10 ALAPÉRTÉKEK  VEVŐORIENTÁLTSÁG  TÁRSADALMI FELELŐSSÉG  PARTNERKAPCSOLATOK A BESZÁLLÍTÓKKAL (PARTNEREKKEL)  EMBEREK FEJLESZTÉSE ÉS BEVONÁSA  FOLYAMATOS FEJLESZTÉS ÉS INNOVÁCIÓ  EREDMÉNYORIENTÁLTSÁG  FOLYAMATIRÁNYÍTÁS  TÉNYEKEN ALAPULÓ VEZETÉS  JÖVŐBE TEKINTŐ ÉS KÖVETKEZETES IRÁNYÍTÁS

11 A KIVÁLÓSÁG ALAPKONCEPCIÓI • EREDMÉNYORIENTÁLTSÁG • VEVŐ-CENTRIKUSSÁG • VEZETÉS ÉS CÉLOK ÁLLANDÓSÁGA • FOLYAMATOKON ÉS TÉNYEKEN ALAPULÓ VEZETÉS • EMBERI ERŐFORRÁSOK FEJLESZTÉSE ÉS BEVONÁSA • FOLYAMATOS TANULÁS, INNOVÁCIÓ ÉS FEJLESZTÉS • PARTNERKAPCSOLATOK FEJLESZTÉSE • TÁRSADALMI FELELŐSSÉG

12 ÖNÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK KKKKÉRDŐÍV MMMMÁTRIX VVVVÉLEMÉNYEN ALAPULÓ WORKSHOP IIIINFORMÁCIÓKRA ALAPULÓ WORKSHOP BBBBELSŐLEG PONTOZOTT DOKUMENTUM KKKKÜLSŐLEG PONTOZOTT DOKUMENTUM DDDDÍJDOKUMENTUM

13 AZ ÖNÉRTÉKELÉS ELŐNYEI  TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT- ORIENTÁLTSÁG  A MINŐSÉGFEJLESZTÉS KATALIZÁTORA  KÖZÖS SZERVEZETI CÉL  GYORSABB TANULÁS ÉS ALKALMAZÁS  A FEJLESZTÉSI PRIORITÁSOK MEGHATÁROZÁSA ÉS SORRENDBE ÁLLÍTÁSA  KÜLSŐ ÉRTÉKELÉS ÉS VISSZAJELZÉS  BIZTOSÍTÉK A VEZETÉS RÉSZÉRE: KÜLSŐ SZERVEZETEK

14 KÜLDETÉS FOLYAMATOK TEVÉKENYSÉGEK FELADATOK EREDMÉNYEK STRATÉGIA CÉLOK KIMENETEK ÉRTÉKEK HITVALLÁSOK VISELKEDÉSEK AZ OPERATÍV IGAZODÁS MODELLJE

15 DOLGOZÓK FOLYAMATOK ADOTTSÁGOKEREDMÉNYEK VEZETÉS PARTNER- KAPCSOLATOK, ERŐFORRÁSOK KULCS- FONTOSSÁGÚ EREDMÉNYEK DOLGOZÓI EREDMÉNY EK VEVŐI EREDMÉNY EK TÁRSADAL MI EREDMÉNY EK POLITIKA ÉS STRATÉGIA EFQM KIVÁLÓSÁG MODELL INNOVÁCIÓ ÉS TANULÁS

16 DOLGOZÓK 9% FOLYAMATOK 14% ADOTTSÁGOKEREDMÉNYEK VEZETÉS 10% PARTNER- KAPCSOLAT OK, ERŐFORRÁ SOK 9% KULCS-FONTOSSÁGÚEREDMÉNYEK15% DOLGOZÓI EREDMÉNY EK 9% VEVŐI EREDMÉNY EK 20% TÁRSADAL MI EREDMÉNY EK 6% POLITIKA ÉS STRATÉGIA 8% A PONTOK ELOSZTÁSA INNOVÁCIÓ ÉS TANULÁS

17 AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ALAPELVE ÉS PONTSZÁMAI

18 VEVŐK INTEGRÁLT TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT-STRATÉGIA SZERVEZETI EGYSÉGEK VEZÉRIG. VÁLLALATVEZETŐI TEAM felelősségvállalás aláírása a stratégiáért INTEGRÁLT TELJESÍTMÉNYMENEDZSMENT-STRATÉGIA (átfogó dokumentáció) kommunikáció információk benchmarking stratégiák, stb. EFQM KIVÁLÓSÁG MODELL folyamat irányítás IiP ChartermarkISO 9000 szolgáltatás felülvizgálata egyéb ESZKÖZÖK - TECHNIKÁK - RENDSZEREK - MEGKÖZELÍTÉSEK

19 ÖNÉRTÉKELÉSI MÓDSZEREK KKKKÉRDŐÍV MMMMÁTRIX VVVVÉLEMÉNYEN ALAPULÓ WORKSHOP IIIINFORMÁCIÓKRA ALAPULÓ WORKSHOP BBBBELSŐLEG PONTOZOTT DOKUMENTUM KKKKÜLSŐLEG PONTOZOTT DOKUMENTUM DDDDÍJDOKUMENTUM

20 FIGYELEM FELHÍVÁS EFQM FÓRUM 2004. NOVEMBER 15_17 BERLIN Az EOQ és az EFQM egyre szorosabb együttműködést folytat. Ezt szolgálja a Berlinben megrendezésre kerülő "EFQM Forum 2004" is. A rendezők kérik a magyar minőségügyi szakembereket, és a szélesebb értelemben vett szakmai közvéleményt is, hogy tanulmányozzák a jövő évi rendezvény honlapját, lehetőség szerint előadás megtartásával vagy más módon vegyenek részt azon, és itthon is terjesszék a kiválóság filozófiáját.


Letölteni ppt "AZ EURÓPAI KIVÁLÓSÁG MODELL ÉS SZEREPE AZ EU CSATLAKOZÁSBAN STRATOSZ KIADVÁNY 2003."

Hasonló előadás


Google Hirdetések