Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, 2006. október 5.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, 2006. október 5."— Előadás másolata:

1 Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, október 5.

2 Tréning felépítése Jogalkotás, jogalkalmazás, tanügyigazgatás Gyakorlat: panaszkezelés Minőségügy vertikális és horizontális nézőpontból Gyakorlatok: párhuzamos team munka

3 Minőségügy vertikális megközelítése (rendszerszemlélet) Világszintű minőségnyilatkozat Európai sztenderdek és irányelvek Ágazati minőségpolitika Fenntartói minőségpolitika Intézményi minőségpolitika

4 Horizontális szempont Benchmarking

5 Minőségirányítási alapelvek Vezetés elkötelezettsége Partnerközpontúság Munkatársak bevonása Folyamatos fejlesztés Folyamat-, és rendszerszemléletű megközelítés Tényeken alapuló döntéshozatal A rendszer eredményes működtetése

6 Minőségszemléletek Megfelelőségi minőség Eredményességi minőség Vevői minőség Érdekeltségi, rendszerszemléletű minőség

7 Jövőbe mutató minőségszemlélet Küldetés Jövőkép Stratégia Minőségcélok Minőségpolitika Minőségértékelés

8 Dilemma Az általános vezetési menedzsmentet és a minőségirányítási menedzsment viszonya Mennyiben haladja meg a minőségirányítási rendszer az általános vezetési menedzsmentet (törvényes, jogszerű és szakszerű működés) Integrált irányítási rendszer

9 Szervezetfejlesztési megközelítések Spontán Korrektív Preventív – prognózisok alapján – jövőt előrevetítő stratégia

10 Munkaerő-piaci szemlélet

11 Érdekeltek elégedettsége évek múltán jelentkezik, - mit tud kezdeni a munkaerő-piacon, azzal a tudással, amit a képzés nyújt

12 Minőségértékelés A stratégiából lebontott minőségcélok nyomon-követése, milyen mértékben valósult meg a cél, hol kell beavatkozni, hogy a stratégiai célok teljesüljenek

13 Gyakorlatok- párhuzamos team-munka 1.Alapfogalmak-minőség, minőségbiztosítás, minőségirányítás, minőségértékelés, ….. 2.ÖMIP és IMIP minőségfejlesztési program tartalma (megoldó-kulccsal) 3.IMIP készítési menete 4.Minőségfejlesztés és innováció 5.Benchmarking (párhuzamos team munka)

14 A gyakorlatok alkalmat adnak a helyzethez igazodó ismeretbővítésre, kiegészítésre, ismeretek rendszerezésére

15 § Autonóm intézményi működés A közoktatási intézmény jogi személy

16 § Autonóm intézményi működés A közoktatási intézmény jogi személy

17 Szervezeti koherencia, kompetencia, együttműködés - versenyképességi tényező A tantestület, mint önirányító csoport a felelős szabadságot gyakorolja

18 Pillanatképek - TQM szemléletű modellek Csoportépítés

19 Felhatalmazás, feladatok delegálása Team-munka

20 A nyilvánosság kontrollja

21 Belátás

22 Végső cél: életminőség javulása Társadalmi kohézió

23 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Közoktatás irányítás Minőségirányítási rendszer Tapasztalatok alapján kiegészítések Farkas Olga Budapest, 2006. október 5."

Hasonló előadás


Google Hirdetések