Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása Validációs workshop 2007. november 13. Nagyné Román Margit.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása Validációs workshop 2007. november 13. Nagyné Román Margit."— Előadás másolata:

1 Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása Validációs workshop november 13. Nagyné Román Margit

2 A HEFOP és projekt Nyírvidék TISZK tapasztalatai alapján Célok:  A tanárok és oktatók továbbképzésével, az új oktatási, minőségbiztosítási és szervezetfejlesztési módszerek bevezetésével és folyamatos alkalmazásával járuljon hozzá a magas színvonalú oktató munkához  Új szervezeti és működési modell jöjjön létre, amely alkalmas a szakképző intézmények együttműködésének fejlesztésére, vezetői kompetenciák fejlesztésével  A projekt járuljon hozzá a tanulók lemorzsolódásának csökkentéséhez  TISZK létrehozásával erősítse a szakképzés és a gazdaság kapcsolatát

3 Szervezetfejlesztés: HR tevékenységek A menedzsment számára felkészítő képzések:  ESZA, ERFA szabályok – pályázati ismeretek  Szervezetfejlesztés, információáramlás  Minőségirányítás  Stratégiai tervezés  + Minden vezetői célcsoport továbbképzése  Monitoring

4 Szervezetfejlesztés: HR tevékenységekhez kapcsolódó képzések Az intézmények vezetésének és fenntartóknak  Változásmenedzsment és vezetői tréning  szervezetfejlesztési tréningek  Csapatépítő, kommunikációs tréning  Minőségirányítási rendszer összehangolása

5 Tartalomfejlesztéshez és bevezetéshez kapcsolódó felkészítések Oktatók számára  Pedagógiai programok módosításához kapcsolódó képzések:Tartalom/tantervfejlesztési ismeretek: adaptálás, helyi tanterv fejlesztés, modulok, projektek fejlesztése  Kompetencia alapú moduláris szakképzés bevezetéséhez kapcsolódó módszertani felkészítő képzés: A projektoktatás módszertana: kooperatív tanítási - tanulási technikák – az elkészült, általunk kifejlesztett új tananyagok oktatására vonatkozóan

6 Tartalomfejlesztéshez és bevezetéshez kapcsolódó felkészítések Vállalati oktatók számára  Felkészítő képzés az OKJ átalakítása utáni SZVK- k és Központi programok változásaiból vállalati gyakorlati képzést végzők számára

7 Közösségi funkciók ellátására felkészítés Közismereti tanárok és szakképzésben oktatók, osztályfőnökök, pedagógiai munkát segítők számára  Lemorzsolódást csökkentő közös modell kialakítása, működtetése:A hátrányos helyzetűekkel kapcsolatos prevenció módszertana – osztályfőnökök, ifjúságvédelmi felelősök számára (a lemorzsolódás elleni modell bevezetésére felkészítés az intézményi prevenciós teameknek)  Tanulási nehézséggel és tanulási zavarral küzdő tanulók segítése, egyéni fejlesztése: Integrált Diszlexiás- - Diszgráfiás Tanulók Rehabilitációja a Többségi Közoktatási Intézményekben

8 Nyomonkövetés területén  Mérés – nyomon követés egységes rendszerének kialakítása, bevezetése – felkészítés mérési csoport és iskolavezetők számára

9 Iskolaigazgatók kompetenciafejlesztése – kiemelt területek a tapasztalatok alapján  Pedagógiai kompetenciák bővítése  Szervezetirányítási és fejlesztési kompetenciák bővítése  Minőségmenedzsment kompetenciák  Hálózatok kezelése, kialakítás, közreműködés (belső és iskolák közötti) - A regionalitás erősödése és az integrációs folyamatok felgyorsulása indokolja

10 Kérdések ? Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "Szakképzési szakemberek kompetenciáinak meghatározása Validációs workshop 2007. november 13. Nagyné Román Margit."

Hasonló előadás


Google Hirdetések