Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP-3.1.3 - 05/1.-2005-10-0015/1.0.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP-3.1.3 - 05/1.-2005-10-0015/1.0."— Előadás másolata:

1 A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP / /1.0

2 Iskolánk sikeres pályázatával forint támogatást nyert a kompetencia-alapú oktatás bevezetésére. A támogatás 75%-át az Európai Szociális Alap, 25%-át a Magyar Állam biztosítja.

3 A támogatás segítségével eredményesebben valósíthatjuk meg pedagógiai céljainkat, diákjainknak több esélye kínálkozik a sikeres továbbtanulásra. A projekt megvalósítás során a tanórákon az ismeretek átadása a képességek fejlesztésével együtt valósul meg. A tanítást a pályázaton nyert támogatásból beszerzett interaktív táblák, projektorok, számítógépek is segítik.

4 A projekt célja Pedagógusok továbbképzése, a pedagógiai program megújítása, pozitív tanulói attitűd kialakítása.

5 Várt eredmények Új pedagógiai program és dokumentáció létrejötte. Korszerű tartalmak és metodikák alkalmazása. Hatékonyabb, örömtelibb tanítás-tanulás.

6 Az elért eredmények mutatói Az iskolavezetés 2 tagjának és 7 pedagógusnak a továbbképzése, felkészítése a kompetencia-alapú oktatásra. Öt kompetencia terület megalapozása az érintett csoportokban. Az új pedagógiai program szerinti tanulás és tanítás, IKT alkalmazása A hazai és nemzetközi mérésekben a tanulók eredményeinek javulása.

7 Pedagógusok felkészítése a kompetenciaalapú programcsomagok bevezetésére

8 Továbbképzések Szervezetfejlesztés Projektmenedzsment Programcsomagok alkalmazása SDT felhasználása Digitális taneszközök használata Multimédiás szoftverek és eszközök használata

9 Tanulói differenciálás heterogén csoportban A szövegértő olvasás fejlesztése, olvasási problémák kezelése Kooperatív módszertanra épülő együttműködés csoportban Hatékony tanuló megismerési technikák

10 Kompetencia alapú programcsomagok bevezetése

11 Fejlesztésre kerülő kompetenciák Szövegértés-szövegalkotás Matematikai logika Életpálya-építés Idegen nyelvi IKT

12 Tanár neveTantárgyKompetenciaterület Modul típusa Szabóné Sánta Júlianna Magyar Szövegértés, szövegalkotásC Életpálya-építésB Novák László Magyar Szövegértés, szövegalkotásA Angol Idegen nyelvangol Bárány HedvigMatematika A Életpálya-építésB Nagy Tóth Ildikó Matematika C InformatikaIKTA Szijártó Sándor OsztályfőnökiÉletpálya-építésA FizikaIKTB Dr. Tóthné Domján Gabriella AngolIdegen nyelvangol KémiaIKTB Détári CsabaTörténelem Szövegértés, szövegalkotásB Életpálya-építésA

13 Programcsomag típusok „A”- típus az adott kompetenciaterülethez tartalmilag legközelebb álló műveltségterülethez kapcsolódó, azt teljes egészében lefedő programcsomag, vagy az adott kompetenciaterülethez tartalmilag kapcsolódó több műveltségterületet részben fedő programcsomag. „B”- típus kereszttantervi programcsomag, amely az adott kompetenciát más műveltségterületek tananyagába ágyazott módon fejlesztő modulok rendszerét kínálja. „C”- típus a tanórán kívüli keretek között felhasználható modulokat kínáló programcsomag.

14 Támogatásból beszerzett eszközökDarab 1. Fixen szerelt szett: - projektor 3 - digitálistábla 3 - hordozható számítógép 3 2. Hordozható szett: - mobil projektor 2 - mobil digitálistábla 2 - hordozható számítógép 2 3. Hordozható számítógép: 1 4. Mindösszesen:5 260 e Ft

15 A fenntartó, a szülők, a tanulók valamint az intézmény partnereinek támogatása. A szükséges források megléte. A belső, intézményi környezet támogatása. A tantestület elkötelezettsége az új pedagógiai kultúra iránt. A siker alapfeltételei


Letölteni ppt "A kompetencia-alapú oktatás megvalósítása a Katedra Informatikai és Művészeti Szakközépiskolában HEFOP-3.1.3 - 05/1.-2005-10-0015/1.0."

Hasonló előadás


Google Hirdetések