Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója „Mondd el, és elfelejtem, tanítsd meg és emlékezem rá, lehessek részese és megtanulom.”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója „Mondd el, és elfelejtem, tanítsd meg és emlékezem rá, lehessek részese és megtanulom.”"— Előadás másolata:

1 Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója „Mondd el, és elfelejtem, tanítsd meg és emlékezem rá, lehessek részese és megtanulom.”

2 Az alapkompetenciafejlesztés keretében, iskolánkban négy területen indult el tartalmi innováció a programfejlesztéssel. •Óvodai nevelés, •Szövegértés-szövegalkotás, •Matematikai-logikai kompetencia, •Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák,

3 Közoktatásunkban a tudáson a készségek, képességek és tartalmi elemek azon együttesét értjük, amelyeket a tanulóknak el kell sajátítaniuk. A kompetenciát úgy kell tekinteni, mint olyan általános képességet, amely a tudáson, a tapasztalaton, az értékeken és a diszpozíciókon (hajlamon, készségen, hajlandóságon, beállítódáson) alapszik, és amelyet egy adott személy tanulás során fejleszt ki magában. A tanulás tanulása kulcsfontosságú tényezővé vált a mindenhol a világon.

4 Fő cél:kompetencia alapú pedagógiai gyakorlat meghonosítása:  Ezt kifejlesztett oktatási programcsomagok segítik.  Továbbképzési programok kialakítása, ahol a pedagógusok a kompetencia alapú képzéshez szükséges felkészültséget szerzik meg.. •Pedagógiai módszertani kultúra megújítása  A módszertan alkalmazásához elengedhetetlen eszközellátás biztosítása.  Az egyes feladatok ellátásához szükséges informatikai szolgáltatások fejlesztése

5 Az alábbi módszertani elemek segítik a kompetenciaterületeket: •Tanórai differenciálás heterogén csoportban, •Kooperatív tanulás, •Tevékenységközpontú pedagógiák eszközei, •A drámapedagógia eszközei, •Egyéni és csoportos projektmunka, •Hatékony tanuló megismerési és segítő technikák, pedagógiai diagnózis, •Multikulturális tartalmak, interkulturális nevelés, •Óvoda-iskola átmenet támogatása. •Prezentációs technikák elsajátítása, alkalmazása

6 A programcsomagok jellemzői, hogy moduláris felépítésű és lépésről lépésre kialakuló kínálatával időben átfogja majd az évfolyamok teljes tanulási időszakát. Háromféle programcsomagról beszélhetünk: •Az A-típusú,azaz vertikális: tartalmában teljességében lefedi a műveltségterületet •A B -típus horizontálisan, kereszttantervi rendszerként működik. •A C-típus a tanórán kívüli foglalkozásokra ajánlott programok gyűjtőneve.

7 Fő célkitűzésünk: Nem felzárkóztatjuk a gyermeket egy átlagszintre, hanem minden gyermeket a maga módján, a maga ütemében, a maga képességei szerint a lehető leginkább megfelelő módszerrel, eljárással, eszközzel juttatjuk fejlődéshez.

8 Óvodai nevelés

9 Szövegértés-szövegalkotás

10 Matematikai-logikai kompetencia

11 Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák

12 Sikerrel veszünk részt, még az alábbi programokban: •Út a középiskolába - Útravaló Ösztöndíjprogram •A hátrányos helyzetű tanulók integrációs és képességkibontakoztató felkészítésének pedagógiai rendszere (IPR)

13 Út a középiskolába •A részt vevő tanulók felkészítése érettségit adó középiskolában való továbbtanulásra •A tanulót egy mentori feladatokat ellátó tanár segíti tanulmányai során, és felkészíti érettségit adó középiskolában való továbbtanulásra. A program során mind a mentor, mind a tanuló ösztöndíjban részesül •A programon kívül a kisiskolai környezetre jellemzően, egyéni mentorálásra van lehetőség, így a középiskolai előrehaladását nyomon tudjuk követni, a közvetlen napi kapcsolatot kihasználva.

14 Integrációs pedagógiai rendszer (IPR) A pedagógiai rendszer részét képezi a tanterv, a ráépülő tanítást-tanulást segítő és értékelő eszközrendszer, a gyakorlati alkalmazást lehetővé tevő, illetve segítő akkreditált pedagógusképzési és -továbbképzési kínálat, valamint a pedagógiai szakmai szolgáltató tevékenység. Az integrációs felkészítés pedagógiai rendszere az iskolák életébe egy speciális szempontot, az együttnevelés szempontját emeli be, mely átstrukturálja a pedagógiai rendszer fogalmának hagyományos kereteit.

15 Szabadidős programok A gyermekek iskolai nevelésén keresztül, igyekszünk hatást gyakorolni a szülők életvitelére is. Pozitív változást szeretnénk elérni a közös szabadidős programok adta lehetőséggel. •Ünnepek •Kirándulások •Kézműves foglalkozások •Szabadtűzön való főzés, bográcsozás •Közös sporttevékenység •Nagy sikerrel zártuk a „Tárt kapus” rendezvénysorozatot •Versenyeket is nyitottá teszünk, ezzel biztosítjuk a nyilvánosságot •Ismeretterjesztő előadások

16 Szabadidős programok

17

18 Szeretettel várunk minden érdeklődő kollegát a rendezvényeinkre! Kompetencia alapú oktatási programok alkalmazása, óvodai, szövegértés-szövegalkotás 1-4. évfolyam, matematikai-logika 1-8. évfolyam, szociális, életviteli és környezeti kompetencia fejlesztés, bemutató foglalkozásaira. Amennyiben felkeltettük érdeklődésüket, kérjük keressenek fel bennünket! web: pataysamuel.xoo.hu; 2010-től: www. pataysamuel.hu tel: fax: cím: 3926 Taktabáj, Alkotmány út 39.


Letölteni ppt "Patay Sámuel Általános Iskola és Óvoda portfóliója „Mondd el, és elfelejtem, tanítsd meg és emlékezem rá, lehessek részese és megtanulom.”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések