Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Matematika kompetenciaterület. A programcsomagok típusai vertikális (műveltségterületi) rendszer kompetencia: a műveltségterület (egyik) elsődleges fejlesztési.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Matematika kompetenciaterület. A programcsomagok típusai vertikális (műveltségterületi) rendszer kompetencia: a műveltségterület (egyik) elsődleges fejlesztési."— Előadás másolata:

1 Matematika kompetenciaterület

2 A programcsomagok típusai vertikális (műveltségterületi) rendszer kompetencia: a műveltségterület (egyik) elsődleges fejlesztési célja szövegértés-szövegalkotás: magyar nyelv és irodalom horizontális (kereszttantervi) rendszer kompetencia: a műveltségterületnek nem elsődleges fejlesztési célja szövegértés-szövegalkotás: matematika A A B B C C tanórán kívül feldolgozható programok matematikai kompetencia matematika matematikai kompetencia magyar nyelv és irodalom ember és társadalom ember a természetben művészetek testnevelés

3 A matematikatanítás fejlesztésére szükség van, mert: Gyorsan változik a releváns tudás, a hangsúlyok eltolódnak Gyorsan változik a releváns tudás, a hangsúlyok eltolódnak Megváltoztak a tudásátadás helyszínei Megváltoztak a tudásátadás helyszínei A gyakorlatban alkalmazható tudásra van szükség A gyakorlatban alkalmazható tudásra van szükség A nemzetközi mérések céljai megváltoztak A nemzetközi mérések céljai megváltoztak

4 MONDD EL, ÉS ELFELEJTEM, TANÍTSD MEG, ÉS EMLÉKEZEM RÁ, TANÍTSD MEG, ÉS EMLÉKEZEM RÁ, LEHESSEK RÉSZESE, ÉS MEGTANULOM. (KÍNAI BÖLCSESSÉG)

5 A folyamat jellegű tudást támogató tanulási keret Munkaformák Frontális Nagycsoport Egy-, illetve kétirányú kommunikáció kevés visszacsatolás Alkalmazási terület Feladatindítás Kis csoport Fajtái Homogén kis csoport Jellemzői A kommunikáció két- és többirányú Befogadás, kevés aktivitás Magyarázat, összefoglalás, ráhangolódás Heterogén kis csoport A szociális kompetenciákat fejleszti Aktivitás szintje magas

6 Eszközök Tanári kézikönyv Tanári kézikönyv Tanulói munkafüzet Tanulói munkafüzet Kártyák, játékok Kártyák, játékok Programok Programok Digitális eszközök Digitális eszközök

7 Tanulói munkafüzet

8 Gyakorlatias feladatok

9 Tanári kézikönyv Minden modul elején órabeosztás, érettségi követelmények Minden modul elején órabeosztás, érettségi követelmények Részletes vázlat az órákhoz, módszerekkel, javasolt feladatokkal Részletes vázlat az órákhoz, módszerekkel, javasolt feladatokkal A tanulói munkafüzet feladatainak megoldása A tanulói munkafüzet feladatainak megoldása Diagnosztikai méréshez, dolgozathoz feladatok Diagnosztikai méréshez, dolgozathoz feladatok

10 Kombinatorika modul Órabeosztás

11 Óravázlat

12 Óravázlat

13 Szakértői mozaik

14

15 Példa csoportmunkára Feladatmegoldás csoportban ablakmódszerrel

16

17 Kártyák Feladat: Keresd meg az összetartozó négyeseket! (Egy összetartozó négyest alkot a függvény hozzárendelési utasítása, a grafikonja, és a rá illeszkedő két pontja.)

18

19 Számítógép Használható otthon, pl. tanulói kiselőadásokra való felkészüléshez, projektmunkákhoz Használható otthon, pl. tanulói kiselőadásokra való felkészüléshez, projektmunkákhoz A tanári kézikönyvben egy-egy témához kapcsolódó internetcímeket is találunk A tanári kézikönyvben egy-egy témához kapcsolódó internetcímeket is találunk

20 Aranymetszés, Fibonacci-sorozat

21 Sulinova adatbank

22 Programok Winplot függvényrajzoló program (ingyenes)

23 Geogebra ingyenes matematikai program

24 Interaktív tábla

25 Táblaszoftver

26 SDT A négyzetgyökvonáshoz tartozó foglalkozásvázlat

27 SDT

28 Realika

29 Tapasztalataink A program előnyei A program előnyei Új szemléletű tankönyv, ötletes, gyakorlatias feladatokkal Új szemléletű tankönyv, ötletes, gyakorlatias feladatokkal Az új módszerek fejlesztik az együttműködési készséget Az új módszerek fejlesztik az együttműködési készséget A tanulók aktívabbak, érdeklődőbbek A tanulók aktívabbak, érdeklődőbbek

30 Problémák Tankönyvellátás Tankönyvellátás Kevés jó digitális segédanyag van (eddig) Kevés jó digitális segédanyag van (eddig) A módszer időigényesebb A módszer időigényesebb Nagy létszámú csoportok Nagy létszámú csoportok A tanár nehezen követi a munkájukat A tanár nehezen követi a munkájukat Nem lehet megbeszélni a megoldásokat, megunják a gyerekek Nem lehet megbeszélni a megoldásokat, megunják a gyerekek

31 sdt.sulinet.hu sdt.sulinet.hu realika.educatio.hu realika.educatio.hu


Letölteni ppt "Matematika kompetenciaterület. A programcsomagok típusai vertikális (műveltségterületi) rendszer kompetencia: a műveltségterület (egyik) elsődleges fejlesztési."

Hasonló előadás


Google Hirdetések