Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

2014. 07. 03.1 Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "2014. 07. 03.1 Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás."— Előadás másolata:

1 Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás

2 Tananyag fogalma Pedagógiai lexikon: „Az oktatás és a tanulás kiválasztott, elrendezett tudásanyaga.” Megjelenítés: •Tankönyvek •Egyéb taneszközök 2

3 Egy lehetséges tipizálás •komplex, nagy terjedelmű, több témát átfogó tananyag Például: Életpálya építés műveltségterület; Sulinet: Nyomdaipari alapismeretekSulinet: Nyomdaipari alapismeretek •komplex 1-1 témát átfogó résztananyag Például: Olvasástanítás; Sulinet: Műszaki pályák világaSulinet: Műszaki pályák világa •egy adott tananyag elemhez, kompetencia elsajátításához, fejlesztéséhez kapcsolódó tananyag Például: Digitális tábla használata; ÖltözködésDigitális tábla használataÖltözködés 3

4 Tananyagok csoportosítása Információhordozó : •Papír alapú •Elektronikus –Online –Offline Alkalmazott médium: •E-book jellegű •Multimédiás Tanulói aktivitás: •Közlő, leíró •Interaktív, munkáltató Önállóság mértéke: •Tanórai keretekben •Önálló tanulásra alkalmas 4

5 Programcsomag, tananyagcsomag Programcsomag (komplex, nagy terjedelmű, több témát átfogó tananyag ) •Szakmai koncepció •Programtanterv •Tanári eszközök •Tanulói eszközök •Értékelési eszközök •Továbbképzési programok •Támogató rendszer Tananyagcsomag (egy adott tananyag elemhez, kompetencia elsajátításához, fejlesztéséhez kapcsolódó tananyag) •Tanári eszközök •Tanulói eszközök 5

6 Tananyagcsomagok elemei Tanulói eszközök: információhordozók, feladathordozók, hagyományos és digitális taneszközök •Tankönyv, kapcsos könyv, tanulói jegyzet •Munkatankönyv, modulfüzet, munkafüzet, feladatgyűjtemény •Tanulói útmutató, tanulási útmutató •Online, offline elektronikus tananyag, multimédiás CD, tanári prezentáció Tanári eszközök: leírás a feldolgozás menetéről, tanulói tevékenységekről, ajánlott eszközök, módszerek, tanulásszervezési és értékelési eljárások •Tanári útmutató, tanmenet, óravázlat, módszertani segédlet •Feladatgyűjtemény (megoldással), szakirodalmi ajánlás •Aktív tábla, digitális taneszközök, gyűjtemények, tanári prezentáció 6

7 Mikor mit? •Tananyag típusa •Tudástípus (ismeret, alkalmazás) •Célcsoport sajátosságai (előképzettség, infrastruktúra stb.) •Képzés típusa (jelenléti oktatás, távoktatás) •Fejlesztési lehetőségek (fejlesztői kompetenciák, idő, emberi és anyagi erőforrás, tárgyi feltétel) 7

8 Tananyagelem meghatározása Nem az OKJ szerinti tananyagelem fogalom! A tananyagelem •a tananyag legkisebb, •önálló jelentéssel bíró, •tartalmi, funkcionális és szerkesztési egysége, •amely előre meghatározott formai jellemzőkkel is bír. Pl. képzési cél, gyakorlat, mintapélda, fogalom, kép, ábra, animáció, feladat. 8

9 9

10 Miért hasznosak a tananyagelemek? •Építőkövek •Újrafelhasználhatóság •Egységes szerkezet, tartalmi elemek –Tananyagon belül –Tananyagok között •Formai egységesség (tipológia, jelzések) 10

11 11 Köszönjük a figyelmet! Bertalan Tamás Weszely Orsolya


Letölteni ppt "2014. 07. 03.1 Tananyagfejlesztés Weszely Orsolya Bertalan Tamás."

Hasonló előadás


Google Hirdetések