Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia). konferencia 1. konferencia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia). konferencia 1. konferencia."— Előadás másolata:

1 MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia). konferencia 1. konferencia

2 Témakörök: Az oktatástechnológia tárgya, feladata és helye a pedagógiai diszciplínák közöttAz oktatástechnológia tárgya, feladata és helye a pedagógiai diszciplínák között Az oktatástechnológia forrásai, történeti háttérfeladataAz oktatástechnológia forrásai, történeti háttérfeladata

3 Oktatástechnológia fogalma A tanítási célok és a tananyagtartalom által meghatározott: - módszerek, - eszközök, - információhordozók és - teljesítménymérők tervszerű, összehangolt alkalmazásának a folyamata.

4  T – T folyamat megtervezésével és irányításával  A fejlesztés tendenciáival, pedagógiai-technikai források hátterével  kiválasztott tartalomhoz és módszerekhez a megfelelő taneszközök kiválasztásával, tervezésével kiválasztásával, tervezésével  Számítógéppel támogatott Multimédiás prezentációk és Multimédiás prezentációk és oktatócsomagok összeállításával oktatócsomagok összeállításával Mivel foglalkozik az oktatástechnológia? Az oktatás folyamatszervezésével és irányításával foglalkozó stratégiai tudomány

5 A fejlesztés folyamata a gyakorlatban Igény Eszköz - használat Eszköz - használat I - E Megfelel-e Igényfejlesztés Diagnosztizálás Eszköz- fejlesztés Igény

6 Az oktatástechnológia forrásai Pedagógiai források Technikai források  a didaktikusság  a vizuális információhordozók szerepe az oktatásban  kommunikációs szemlélet  kibernetika, mint rendszerszemlélet  a programozott oktatás és a MM vetítőgépek  vetítőgépek  fényképezőgép  diavetítő  írásvetítők  oktatófilmek  számítógépek

7 Amit mindig figyelembe kell venni a tervezésnél  Mérhető célok és követelmények megfogalmazása és alkalmazása  A programok szerkesztési elve - kis egységekre tagolja az anyagot - a tanulói közreműködésre épít - lépésről - lépésre történő önellenőrzés  Átlátható tanulásfejlesztő mechanizmus  Tárgyi feltételek

8 Technikai források  vetítőgépek vetítőgépek  fényképezőgép fényképezőgép  diavetítő diavetítő  írásvetítők írásvetítők  oktatófilmek oktatófilmek  számítógépek számítógépek Az információk vizuális megjelenítésének hatása a tananyag feldolgozásában

9 Az oktatástechnológia tárgya Három fő terület Oktatástechnika Oktatástechnika (információrögzítő – közvetítő eszközök, információhordozók) Oktatástechnológiai tudás Oktatástechnológiai tudás (oktatástechnológiai ismeretrendszer) Oktatástechnológiai tevékenység Oktatástechnológiai tevékenység (kutatás, fejlesztés, információs tevékenység)

10 Oktatástechnika oktatástechnológia tárgyi eszközei oktatástechnológia tárgyi eszközei információrögzítő – közvetítő eszközök (hardware) információrögzítő – közvetítő eszközök (hardware) információhordozók (software) információhordozók (software) Tárgyköre:

11 Oktatástechnológiai tudás Olyan oktatástechnológiai ismeretrendszer, amely átfogja: a tudományos ismereteket a tudományos ismereteket a fejlesztők szakmai tudását a fejlesztők szakmai tudását a felhasználók tudását a felhasználók tudását az információ az információ  tárolásával  rendszerezésével  beszerzésével  katalogizálásával  publikálással kapcsolatos ismereteket

12 Oktatástechnológiai tevékenység a folyamatirányítás szempontjából kutatás, fejlesztés kutatás, fejlesztés felhasználó pedagógusok tevékenysége felhasználó pedagógusok tevékenysége információs tevékenység információs tevékenység oktatástechnológus képzés (informatikus-mérnöktanár) oktatástechnológus képzés (informatikus-mérnöktanár)

13 A média kiválasztás A gyakorlati munka szempontjából figyelembe kell venni:  milyen eszközök állnak rendelkezésre  milyen hatást várhatunk alkalmazásuktól  az eszközök milyen kombinációja tartható eredményesnek

14 A média – kiválasztás szempontjai  eredményes kommunikáció  emberi tényezők  gyakorlati tényezők  gazdaságossági tényezők

15 A média – kiválasztás folyamata  Korlát típusú  Cél, tartalom  Módszerek, szervezeti formák  Tanulók, tanárok  Gyakorlati,- gazdaságossági korlátok  Optimum – kritérium típusú típusú


Letölteni ppt "MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia). konferencia 1. konferencia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések