Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN Közép-dunántúli Regionális Pedagógiai Intézet TÁMOP 3.2.2 Projektiroda.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN Közép-dunántúli Regionális Pedagógiai Intézet TÁMOP 3.2.2 Projektiroda."— Előadás másolata:

1 DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN Közép-dunántúli Regionális Pedagógiai Intézet TÁMOP Projektiroda

2 Az e-learning fogalma és megjelenési formái: Az e-learning –elektronikus tanulást” jelent. - Gyakorlatilag az elektronikus eszközökkel és szolgáltatásokkal támogatott tanítási-tanulási formát jelenti, mely az utóbbi időszakban egyre inkább elterjed és kihat az oktatás minden területére.

3 E-learning Az e-learning fogalmát sokan és sokféleképpen értelmezik. -Gyakorlatilag ebbe a kategóriába tartoznak mindazon oktatási, képzési, tanulási módszerek, folyamatok és eljárások, amelyek az új ismeretek átadása és elsajátítása során elektronikus alapú eszköz és szolgáltatásrendszert alkalmaznak. -Tágabb értelemben tehát az e-learning eszköztárába tartoznak mindazon elektronikus rendszerek, melyek használata alkalmazható a tanítási-tanulási folyamatok támogatására. Ilyenek például a TV, a rádió, a számítógép stb. is.

4 Hol és mikor használható IKT eszköz? Az IKT eszközök felhasználását a tanulási, oktatási folyamat különböző szakaszaiban lehet hatékonyan alkalmazni. Alapvető törekvés, hogy a számítógépet, a különböző szoftvereket nem öncélúan, hanem valamilyen ismeretszerzési, tanulási cél elérése érdekében kell felhasználni. A csoportmunkán, a projekt jellegű tevékenységen alapuló tanulói feladatok kiválóan alkalmasak arra, hogy a különböző számítógépes szoftvereket, alkalmazásokat a tanulók a gyakorlati munka során használják.

5 Az adott gyakorlat végrehajtáskor különböző feladatokat kell megoldaniuk a diákoknak, és a végrehajtás során együttműködniük – akár IKT eszközök alkalmazásával. A különböző képességű, eltérő érdeklődésű tanulók is végezhetnek olyan feladatokat, amelyek felkeltették érdeklődésüket, vagy éppen ellenkezőleg, olyan feladatot kaphatnak a csoporton belül, amelyben gyengébbek, de így fejleszthetik az adott területen meglévő kompetenciájukat, képességüket.

6 Alkalmazási területei: Az IKT eszközöket különböző tevékenységek során lehet alkalmazni, pl.: - anyaggyűjtés kulcsszavak alapján (szöveg és kép keresése), - megtalált információk rendszerezése (szempontok megadásával), - feldolgozás csoportmunkában (szövegszerkesztés, prezentáció, animáció készítése), előre kiosztott szerepek szerint, - a csoportmunka során számítógépes kommunikáció alkalmazása, - a feladat megoldásának bemutatása

7 IKT-s eszközök fajtái

8 Tanulói laptop

9 Tanulói laptop program: A es Akcióterv keretében 2009 tavaszán kerül meghirdetésre a TIOP konstrukció részeként a tanulói laptop-program A TIOP pályázat lehetőséget biztosít az eszközök beszerzésére (tanulói laptopok, szerver, egyéb kapcsolódó eszközök). A programba való bekapcsolódás feltétele, hogy a pályázók jelen pályázat (TÁMOP 3.1.4) keretében betervezzék és megvalósítsák a laptop program sikeres megvalósítását szolgáló továbbképzéseket, tanácsadói szolgáltatásokat és a tartalmi fejlesztés körébe tartozó egyéb tevékenységeket.

10 A TIOP pályázatba való bekapcsolódás feltételei: az intézményvezető felkészítése; a laptop-programban résztvevő pedagógusok 120 órás akkreditált továbbképzésen való részvétele; IKT-mentor-szaktanácsadói szolgáltatások igénybe vétele (olyan óraszámban, amely negyedéves konzultációt biztosít a programot megvalósító pedagógusokkal); tanulói laptop programot sikerrel alkalmazó intézményektől "jó gyakorlat" átvétele (referenciaintézményi szolgáltatás); IKT-asszisztens alkalmazása (A programban résztvevő pedagógusok intézményi belső támogatását ellátó pedagógiai asszisztens) az önálló intézményi innováció költségkeretének terhére (ebben az esetben nem érvényesül a költségvetési specifikációban intézményi innováció honoráriumára betervezhető keretkorlátozás.); digitális tananyagok beszerzése.

11 A TIOP pályázat keretében a fenti tevékenységek megvalósítása jogosultsági feltétel, és ellenőrzésre kerül. Amennyiben jelen pályázat keretében valamely feladat-ellátási hely vállalja fenti tevékenységek megvalósítását, úgy a TIOP pályázatban automatikus eljárás keretében kaphatja meg az eszközök beszerzéséhez szükséges támogatást. A tanulói laptop programba annyi tanulócsoportot lehet bevonni, amennyi a kompetencia alapú oktatás implementációjába bevont pedagógusok és tanulócsoportok száma. A tanulói laptop-program kipróbálásának és bevezetésének a tanulócsoportokban a kompetencia alapú oktatás implementációjával egyidejűleg, a 2009/10-es teljes tanévben kell megvalósulnia.

12 Szavazóegységek

13 Interaktív Tábla:

14 Interaktív tábla és szavazóegység

15 Fontos szempontok az interaktív tábla kiválasztásánál: A pályázati kiírás műszaki specifikációinak való megfelelés. Stabil műszaki és technikai jellemzők /fenntarthatóság!/ Megfelelő szervizháttér biztosítása. Szoftverekkel való ellátottság.

16 Bővíthetőségi opciók: képarány integrált hangszórók, két toll teljes értékű használata egy időben a teljes felületen, „jobb egér gomb” használata a tollon. szavazóegység használata a tábla segítségével. táblához beszerezhető oktatási segédletek.

17 Köszönjük megtisztelő figyelmüket! Közép-dunántúli Regionális Pedagógiai Intézet TÁMOP Projektiroda Tatabánya, 2800 Mártírok útja 81/b Dobrosi Károly Feladatmenedzser Tel: 30/


Letölteni ppt "DIGITÁLIS TANESZKÖZÖK ALKALMAZÁSA AZ OKTATÁSBAN Közép-dunántúli Regionális Pedagógiai Intézet TÁMOP 3.2.2 Projektiroda."

Hasonló előadás


Google Hirdetések