Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”"— Előadás másolata:

1 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A referencia intézmények előértékelésének tapasztalatai, felkészülés a pályázatra A referencia intézmények előértékelésének tapasztalatai, felkészülés a pályázatra Szívós Ágota szakmai vezető Educatio Társadalmi Szolgáltató Nonprofit Kft. Közoktatási Osztály Hálózatkoordináció

2 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A TÁMOP közoktatás-fejlesztési céljai Kompetencia alapú oktatás elterjesztésének támogatása Oktatási programok, új tanulás- és oktatásszervezési eljárások alkalmazásának segítése A digitális írásbeliség elterjesztése, a digitális kompetencia fejlesztése Esélyegyenlőség javítása

3 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Támogató környezet ROPinfrastruktúra-fejlesztés Képzési, tanácsadói, mentori szolgáltatói kínálat kínálat Jó gyakorlatok, referencia- intézményi szolgáltatá- sok INTÉZMÉNYI innováció Kompetencia alapú oktatás SNI tanulók együttnevelése Országos kompetenciamérés Egyenlő hozzáférés IKT stratégia Tehetséggondozás A horizontális tanulás regionális támogatása

4 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt kosar.educatio.hu

5 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Referencia intézmény

6 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A REFERENCIA INTÉZMÉNY A referencia-intézmény egyedi, más intézmények számára is példaértékű, működésében koherens, befogadó, gyermekközpontú pedagógiai gyakorlattal, szervezeti innovációval rendelkező és ezt szolgáltatásaiban publikálni, valamint átadni képes közoktatási intézmény.

7 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A lehetőség - intézmények Horizontális tanulás színterei - hálózatok Mintaadás – mintaértékű működés Módszertani- és tudásbázis fejlesztése Szakmai fejlődés – új szerepek a munkatársak számára – Mentorálás – Továbbképzés – Bemutató óra – Adaptáció támogatása

8 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Lehetőség - közoktatás Horizontális tanulás intézményesítése Új „szolgáltatás” megjelenése Támogató környezet gazdagítása Folyamatos fejlesztés színtereinek megjelenése

9 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Felkészülés - fejlesztéskoordináció Referencia intézményi standard Referencia területek specifikálása Minősítési folyamat Felkészülési portfólió Képzések előzetes minőségbiztosítási szempont rendszere és eljárása

10 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Felkészülés - régiók Toborzás Tájékoztatás Szakmai felkészülés segítése Motiválás Együttműködés programmal Előminősítési folyamatban való részvétel

11 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Felkészülés intézmények Információ szerzés/értékelés Célok megfogalmazása Helyzetfelmérés Döntés Előminősítésben való részvétel

12 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Előminősítés kritériumai Alapfeltételek – Pedagógiai kultúra – Szervezeti működés – Kapcsolatrendszer – Vállalások Referencia területi megfelelés – 2 minősített jó gyakorlat Referencia-intézmények típusai: Kompetencia-fejlesztés Befogadó pedagógiai gyakorlat Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény IKT alkalmazásban példaértékű Komprehenzív iskola Kistérségi együttműködésben mintaadó Művészeti nevelési műveltségterületen Tehetséggondozási programmal dolgozó intézmény Ökoiskolai/óvodai Múzeumpedagógiai program A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó A reformpedagógiák valamelyikét képviselő intézmény Alternatív pedagógiák szerint működő intézmény Új típusú felsőoktatási gyakorlóhely Referencia-intézmények típusai: Kompetencia-fejlesztés Befogadó pedagógiai gyakorlat Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény IKT alkalmazásban példaértékű Komprehenzív iskola Kistérségi együttműködésben mintaadó Művészeti nevelési műveltségterületen Tehetséggondozási programmal dolgozó intézmény Ökoiskolai/óvodai Múzeumpedagógiai program A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó A reformpedagógiák valamelyikét képviselő intézmény Alternatív pedagógiák szerint működő intézmény Új típusú felsőoktatási gyakorlóhely

13 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt HOL TARTUNK MOST?

14 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Jó gyakorlatok Egymástól való tanulás lehetősége Innováció hasznosulása Rendszerszintű működés bemutatása Minősítés utáni nyilvánosság

15 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt “Jó Gyakorlatok” Statisztika március 16-ig A Szolgáltatói Kosár adatbázisába (http://kosar.educatio.hu/) feltöltött “Jó Gyakorlatok” száma:http://kosar.educatio.hu/ 2780 db A hivatalos formában értékelésre beérkezett “Jó Gyakorlatok” száma: 2433 db A Szolgáltatói Kosár felületén március 16-ig 382 település 793 szolgáltató, tagintézményekkel együtt 1082 intézménye töltött fel Jó Gyakorlatokat, melyek közül a minősítés után 2126 db vált nyilvánossá.

16 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Nyilvános “Jó Gyakorlatok”

17 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt

18 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A nyilvános „Jó Gyakorlatok” felhasználhatósága alkalmazási területek szerint

19 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A nyilvános „Jó Gyakorlatok” felhasználhatósága korosztályok szerint

20 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt

21 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt

22 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt vissza

23 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt HOGYAN TOVÁBB?

24 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Előminősítési folyamat értékelése On-line felmérés a folyamat szereplői körében Szempontmátrix – Szakmai – Technikai – Folyamat lépések – Attitűd

25 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Felkészülés TÁMOP pályázati kiírás – Képzések, felkészítések – Szakértői, tanácsadó támogató szolgáltatások igénybevétele – Intézmény belső szakmai közreműködőinek fejlesztési tevékenységei – Eszközbeszerzés

26 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A pályázati kiírás célja A referencia értékű működési és pedagógiai gyakorlattal rendelkező közoktatási intézmények intézményi fejlesztési tervük alapján – felkészüljenek nevelési-oktatási gyakorlatuk továbbadására, elterjesztésére, megismertetésére, – illetve ezzel segítsék más közoktatási intézmények értékelvű szakmai fejlesztő tevékenységét.

27 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Képzési szolgáltatások Eljárásrend 10.sz. melléklete alapján Továbbképzés: min. 30 órás akkreditált képzés Felkészítés: nem akkreditált 8-15 órás képzés Alap képzések/Választható képzések Szolgáltatói kosárból majd érhető el

28 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Szakértői, tanácsadó támogató szolgáltatások igénybevétele Területek: – Felkészülés a korszerű oktatásszervezési, tanulásszervezési eljárások alkalmazását támogató pedagógiai környezet elterjesztésére. – A referencia-intézményi szerepre való felkészüléshez szükséges fejlesztések támogatása – Referencia intézményként való működés kiépítésének támogatása – Eljárásrendek, szakmai dokumentumok kidolgozásának és minőségbiztosításának támogatása

29 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt A belső szakmai közreműködőinek fejlesztési tevékenységei A referencia-intézményi szerepre való felkészüléshez szükséges fejlesztéseket irányító teamben végzett tevékenység Referencia intézményként való működés belső szabályainak kidolgozása Belső - tantestületi, munkaközösségi -, szakmai műhelymunkában való részvétel Eljárásrendek, szakmai dokumentumok kidolgozása

30 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Eszközbeszerzés Olyan eszközök beszerzése, melyek igazolhatóan a referencia-intézményi szolgáltatás ellátásához szükségesek. Az eszközbeszerzés részletes szabályait a Költségvetési specifikáció tartalmazza.

31 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt IFT A pályázat szakmai tartalma – Összhang a pályázati dokumentációval Tervezés módosítása – adatok – képzési óraszámok – költségkeretek Régiók/ kiemelt projekt Szolgáltatói kosár felület

32 „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP / számú kiemelt projekt Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "„21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció” TÁMOP-3.1.1-08/1-2008-0002 számú kiemelt projekt „21. századi közoktatás – fejlesztés, koordináció”"

Hasonló előadás


Google Hirdetések