Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

1 A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény A kompetencia alapú nevelésben- oktatásban mintaadó intézmény Projektzáró rendezvény Referencia-intézmények.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "1 A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény A kompetencia alapú nevelésben- oktatásban mintaadó intézmény Projektzáró rendezvény Referencia-intézmények."— Előadás másolata:

1 1 A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény A kompetencia alapú nevelésben- oktatásban mintaadó intézmény Projektzáró rendezvény Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése TÁMOP /2-2011

2 2 A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény A kompetencia alapú nevelésben- oktatásban mintaadó intézmény Projektzáró rendezvény Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése TÁMOP / „Tanuljunk egymástól, hogy minél jobban taníthassunk” (Eötvös Loránd)

3 3 •A referencia értékű működési és pedagógiai gyakorlattal rendelkező közoktatási intézmények – intézményi fejlesztési tervük alapján – felkészüljenek nevelési-oktatási gyakorlatuk továbbadására, elterjesztésére, megismertetésére •A közoktatási intézmények körében alakuljon ki a referencia- intézményi működéshez szükséges szervezeti, oktatásszervezési, szolgáltatás-szervezési feltételrendszer. •A konstrukció keretében készüljenek fel az intézmények a hálózati együttműködések és partnerkapcsolatok kialakítására és továbbfejlesztésére. A projekt céljai

4 4 Előminősítő folyamat Cél a pozitív előminősítő nyilatkozat megszerzése. Feltételek: •Legalább két intézményi „JÓ GYAKORLAT” feltöltése, elfogadása az EDUCATIO szolgáltatói kosarába •Dokumentumelemzéshez az intézmény dokumentumainak (alapító okirat, PP, IMIP, munkaterv, éves beszámoló, esélyegyenlőségi program stb.) feltöltése az EDUCATIO által működtetett felületre •A fenntartó nyilatkozat a projekt támogatásáról •A fenntartó rendelkezzen Közoktatási Esélyegyenlőségi Intézkedési Tervvel (2010. június)

5 5 Előminősítő folyamat július Helyszíni szemle (Dokumentumelemzés és ellenőrzés) Intézményi fejlesztési terv elkészítése Helyzetleírás (belső és külső kapcsolatrendszer, személyi és tárgyi feltételrendszer, innovációs tapasztalatok) A projekt szakmai megvalósítása (képzések, tanácsadói szolgáltatások igénybevétele, belső szakmai közreműködőinek fejlesztési tevékenységei) Referenciaterületeink kijelölése Intézményi fejlesztési terv véglegesítése Pozitív előminősítő nyilatkozat december 2.

6 6 Előminősítő folyamat JÓ GYAKORLATAINK Kávé habbal – „irodalmi kávéház” a könyvtárban Webes iskolai információs rendszer Diákkonferencia a szakmáról – szakmai projektek bemutatója Pneumatika digitális tananyag alkalmazása a technikusképzésben A digitális kompetenciák fejlesztése az interaktív tábla alkalmazásával Sulira hangoló „Színes fizikai kísérletek a semmiből” – Öveges délután „Igyunk egy csésze teát!"

7 szeptember – a pályázatok benyújtása szeptember – a pályázatok befogadása március – támogató döntés április – a szerződések hatályba lépése A projekt indulása – TÁMOP /2 TÁMOP / Referenciaiskola a versenyképes tudásért A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény TÁMOP / Referenciaiskola az alkalmazásképes tudásért A kompetencia alapú nevelésben- oktatásban mintaadó intézmény GANZ SZÉKHELYISKOLAMUNKÁCSY TAGISKOLA

8 8 A projektek adatai Mindkét projekt fizikai megvalósítása: Mindkét projekt megvalósításának határideje: A projektek megvalósítására fordítható összeg: ,- Ft/pályázat Projektmenedzserek/szakmai vezetők: Molnár Tibor Vukicsné Soós Rita székhelyiskola-vezető tagintézmény-vezető A projekt pénzügyi vezetője: Klujber István gazdasági vezető

9 9 Támogatott tevékenységek KöltségtípusTényleges összeg Projekt megvalósításához igénybe vett szolgáltatások (képzések, szaktanácsadás) Ft (37,34 %)* Eszközbeszerzés Ft (26,6 %)* Szakmai megvalósítással összefüggő költség (Szakmai megvalósítók megbízási díja) Ft (15 %)* * a teljes támogatáshoz ( Ft) viszonyítva

10 10 Támogatott tevékenységek Pedagógus továbbképzések, felkészítések és a tanácsadói szolgáltatások megvalósítása: EPSZI

11 11 Támogatott tevékenységek Tanfolyam/képzés Óraszám GanzMunkácsy 1. A referencia-intézményi működéshez szükséges szervezeti, oktatásszervezési, szolgáltatás szervezési feltételrendszer kialakítása (hospitálási rendszer erőforrásainak, feltételeinek biztosítása, látogatók fogadása, műhelyek szervezése vagy a részvétel szervezése helyben és más helyszíneken, stb.) 153 fő

12 12 Támogatott tevékenységek Tanfolyam/képzés Óraszám GanzMunkácsy 2. Felkészítés a mentorálás mesterségére (a referenciaintézményi szolgáltatást személyesen ellátó pedagógusok tanácsadói attitűdjei, felnőttképzési kompetenciái kialakuljanak, megerősödjenek) 303 fő

13 13 Támogatott tevékenységek Tanfolyam/képzés Óraszám GanzMunkácsy 3. Hálózati együttműködések, kapcsolatok (az intézményközi, horizontális tanulás megszervezését segíti annak érdekében, hogy az egyes típusokba szervezett referenciaintézmények kialakítsák saját hálózati, valamint önfejlesztési formáikat) 153 fő

14 14 Támogatott tevékenységek Tanfolyam/képzés Óraszám GanzMunkácsy 4. PR tevékenységek és célirányos kommunikáció (a leendő referencia-intézmény kínálatának szakszerű és eredményes megjelenítéséhez) 153 fő

15 15 Támogatott tevékenységek Tanfolyam/képzés Óraszám GanzMunkácsy 6.A Intézményi csoport felkészülése felsőoktatási gyakorlóhely funkció vállalására (Olyan felkészítés, mely felsőoktatási gyakorlóhely funkcióra teheti alkalmassá az intézményt, jogi, szervezési, kapcsolati, erőforrás,- és gazdálkodási feltételek) 83 fő

16 16 Támogatott tevékenységek Tanfolyam/képzés Óraszám GanzMunkácsy 6. B Felkészülés a gyakorlóhelyi mentor feladatokra603 fő

17 17 Támogatott tevékenységek Tanfolyam/képzés Óraszám GanzMunkácsy 7. Választható képzés: Személyiségfejlesztés pedagógusoknak a stressztűrő- képesség növelése érdekében Tanulási képességek fejlesztése a stresszmentes, kooperatív és hatékony tanulás módszereinek alkalmazásával fő 22 fő

18 18 Tevékenységek ÓraszámProjektenként A referenciaintézményi szerepre való felkészüléshez szükséges fejlesztéseket irányító teamben végzett tevékenység 303 fő Referencia-intézményként való működés belső szabályainak kidolgozása 202 fő Belső - nevelőtestületi, munkaközösségi -, szakmai műhelymunkában való részvétel 202 fő Eljárásrendek, szakmai dokumentumok kidolgozása a "Jó gyakorlat" átadására és e folyamat minőségbiztosítására 202 fő Támogatott tevékenységek Az intézmény belső szakmai fejlesztési tevékenységeinek megvalósítására 9-9 fős team alakult.

19 19 Kötelezően magvalósítandó tevékenységek TevékenységGanzMunkácsy C” típusú tájékoztatási tábla elhelyezése  „D” típusú emlékeztető tábla beszerzése (elhelyezése)  Nyomtatott sajtó-megjelenés  Internet  Sajtóközlemény  Fotódokumentáció  Térképtér feltöltése  Tájékoztatás, nyilvánosság

20 20 Kötelezően magvalósítandó tevékenységek TevékenységGanzMunkácsy Esélyegyenlőségi terv felülvizsgálata  Partnerség építés a projekttervezés és végrehajtás során  Partnereink vagy társadalmi környezetünk számára szervezett környezettudatos vagy fenntarthatóság tanulásával kapcsolatos események, akciók 2  Esélyegyenlőség érvényesülése Környezeti fenntarthatóság

21 21 Intézményünk 5 évig referenciahelyként működik, melynek keretében a pályázatban vállalt szolgáltatásokat (képzés, mentorálás, felkészítés, konzultáció) a továbbiakban is biztosítja, a kidolgozott eljárásrendeket alkalmazza és továbbfejleszti. Fenntartási kötelezettség

22 22 A projektek képekben ESZKÖZBESZERZÉS

23 23 A projektek képekben Belvárosi ÖKONAP Tanulói vállalások Faültetés- Munkácsy Faültetés- Ganz

24 24 A projektek képekben KÉPZÉSEK-TANFOLYAMOK a Belvárosi Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolával közösen

25 25 A projektek képekben Szakértő és a TEAM találkozása

26 26 A projektek képekben SZAKMAI NAP (hálózatos - tanulás) a Belvárosi Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolával közösen

27 27 A projektek képekben Tantestületi tájékoztató Team munka Műszaki Klub

28 28 A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény A kompetencia alapú nevelésben- oktatásban mintaadó intézmény KÖSZÖNJÜK A FIGYELMET! Referencia-intézmények országos hálózatának kialakítása és felkészítése TÁMOP / „Nem az a tapasztalat, ami az emberrel történik, hanem az, amit kezdeni tud vele” (A. Huxley)


Letölteni ppt "1 A gazdasági kultúra fejlesztésében mintaadó intézmény A kompetencia alapú nevelésben- oktatásban mintaadó intézmény Projektzáró rendezvény Referencia-intézmények."

Hasonló előadás


Google Hirdetések