Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Fejlesztési tervek az ÚMFT-ben, a digitális kompetencia fejlesztésének támogatása.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Fejlesztési tervek az ÚMFT-ben, a digitális kompetencia fejlesztésének támogatása."— Előadás másolata:

1 Fejlesztési tervek az ÚMFT-ben, a digitális kompetencia fejlesztésének támogatása

2 Alprojektek eTanulás rendszer fejlesztése Az IKT taneszközrendszerének továbbfejlesztése a DTMB akkreditáció elvárásainak megfelelően TÁMOP pályázat szakmai és technikai támogatása e-papír pilot projekt Help-desk szolgáltatás eTanulás Szakmai Kollégium eTanulás mentorálási és folyamattanácsadói rendszer kialakítása és biztosítása IKT alapú pedagógus továbbképzési modulrendszer fejlesztése és biztosítása IKT alapú disszeminációs tevékenység koordinálása, biztosítása Közreműködés a digitális taneszközök akkreditációs rendszerének kialakításában

3 eTanulás rendszer fejlesztése Alprojekt célja:A Sulinet Digitális Tudásbázis rendszer továbbfejlesztése, meglévő e-learning rendszerek integrációja Főbb tevékenységek:- Fejlesztési specifikáció készítése - az SDT séma továbbfejlesztése - az oktatási programcsomagok fejlesztését támogató munkafolyamatok továbbfejlesztése - a kompetenciafejlesztés pedagógiai dokumentumainak publikációját, felhasználását támogató szolgáltató rendszer kialakítása és biztosítása - tartalomfejlesztő eszközeinek továbbfejlesztése és biztosítása - tesztelés Eredmények, termékek:-Új SDT portál architektúra -Web 2.0 szolgáltatások -Korcsoport, felhasználócsoport igényeihez szabható felhasználói felület -Sajátos nevelési igényű tanulók IKT alapú fejlesztését támogató modul: nagykontrasztú megjelenítés, betűméret; felolvasó szoftver(ek) támogatása;hangos SDT

4 Az IKT taneszközrendszerének továbbfejlesztése a DTMB akkreditáció elvárásainak megfelelően Alprojekt célja:Az SDT rendszerhez kapcsolódó, korábbi tananyagfejlesztési projektek eredményeképpen létrejött tartalmak továbbfejlesztése, javítása, egységesítése. Főbb tevékenységek:- Az IKT taneszközrendszer új sémához illeszkedő specifikációjának előkészítése - Tartalmi, szakmai, pedagógiai hibák típusai és javítási irányelvek meghatározása - A DTMB tantárgyi akkreditáció elvárásaihoz illeszkedő, tartalmi bővítési javaslat és a megvalósítás módozatainak leírásai - IKT taneszközrendszer tartalmi elemeinek továbbfejlesztése Eredmények, termékek:- Az IKT programcsomag továbbfejlesztésére vonatkozó tartalmi, pedagógiai, technológiai specifikáció. - Fejlesztési javaslat SDT tananyag tartalmi bővítésére, módosítására.

5 TÁMOP pályázat szakmai és technikai támogatása Alprojekt célja:TÁMOP pályázat szakmai és technikai támogatása Főbb tevékenységek:A TÁMOP pályázat keretében tervezett külső tananyagfejlesztő cégek, szervezet által végzett digitális tartalomfejlesztés újabb szakaszának előkészítése, részletes technikai, tartalmi, pedagógiai specifikáció elkészítése, az általuk végzett tevékenység részletes – az Educatio Kht. által biztosított –munkafolyamat szerinti ellenőrzése, átvétele. Eredmények, termékek:- Javaslat a pályázati kiírás által kijelölt kompetenciaterületekre, műveltségterületekre, tantárgyakra, ahol szükség van további tartalmak fejlesztésére, előállítására. - Javaslat a pályázati kiírás meghatározott tartalomtípusokra. -A tartalomfejlesztés konkrét lépéseinek meghatározása, részletes munkafolyamat kidolgozása - A külső tananyagfejlesztők által létrehozott tananyagok minősítés és elfogadás után történő publikálása az eTanulás rendszerben

6 E-papír pilot projekt Alprojekt célja: Az e-papír pilot projekt célja a nagyközönség számára is elérhető, digitális információ megjelenítésére és kezelésére alkalmas, elektronikus könyv jellegű eszközök kipróbálása a mindennapi oktatásban. Főbb tevékenységek: e-papír kutatási projekt előkészítése és lebonyolítása e-papír tesztelési eszközök beszerzése e-papír tartalmak beszerzése e-papír pilot projekt lebonyolítása iskolai környezetben Eredmények, termékek:- SDT-e-papír publikációs modul - kutatási jelentés és tanulmány az e-papír eszközök és tartalmak kipróbálásáról

7 Help-desk szolgáltatás Alprojekt célja:SDT Kézikönyv és multimédia melléklet elkészítése, help-desk tudásbázis folyamatos bővítése Főbb tevékenységek:Az alprojekt keretében el kell készíteni – a meglévő SDT Felhasználói Kézikönyv alapján – az új eTanulás szolgáltatásait részletesen bemutató felhasználói kézikönyvet. Ez a kézikönyv biztosítja majd az alapvető információkat a eTanulás szakmai help-desk szolgáltatáshoz. Eredmények, termékek:-SDT felhasználó kézikönyv -Help-desk tudásbázis

8 eTanulás Szakmai Kollégium Alprojekt célja: Az e-Tanulás Szakmai Kollégium projekt célja egy olyan, a digitális kompetencia fejlesztését szolgáló műhely létrehozása és működtetése, melynek eredményeként hazai jó gyakorlatok jönnek létre az IKT terén. Főbb tevékenységek:- a szakkollégiumi tematika és program összeállítása (szakmai workshopok, előadások, vitanapok, kisebb konferenciák) - a szakkollégiumi program lebonyolítása - IKT konzulensek, a pilot projekteket támogató szakértők - a szakkollégiumi pilot projektek szakmai támogatása Eredmények, termékek:- szakmai pilot projektek - szakmai műhely(ek) - a projektek eredményeinek bemutatása szakmai konferenciákon (előadás, poszter, workshop)

9 eTanulás mentorálási és folyamattanácsadói rendszer kialakítása és biztosítása Alprojekt célja: A digitális kompetencia-fejlesztés bevezetésnek szakmai támogatása a közoktatási intézményekben, IKT mentor szaktanácsadók és IKT fejlesztési folyamat szaktanácsadók felkészítése. Szakmai támogatás nyújtása, nyomonkövetés. Főbb tevékenységek: -IKT mentor szaktanácsadó és IKT fejlesztési folyamat szaktanácsadó képzések kidolgozása -Próbaképzések -Szaktanácsadók képzése -a TÁMOP intézkedésben tervezett regionális központok működésének és feladatainak figyelembe vételével szakmai támogató rendszer létrehozása Eredmények, termékek:-Akkreditált IKT szaktanácsadó képzések -Képzett IKT mentor szaktanácsadók -Képzett IKT fejlesztési folyamat szaktanácsadók -Szakmai támogató rendszer

10 IKT alapú pedagógus továbbképzési modulrendszer fejlesztése és biztosítása Alprojekt célja: A meglévő IKT alapú pedagógus továbbképzések felülvizsgálata, javításuk és új képzések fejlesztése az eddigi tapasztalatok alapján, összhangban az érvényben lévő szakmapolitikai dokumentumokkal, valamint az érvényes pályázati kiírásokkal. Főbb tevékenységek:-a meglévő képzések felülvizsgálati szempontjainak kidolgozása -a képzések felülvizsgálata -új képzési modulrendszer kialakítása -Képzések fejlesztése -próbaképzések -képzők képzése Eredmények, termékek:-új, a digitális kompetencia fejlesztését támogató akkreditált pedagógus továbbképzések (kb. 10 db) -Képzési tananyagok (digitális formában is) -Képzők

11 IKT alapú disszeminációs tevékenység koordinálása, biztosítása Alprojekt célja: A TÁMOP projekt szakmai eredményének disszeminációja Főbb tevékenységek:-a konferenciák és a tanulmányi versenyek megszervezése -a promóciós anyagokhoz kapcsolódó tervezés -részvétel külső szervezésű konferenciákon -megjelenés a szaksajtóban Eredmények, termékek:- Megjelenés az Educatio 2009 és Educatio 2010 Nemzetközi Oktatási Szakkiállításon őszi eLearning Nyitókonferencia - SuliNetwork SuliNet Tanulmányi Verseny SuliNet Roadshow SuliNet Tábor eLearning Promóciós csomag -eLearning ajándéktárgyak tavaszi eLearning Zárókonferencia - SuliNetwork 2010

12 Közreműködés a digitális taneszközök akkreditációs rendszerének kialakításában Alprojekt célja:A DTMB akkreditációs eljáráshoz kapcsolódó folyamatok, képzések kidolgozása Főbb tevékenységek:- Digitális taneszköz akkreditációs szakértők képzések kidolgozás - A képzések taneszközének kidolgozása - Akkreditációs szakértő próbaképzés lebonyolítása - Digitális taneszközök előzetes minősítése Eredmények, termékek:- kidolgozott DTMB szakértői képzés - előminősített SDT tananyagok


Letölteni ppt "Fejlesztési tervek az ÚMFT-ben, a digitális kompetencia fejlesztésének támogatása."

Hasonló előadás


Google Hirdetések