Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az OH TÁMOP fejlesztései. TÁMOP 3.1.1 - XXI. századi közoktatás (fejlesztés - koordináció) II. szakasz 1.A Köznevelési Információs Rendszer megújítása,

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az OH TÁMOP fejlesztései. TÁMOP 3.1.1 - XXI. századi közoktatás (fejlesztés - koordináció) II. szakasz 1.A Köznevelési Információs Rendszer megújítása,"— Előadás másolata:

1 Az OH TÁMOP fejlesztései

2 TÁMOP XXI. századi közoktatás (fejlesztés - koordináció) II. szakasz 1.A Köznevelési Információs Rendszer megújítása, a köznevelési rendszer átalakulásával keletkező új igények kiszolgálása 2.A Nemzeti Köznevelési Akkreditációs Központ kialakítása 3.A közoktatási konstrukciókban kifejlesztett szolgáltatások és termékek egyenletesen magas minőségi szintjének biztosítása Projekt vége: január 31.

3 Főbb tevékenységek Folyamatban lévőMegvalósításra váró (2015. január 31-ig) KIR megújítása: • a fejlesztési igények összegyűjtése, a követelményspecifikációk elkészítése NKAK létrehozása: • a jelenlegi akkreditációs eljárások vizsgálata A közoktatási konstrukciókban kifejlesztett szolgáltatások és termékek egyenletesen magas minőségi szintjének biztosítása: • A közneveléshez kapcsolódó eszközök és szolgáltatások minősítés vizsgálati szempontjainak kidolgozása KIR megújítása: • a fejlesztés minőségbiztosítása NKAK létrehozása: • egységes szakmai elvekre épülő, informatikai eszközökkel támogatott új akkreditációs eljárások kidolgozása, melyek a régi eljárások bevált elemeit is tartalmazzák • NKAK szakmai és tárgyi feltételrendszerének kidolgozása A közoktatási konstrukciókban kifejlesztett szolgáltatások és termékek egyenletesen magas minőségi szintjének biztosítása: • A kutatás lebonyolítása • Javaslatok megfogalmazása

4 OH – OFI - EDUCATIO OFI Pedagógus- továbbképzési rendszer korszerűsítése, továbbképzések szervezése, nyilvántartási rendszer fejlesztése Pedagógus - életpályamodell kidolgozása: képzési, minősítési és nyilvántartási rendszer fejlesztése Szaktanácsadói rendszer megújítása A TÁMOP 3.1.5/ –0001 PEDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA PROJEKT

5 Folyamatban lévőMegvalósításra váró • A jelenlegi pedagógus-továbbképzési rendszer felülvizsgálata • Javaslatok a pedagógus- továbbképzés jogszabályi rendszerének korrekciójára • Pedagógus-továbbképzési nyilvántartó rendszer fejlesztésének előkészítése • Pedagógus-továbbképzési munkacsoport működése • Új pedagógus-továbbképzési koncepció és eljárásrend kidolgozása (Korrekció: I. – III. n. év) • Pedagógus-továbbképzési nyilvántartó rendszer fejlesztése (2013. II. – IV. n. év) • Új képzési programok - sztenderdek - minták kidolgozása (2013. III. n. év – IV. n. év) • Az új pedagógus-továbbképzés minőségfejlesztése, minőségbiztosítási ellenőrök képzése (2013. III. n. év – IV. n. év) A PEDAGÓGUS-TOVÁBBKÉPZÉSI RENDSZER KORSZERŰSÍTÉSÉHEZ KAPCSOLÓDÓ FELADATOK

6 A PEDAGÓGUS - ÉLETPÁLYAMODELL BEVEZETÉSÉHEZ KAPCSOLÓDÓ FELADATOK Folyamatban lévő Megvalósításra váró • Kutatási-fejlesztési anyagok összeállítása • Minősítési eljárás elemeinek kidolgozása: portfólió; a szakórák óralátogatási szempontjai; pedagógus-továbbképzés beszámítása a minősítési eljárásba • Pedagógus életpálya nyomon követő rendszer fejlesztésének előkészítése • Minősítő bizottságok felállításához, működéséhez szükséges szakmai feltételek biztosítása (2013. IV I. n. év) • Gyakornoki minősítő vizsgák pilotprojektje (2013. II. – IV. n. év) • Pályamotivációs kutatás (2013. II. – IV. n. év) • Minősítési eljárás pilotprojektje (2013. IV. – IV. n. év) • Pedagógus életpálya nyomon követő rendszer fejlesztése, tesztelése (2013. II. – IV. n. év)

7 TÁMOP – Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban FeladatElkészült/folyamatban van További fejlesztések Intézményi minőségirányítási standard kidolgozása Tanfelügyeleti rendszer kidolgozása Teszteszközök kidolgozása, kipróbálása Véglegesítés, szakértői képzések (2013. december) Önértékelési standardok kidolgozása Teszteszközök kidolgozása Tesztelés, véglegesítés, szakértői képzések (2013. december) A visszacsatolási rendszer fejlesztése A modell kidolgozásaOktatási törzsindikátorok meghatározása, informatikai támogatás megvalósítása (2013. október)

8 TÁMOP – Átfogó minőségfejlesztés a közoktatásban FeladatElkészült/folyamatban vanTovábbi fejlesztések A tanulói teljesítmény- mérési rendszer fejlesztése A kétszintű érettségi rendszer fejlesztése A rendelkezésre álló adatok elemzése, tapasztalatok összegzése Eredmények összegzése, javaslatok megfogalmazása (2014. december) Az Országos Kompetencia mérési rendszer fejlesztése Tartalmi keretek megújítása, helyi feldolgozást segítő képzések kidolgozása A kompetenciamérés kiterjesztésének (új területek, SNI) előkészítése, a statisztikai módszerek felülvizsgálata (2014. december) A Magyar Képesítési Keretrendszer kidolgozása Szintleírások elkészítése Szintleírás javaslatok elkészítése Véglegesítés (2013. szeptember) ValidációValidációs tapasztalatok, igények összegzése Javaslatok megfogalmazása (2013. szeptember)

9 TÁMOP /1 Helyi oktatásirányítás fejlesztése Cél: A köznevelési intézményrendszer átalakításának 1. Fejlesztésközpontú szakmai támogatása 2. Kutatások lebonyolítása 3. Elemzések és szakmai javaslatok kidolgozása Projekt vége: december 31.

10 Főbb tevékenységek Folyamatban lévőMegvalósításra váró Feladatellátási intézményhálózat- működtetési és köznevelés-fejlesztési tervek elkészítésének szakmai támogatása: Minta javaslatok kidolgozása; Területi szintű egyeztetések koordinálása. Szakmai javaslatok kidolgozása az alábbi területeken: Rendszer szintű intézmény finanszírozási modell; Intézményi dokumentációs rendszer; Vezetői kiválasztási rendszer Törvényességi ellenőrzési protokoll kidolgozása, kipróbálása (2013. IV. negyedév – IV. negyedév) A köznevelési rendszer évi optimalizációs folyamatának előkészítése, mintakutatás megszervezése. (2013. II – III. negyedév) A köznevelési rendszer optimalizációs folyamatának szakmai támogatása. Optimalizációs informatikai felület kialakítása. (2013. IV. negyedév – II. negyedév) Fejlesztési tervek felülvizsgálatának szakmai támogatása (2014. I – II. negyedév)

11 Mi van „a grafikus elemek mögött”? Forrásadatok (KIR, KSH, MÁK, NMH, intzmény) Adatgyűjtés Központi adattár (munkaadatbázis) Adat-ellenőrzések (auto, manual) Indikátor- számító alkalmazás Virtuális intézmény struktúra Adatjavítás / - pótlás Megjelenítés (kartogramok, riportok, adatok) Virtuális változások kezelése Forrásadatok (KIR, KSH, MÁK, NMH, intzmény) Forrásadatok (KIR, KSH, MÁK, NMH, intézmény)

12 Ilyen volt? / Ilyen lesz?

13

14 Az OH TÁMOP fejlesztései


Letölteni ppt "Az OH TÁMOP fejlesztései. TÁMOP 3.1.1 - XXI. századi közoktatás (fejlesztés - koordináció) II. szakasz 1.A Köznevelési Információs Rendszer megújítása,"

Hasonló előadás


Google Hirdetések