Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3.1.5/12-ben megvalósuló fejlesztések Dr.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3.1.5/12-ben megvalósuló fejlesztések Dr."— Előadás másolata:

1 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3.1.5/12-ben megvalósuló fejlesztések Dr. Pompor Zoltán szakmai vezető, Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet TÁMOP 3.1.5/12 projekt

2 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A TÁMOP 3.1.5/12 kiemelt projektben megvalósuló fejlesztések Megújuló köznevelési rendszer • Pedagógusok előmeneteli rendszere – pedagógus életpálya • Pedagógus életpálya nyomon követő rendszer – portfólió • Szaktanácsadói, tantárgygondozói rendszer • Pedagógus továbbképzési rendszer Összefüggések: Életpálya, portfólió és szaktanácsadás Továbbképzések és szaktanácsadás

3 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az új típusú szaktanácsadás, tantárgygondozás célja A szaktanácsadás, tantárgygondozás célja A pedagógusok munkájának, azon belül mesterségbeli tudásuk fejlesztésének szakmai támogatása. Ennek keretében a szaktanácsadók, tantárgygondozók • fejlesztő célú támogatást nyújtanak a folyamatos szakmai fejlődéshez, valamint a pedagógus életpályán történő előrehaladásához, • szakmódszertani segítséget biztosítanak az adott szakterület, tantárgy iskolatípushoz és -fokozathoz illeszkedő tanításához, illetve az óvodai neveléshez, • általános pedagógiai módszertani támogatást nyújtanak az egyéni szükségleteket figyelembe vevő, differenciált nevelő-oktató munka megvalósításához, • képzési szükségleteket diagnosztizálnak és továbbképzéseket támogatnak.

4 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Szaktanácsadói rendszer fejlesztése

5 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Szaktanácsadói rendszer A szaktanácsadással kapcsolatos általános követelmények meghatározása A szaktanácsadói szintek meghatározása A szaktanácsadói feladatok tipizálása A szaktanácsadói továbbképzések rendszerének kialakítása A szaktanácsadás minőségbiztosítási rendszerének kialakítása Országos tantárgygondozói rendszer koncepciója és működési sajátosságai

6 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Eszközök, módszerek A szaktanácsadói, tantárgygondozói látogatás típusai A látogatások protokollja A látogatáshoz kapcsolódó dokumentumok (pl. elemzési vezérfonalak) A szaktanácsadói látogatás produktumai • Helyzetelemzés – a pedagógus és intézményvezető számára • Szakmai fejlesztési terv – a pedagógus számára • Összegzés – az OFI számára

7 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Tervezett szaktanácsadói, tantárgygondozói képzések • Óvodapedagógus • Tanító • Felső tagozat – műveltségi területi modulokkal kiegészítve • Szakközépiskola és gimnázium – műveltségi területi modulokkal kiegészítve • Szakiskola • Gyógypedagógiai intézmény • Iskolai könyvtár • Kollégium További képzések és továbbképzések fejlesztése a kutatás és a szükségletek tükrében.

8 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Párbeszéd és támogatás Célunk a képzések során, hogy kis létszámú csoportokban, közösen megismerjük azokat az eszközöket és eljárásokat, amelyekkel a szaktanácsadás céljait a leghatékonyabban el tudjuk érni, és minden segítséget megadjunk ahhoz, hogy ez a támogatás mind ismeretekben, mind képességekben, mind attitűdökben fejlődjön – végeredményben szaktanácsadói kompetencia fejlődjön.

9 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A szaktanácsadói, tantárgygondozói képzésekről Pilot program • a pilot tapasztalatai alapján korrigáljuk a képzéseket - folyamatos tartalomfejlesztés A képzés elemei • Jogszabályi ismeretek • Általános pedagógia, módszertani ismeretek • A támogató szaktanácsadás módszerei • Az egyéni fejlesztési tervek és készítésük, új szaktanácsadói ismeretek • A portfólió tartalmi elemei és követelményei • Az adott intézménytípushoz, illetve műveltségi területhez (és tantárgyhoz) kapcsolódó speciális tartalom • Terepgyakorlat

10 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Látogatások A projekten belül szaktanácsadói feladatellátás 2013 őszétől • Megyei szinten – intézménytípusra, tantárgyakra bontva. • Heti legalább 1 nap szaktanácsadás. • Csak az végezheti ezt a feladatot, aki a képzést sikeresen elvégezte – a képzés során erre a feladatra kaptak felkészítést. • A látogatás dokumentuma bekerül a pedagógus portfóliójába.

11 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 Új utakon a szaktanácsadás, tantárgygondozás A TÁMOP 3.1.5/12-ben megvalósuló fejlesztések Dr."

Hasonló előadás


Google Hirdetések