Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Fejlesztő célú szaktanácsadás Készítette: Laskiné Recsák Erzsébet.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Fejlesztő célú szaktanácsadás Készítette: Laskiné Recsák Erzsébet."— Előadás másolata:

1 Fejlesztő célú szaktanácsadás Készítette: Laskiné Recsák Erzsébet

2 Béremelés

3 Tanfelügyelő, szakértő szaktanácsadó….

4 „ Mondhat akárki, akármit, szerintem nagyon jó ma is pedagógusnak, nevelőnek lenni! Mi lehet szebb ezen a földön, mind igaz, szép dolgokról, tiszta rendezett környezetben, figyelő, jó gyerekeknek örömmel, élő hittel beszélni? Légy türelmes, mint a jó szakács te is bölcsen, tisztán készítsd el a szellemi étkedet! Tálald fel szerényen, de mégis lelkesen az életet adó gondolatokat! Vedd észre a gyarapodást és örvendj te is neki, mert jó dolog látni, ahogyan az átgondolt, kimondott tanításod életé válik a benned bízó gyermekben! A szelíd magvetés a tiéd, aratni majd más fog, de ne bánd, mesterünk megmondta: "az eső, mi földre hull nem tér oda vissza, anélkül, hogy meg ne hozná a maga termését!" (Böjte Csaba)

5 10/1994. (v.13)MKM rendelet8§ A szaktanácsadás ellátásának módszerei:  A PP., házirendek, helyi tantervek és más dokumentumok elemzése, elkészítésének, alkalmazásának segítése.  Pedagógiai fejlesztő tevékenység elemzése,értékelése, segítése  Tankönyv, taneszközök, készítésének, kiválasztásának segítése.  Pedagógiai módszerek eszközök megismerése, terjesztése.  EGYÉNI SZAKTANÁCSADÁS Szaktanácsadó= SEGÍTŐ

6 Új típusú szaktanácsadás Egyéni: Elsősorban a pedagógus személyére vonatkozik, munkájának megismerésére alapoz. A pedagógus saját erőforrásait mozgósítja a fejlesztés során. Szükséglet alapú:A látogatáskor feltárt szükségletek határozzák a beavatkozásokat, a változtatásokat, az elérni kívánt célokat. Támogató: NEM CÉLJA AZ ELLENŐRZÉS! A szaktanácsadás eredményeként,várhatóan a pedagógus könnyebben, hatékonyabban végzi munkáját. Fejlesztő célú:A szaktanácsadás után megkezdődik a szakmai fejlődés, melynek szerepe lesz az előmeneteli rendszerben. A pedagógus magasabb szintű mesterségbeli tudással végzi munkáját.

7 A látogatás célja:  A pedagógus tudja meg ítélni munkájában mi a jó.  Mi az ami nehezíti?  Segíti a pedagógust reflexiós és önreflexiós képességének fejlesztésében.  Tudatos önreflexió.  Szükséglet felmérés(Milyen támogatásra van szüksége munkájának hatékonyabbá tételéhez?)  Erősségek feltárása, segítés a fejlesztendő területek feltárásában.  Szakmai módszertani támogatás.  Pedagógus szakmai fejlesztési terv készítése  Segítség portfólió készítésben.

8 Előzetesen bekérendő dokumentumok  Alapító okirat  Intézményi Pedagógiai Program  Sz.M.Sz  5 éves Továbbképzési program  Intézményi beiskolázási program  A látogatott pedagógus teljesített továbbképzései

9 Szaktanácsadói látogatást megelőző Pedagógus önértékelési kérdőív  A tanuló személyiségének fejlesztése, az egyéni bánásmód érvényesítése  A tanulói csoportok, közösségek kialakulásának segítése, fejlesztése  A szakmódszertani és a szaktárgyi kompetenciák  A pedagógiai folyamat tervezése, a tanulás irányítása, szervezése  A tanulás támogatása, szervezése, irányítása  A tanulói ellenőrzés és értékelés formája  Kommunikáció, szakmai együttműködés és pályaidentitás  Az autonómia és felelősségvállalás

10 Szaktanácsadói látogatás Vezetői interjú Általános kérdések a vezető személyére vonatkozóan. Az intézményi működésre vonatkozó kérdések. A szaktanácsadói látogatásra kijelölt személyekre vonatkozóan. Pedagógus interjú Általános kérdések a pedagógus személyére vonatkozóan. Az intézmény működése és az egyéni pedagógiai munka kapcsolata. A szaktanácsadó egyéni kérdései a helyzetelemzés, a pedagógus önértékelés, és az óralátogatás alapján.

11 Pedagógus Szakmai Fejlesztési (Fejlődési) Terv Pedagógus neve (olvashatóan) ……………………………………………………………………………………………….. Szaktanácsadó neve: Szakmai célok (szabad szöveges célmeghatározás) Rövid távú egyéni szakmai célok (aktuális tanérvre vonatkoztatva)Kompetenciaterület Hosszú távú szakmai célok Minősítési szint eléréséhez rendelhető célok

12 Iránykijelölés (a célok fontossági sorrendbe állítása után a haladási irány meghatározása, összegzése ) Feladat, tevékenység ( a kijelölt cél eléréséhez megnevezett feladat/ok felsorolása, bővíthető erőforrások megnevezésével ) Egyéni:Intézményi:Intézményen kívüli:

13 „ Száz év múlva mindegy lesz, hogy milyen házban laktál, milyen autód volt, hány forint volt a bankszámládon, de talán egy picivel jobb lesz a világ mert ott voltál,amikor egy gyermeknek szüksége volt rád!” (Paul Newman) ……Légy jó mindhalálig!

14 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Fejlesztő célú szaktanácsadás Készítette: Laskiné Recsák Erzsébet."

Hasonló előadás


Google Hirdetések