Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai."— Előadás másolata:

1 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai

2 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az előadás kérdései  Mi történt a közelmúltban? Mi történik a közeljövőben?  Melyek a komplex (kontinuin) pedagógusképzési modell koncepciójának alapelemei?  Kik a modell sikeres megvalósításának kulcsszereplői? Mik a feladataik?  Melyek lehetnek a modell megvalósításának általános alapelvei?  További kérdések és kételyek

3 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Ami történt, történik?  Az elmúlt egy év fontosabb fejlesztései:  Nat, kerettantervek  Kormányrendelet a pedagógus képzésről, tanári képesítési kimeneti követelmények  Rendelet a szaktanácsadásról  Jelenleg folyó új fejlesztések:  TÁMOP program elindulása (pl. 2. alprojekt)  TÁMOP (pl. szaktanácsadás és a pedagógus továbbképzés)  tanfelügyelet kiépítése  pedagógus minősítései rendszer kiépítése  TÁMOP 4.1.2b pl. tanárképzés szakmai fejlesztése

4 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A koncepció alapelemei I.

5 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A koncepció alapelemei II.

6 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A koncepció alapelemei III.

7 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A tanárképző központok feladatai  A pedagógikumra való felkészítés szakmai irányainak meghatározása, felsőoktatási szintű koordinálása  A diszciplináris területek felkészítése a köznevelési igényekre  a helyi képzési program folyamatos fejlesztése  A szakmódszertan egyenjogúsítása  Adatbázisok létrehozása  Felmérések és értékelések végzése disszeminálása  E-learning fejlesztések támogatása  Blended típusú képzések kialakítása  Programfejlesztés, programértékelés

8 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A pedagógiai szolgáltatás rendszerének feladatai  A hídszerep kialakítása az intézmények és az egyetem között  Szaktanácsadó/tantárgygondozói rendszer kiépítése, működtetése  Pedagógusok szakmai fejlődésének folyamatos támogatása  Szaktanácsadói igények felmérése, orientálása  Versenyszervezés  Közreműködés a kutatási-fejlesztési feladatokban

9 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ Az OFI feladatai  A fejlesztési folyamatok implementációjának támogatása  A komplex pedagógusképzési rendszer koordinációja  A nemzetközi tudás megismertetése, adaptálása  Pilot-programok generálása és menedzselése  Tudásmegosztás, disszemináció  PhD képzésekben való közreműködés  Országos pedagógiai folyóiratok kiadása

10 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ OH TK Pedagógiai Intézetek OFI

11 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ A partnerség rendszere/ alapelvei  Elkötelezettség a partneri együttműködés mellett  Világos feladatmegosztás, önkorlátozás, önkorrekció  Innováció, integráció, igényesség (minőség)  Kooperativitás, kreativitás és kommunikáció  Monitoring obszerváció  A folytonosság és a változtatás egyensúlya  A hazai tapasztalatok és a nemzetközi gyakorlat összeegyeztetése

12 „P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/ További kérdések és kételyek  Kompromisszum vs. konfrontáció  Életpályamodell, előmeneteli rendszer  Pedagógus kamara/kar  Felsőoktatás (finanszírozás, kapacitás, stb.)  Tanárképző központok helye, szerepe  Pedagógiai szolgáltatási rendszer kiépítése  A fordulat minősége  A nemzetközi trendek


Letölteni ppt "„P EDAGÓGUSKÉPZÉS TÁMOGATÁSA ” TÁMOP-3.1.5/12 -2012-0001 Az átalakuló tanárképzés és a pedagógiai szolgáltató rendszer kapcsolódási pontjai."

Hasonló előadás


Google Hirdetések