Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI."— Előadás másolata:

1 ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT EREDMÉNYEI, TERMÉKEI ÉS FELHASZNÁLÓI

2 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS Felsőfokú szakképzésben résztvevők létszáma 2002-ban 11.721 fő 2003-ban 15.000 fő 2003-ban 15.000 fő

3 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS Az indítási engedéllyel rendelkező intézmények száma 2003. IX.: 214 szakközépiskola, 42 felsőoktatási intézmény

4 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A felsőfokú szakképzési szakok számszerinti megoszlása szakterületek szerint

5 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS PARTNERSÉG Yale Collage of Wrexham Yale Collage of Wrexham Départment Informatique Institut Universitare de Technologie Départment Informatique Institut Universitare de Technologie Economische Hogeschool Sint Aloysius (EHSAL) Economische Hogeschool Sint Aloysius (EHSAL)

6 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS PARTNERSÉG Veszprémi Egyetem Georgikon Mezőgazdaság- tudományi Kar Veszprémi Egyetem Georgikon Mezőgazdaság- tudományi Kar Gábor Dénes Főiskola Gábor Dénes Főiskola Bethlen Gábor Közlekedési és Közgazdasági Szakközépiskola Bethlen Gábor Közlekedési és Közgazdasági Szakközépiskola A projektben 16 további intézmény vett részt A projektben 16 további intézmény vett részt

7 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS CÉL A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS FEJLESZTÉSE KUTATÁSOK: KUTATÁSOK: Nemzetközi felmérés és összehasonlító elemzés a felsőfokú szakképzésről (2001) Nemzetközi felmérés és összehasonlító elemzés a felsőfokú szakképzésről (2001) A hazai munkaerő piaci kereslet és kínálat (2003) A hazai munkaerő piaci kereslet és kínálat (2003)

8 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A PILOT KURZUSOK MEGSZERVEZÉSE Itthon három intézményben (2 év) Belgiumban és Wrexham-ban (több hónap) Cél: Új módszerek, eszközök (tananyagok kipróbálása, értékelése

9 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A PILOT KURZUSOK LEBONYOLÍTÁSHOZ: TANÁRI FELKÉSZÍTŐ TRÉNING TANÁRI FELKÉSZÍTŐ TRÉNING Nemzetközi tanártovábbképzéssel összefüggő meeting Nemzetközi tanártovábbképzéssel összefüggő meeting Tanártovábbképzés program megújítása Tanártovábbképzés program megújítása

10 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS TANULÓK FELKÉSZÍTÉSE TANULÓK FELKÉSZÍTÉSE Tanulástechnikai tréning felkészítés az önálló tanulásra és a projekt munkára Tanulástechnikai tréning felkészítés az önálló tanulásra és a projekt munkára A PILOT KURZUS ÉRTÉKELÉSHEZ A PILOT KURZUS ÉRTÉKELÉSHEZ Kérdőívek kidolgozása Kérdőívek kidolgozása A TANYANYAG FEJLESZTÉSHEZ A TANYANYAG FEJLESZTÉSHEZ Módszertani útmutató készítése, e-learning technológia kikísérletezése Módszertani útmutató készítése, e-learning technológia kikísérletezése

11 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS ÚJ TÍPUSÚ TANULÓI ÉRTÉKELÉSHEZ Elméleti kutatás és gyakorlati kipróbálás Elméleti kutatás és gyakorlati kipróbálás NEMZETKÖZI MEETINGEK Az e-learning tananyag fejlesztésről Az e-learning tananyag fejlesztésről A tanulók „Tanulási tréningjéről” A tanulók „Tanulási tréningjéről” A pilot kurzusok értékeléséről A pilot kurzusok értékeléséről A képzések minőségbiztosításról A képzések minőségbiztosításról

12 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A PROJEKT EREDMÉNYEI, TERMÉKEI ÉS FELHASZNÁLÓI ÚJ FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSI MODELL: Más a szakmai program struktúrája Más a szakmai program struktúrája EU-konform tartalom a kompetencia elvárások szerint EU-konform tartalom a kompetencia elvárások szerint Más tanítás-tanulási és értékelési módszerek Más tanítás-tanulási és értékelési módszerek

13 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS STUKTÚRA Csökkent a kontakt órák száma 355 ÓRA (18 %) Növekedett az önálló tanulás aránya Csökkent a kontakt órák száma 355 ÓRA (18 %) Növekedett az önálló tanulás aránya Az alapismereti tárgykörök helye Az alapismereti tárgykörök helye A szakismereti alkalmazási kompetenciák fejlesztése a gyakorlat növelésével A szakismereti alkalmazási kompetenciák fejlesztése a gyakorlat növelésével Az utolsó szemeszter: konkrét vállalati gyakorlat kötelező + alkalmazások Az utolsó szemeszter: konkrét vállalati gyakorlat kötelező + alkalmazások

14 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSEK TARTALMI VÁLTOZÁSAI Más kompetenciák alapismeretként (Kulcskompetenciák) Más kompetenciák alapismeretként (Kulcskompetenciák) A szakismereti tudás és alkalmazása A szakismereti tudás és alkalmazása Konkrét vállalati gyakorlat (IV. szemeszter) Konkrét vállalati gyakorlat (IV. szemeszter) Minden Curriculum átdolgozásra került

15 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS TANÍTÁS-TANULÁS ÉS TANULÓI ÉRTÉKELÉS MÓDSZEREI Önálló tanulás - Önellenőrzés Önálló tanulás - Önellenőrzés Együttműködésen alapuló tanítás-tanulás Együttműködésen alapuló tanítás-tanulás Portfolio értékelés Portfolio értékelés Csoportmunka - Csoportértékelés Csoportmunka - Csoportértékelés Projektmunka - Projektértékelési módszer Projektmunka - Projektértékelési módszer Tanulói előadások (prezentációk) – kombinált értékelés Tanulói előadások (prezentációk) – kombinált értékelés

16 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS TANANYAGOK ÉS TANESZKÖZÖK Kísérleti tananyagok ( 22 tananyag folyamatos kipróbálása és átdolgozása) Kísérleti tananyagok ( 22 tananyag folyamatos kipróbálása és átdolgozása) Végleges taneszközök 2003. XI. 30-ra Végleges taneszközök 2003. XI. 30-ra Végleges taneszközök 2004. I. 31-ra Végleges taneszközök 2004. I. 31-ra

17 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS KUTATÁSOK Nemzetközi összehasonlító elemzés az ISCEC 5.5 szintű szakképzésekről Nemzetközi összehasonlító elemzés az ISCEC 5.5 szintű szakképzésekről Helyzetfelmérés és elemzés a felsőfokú szakképzés keresletéről és kínálatáról. Helyzetfelmérés és elemzés a felsőfokú szakképzés keresletéről és kínálatáról.

18 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOK, TOVÁBBKÉPZÉSI ÉS MÓDSZERTANI ANYAGOK Tanár továbbképzési program (akkreditálásra előkészítve) Tanár továbbképzési program (akkreditálásra előkészítve) A tanulói tréning (Munkatankönyv) A tanulói tréning (Munkatankönyv) Új szakmai program (új curriculumokkal) Új szakmai program (új curriculumokkal) Módszertani útmutató a tananyagok fejlesztéséhez ( nyomatott és e-learning) Módszertani útmutató a tananyagok fejlesztéséhez ( nyomatott és e-learning)

19 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS TANULMÁNYOK, TOVÁBBKÉPZÉSI ÉS MÓDSZERTANI ANYAGOK Szempontrendszer a pilot kurzus tanári és tanulói értékeléséhez Szempontrendszer a pilot kurzus tanári és tanulói értékeléséhez A hazai és külföldi szakmai gyakorlat értékelése (az értékelés szempontjai) A hazai és külföldi szakmai gyakorlat értékelése (az értékelés szempontjai) Új tanulói értékelési formák Új tanulói értékelési formák

20 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS FELHASZNÁLÓK Partnerek Partnerek A felsőfokú szakképzést folytató intézmények (250 intézmény) A felsőfokú szakképzést folytató intézmények (250 intézmény) A felsőfokú szakképzésben tanulók (15000 fő) A felsőfokú szakképzésben tanulók (15000 fő) A szakképzések módszertani fejlesztésével foglalkozó szakemberek, kutatók, tanárok. A szakképzések módszertani fejlesztésével foglalkozó szakemberek, kutatók, tanárok.

21 A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS A LEONARDO KÍSÉRLETI PROJEKT ZÁRÓ ÉRTÉKELÉS FELHASZNÁLÓK Tanárképzéssel és továbbképzéssel foglakozó szakemberek Tanárképzéssel és továbbképzéssel foglakozó szakemberek Oktatáskutatók Oktatáskutatók A Leonardo kísérleti projektekben dolgozó iskolák A Leonardo kísérleti projektekben dolgozó iskolák


Letölteni ppt "ÚJ DIMENZIÓK A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉSBEN Dr. Sediviné Balassa Ildikó: A FELSŐFOKÚ SZAKKÉPZÉS SZERKEZETI, TARTALMI ÉS MÓDSZERTANI FEJLESZTÉSE A LEONARDO KÍSÉRLETI."

Hasonló előadás


Google Hirdetések