Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP412/C 2010.06.24 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen 1 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen dr.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP412/C 2010.06.24 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen 1 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen dr."— Előadás másolata:

1 TÁMOP412/C Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen 1 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen dr. Nagy Tamás főiskolai docens Gödöllő,

2 TÁMOP412/C Felsőoktatás – mérnöktanár-képzés Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen 2 A felsőoktatás változása • Kreditrendszer (kiszámíthatatlan tanulmányi utak..) • Bolognai folyamat (BsC, MsC…) • Tömegképzés ( feletti hallgató) • Levelező képzés, távoktatás (idő, utazás…) • Hallgatók igényeinek a megváltozása (időbeosztás, …) • Törekvés az oktatási folyamat átlátható, szakszerű kezelésére • Tudatos tevékenység és időtervezés (hallgató és oktató) • Minőségbiztosítás (információ a rendszer működéséről - Analytics) • Felkészítés – felkészülés a LLL-re Eredmény: igény a CMS és LMS rendszerek bevezetésére, az e-tartalmak fejlesztésére

3 TÁMOP412/C Felsőoktatás – mérnöktanár-képzés Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen 3 Előzmények • Felkészülés a távoktatásra • 2003-tól COEDU rendszer • COEDU rendszer működtetése • Távoktatáshoz tananyagok készítése • tartalom áttekintése (racionalizálás) • követelmények meghatározása • a szükséges információk beépítése (szöveg, kép, videó…) • önellenőrző kérdések és vizsgafeladatok • Tutorok felkészítése • Proszeminárium (rendszer megismerése) • A távoktatási rendszer állandó követése • Jelenleg közel 300 e-tananyaggal és tanulási útmutatóval rendelkezünk • 2006-tól megkezdtük a Moodle rendszer használatát

4 TÁMOP412/C Felsőoktatás – mérnöktanár-képzés Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen 4 A jelen Kinőttük a COEDU rendszert, megszűnt a rendszertámogatás Az új fejlesztések egyre inkább a Moodle rendszerben történnek • tananyagok (különféle típusú tartalmak) • zh-k, vizsgák (ahol automatizálni lehet, kell) • feladatbeadás • laborgyakorlat, pedagógiai gyakorlatok, szakdolgozatok támogatása • pályázatok (eszköz, módszer, tartalomhordozó) • tantárgyak (nappali, levelező és távoktatás) • fejlesztési feladatok (ahol közös munka szükséges), stb. Bebizonyosodott, hogy a nyílt forráskódú rendszer is lehet biztonságos.

5 TÁMOP412/C Kurzusok a SZE Moodle szerveren Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen 5 Az utóbbi 3 évben többszörösére emelkedett a Moodle kurzusok és 15- szörösére a látogatók száma:

6 TÁMOP412/C Speciális kurzusok a SZE Moodle szerveren Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen 6 Pályázatok, fejlesztések támogatása: • TÁMOP - Tudásmenedzsment Központ

7 TÁMOP412/C Speciális kurzusok a SZE Moodle szerveren Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen 7 Pályázatok, fejlesztések támogatása: • TÁMOP 412/A Tananyagfejlesztés – 412/C Képzők képzése

8 TÁMOP412/C Műszaki Tanárképző Tanszék Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen 8 Tanárképzés: • nappali képzés BsC és Mester szinten • gépész, informatika és közlekedési szakirányok Elméleti és gyakorlatigényes tárgyak (például): • didaktika • módszertan • mérés és minőség • pedagógiai gyakorlat Tanárképzés felkészít: • az iskolarendszerű oktatás területeire • vállalati oktatási feladatok megoldására Tantárgy az Elektronikus tanulás (tervezés, megvalósítás, kipróbálás)

9 TÁMOP412/C Műszaki Tanárképző Tanszék Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen 9 Moodle rendszer használata a saját oktatási feladatok megoldására Miért szeretem? Minden tantárgyamat a Moodle kurzus segítségével szervezem. Rend és tudatos tervezés

10 TÁMOP412/C Műszaki Tanárképző Tanszék Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen 10 Miért szeretem? Nincs elveszett feladat, nincs határidőn túli feladat… Papírmentes iroda, a feladatokkal kapcsolatban minden információ elérhető…

11 TÁMOP412/C Műszaki Tanárképző Tanszék Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen 11 Miért szeretem? A feladatbank funkcióval megoldható az ellenőrzés és értékelés egyes feladatainak az automatizálása… Minden hallgató hasonló és mégis különböző mérőeszközt tölt ki… A rendszer zártvégű feladatoknál azonnal jelzi az eredményt, a helyes, hibás megoldásokat, pontszámokat… ZH és vizsga után azonnal megbeszélhetők a tapasztalatok… Tanárképzés fontos feladata az elmélet, saját tapasztalatok azonnali aktualizálása…

12 TÁMOP412/C Műszaki Tanárképző Tanszék Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen 12 Miért szeretem? Elemezhetők a megoldások, a feladatok működése Kapcsolat a tantárggyal (Pedagógiai értékelés) – itt például a normaorientált értékelés… Ez egy 100%-os megoldottságú feladat, vajon alkalmas-e…

13 TÁMOP412/C Hatások Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen 13 Nincs késve leadott feladat Nincs elveszett feladat Mindenhol, mindig elérhetők az állományok, stb. Minden lépés, feladat kiszámítható (mindenki tudja mikor mi a feladat) Gyors kommunikáció (hallgatói feladatok előzetes átnézése) Hallgatók együttműködését támogatja Oktatók együttműködését (pályázat, projekt) segíti „Papírmentes iroda” Minden tevékenység naplózásra kerül (információk a tanulási szokásokról) Segíti a minőségbiztosítási rendszer működtetését (információk) Segít megváltoztatni az oktatók szokásait, szemléletét

14 TÁMOP412/C Terveink Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen 14 Oktatók felkészítése az e-tananyagok fejlesztésére Hallgatók bevonása az e-learning feladatok megoldására Új megoldások bevezetése az e-tanulás tantárgyban Könyvtári feladatok támogatása (kutatásmódszertan kurzus elkészítése) Pályázatok, projektek támogatása a Moodle rendszer segítségével NEPTUN Moodle kapcsolat kialakítása Oktatási hatékonyságvizsgálatok Új e-tananyag- és feladatlap szerkesztők kipróbálása, bevezetése (különböző célok miatt több szoftverre lesz szükség – Theses, stb.)

15 TÁMOP412/C Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen 15 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET! dr. Nagy Tamás főiskolai docens


Letölteni ppt "TÁMOP412/C 2010.06.24 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen 1 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen dr."

Hasonló előadás


Google Hirdetések