Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen"— Előadás másolata:

1 Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen
dr. Nagy Tamás főiskolai docens Gödöllő, Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen

2 Felsőoktatás – mérnöktanár-képzés
A felsőoktatás változása Kreditrendszer (kiszámíthatatlan tanulmányi utak..) Bolognai folyamat (BsC, MsC…) Tömegképzés ( feletti hallgató) Levelező képzés, távoktatás (idő, utazás…) Hallgatók igényeinek a megváltozása (időbeosztás, …) Törekvés az oktatási folyamat átlátható, szakszerű kezelésére Tudatos tevékenység és időtervezés (hallgató és oktató) Minőségbiztosítás (információ a rendszer működéséről - Analytics) Felkészítés – felkészülés a LLL-re Eredmény: igény a CMS és LMS rendszerek bevezetésére, az e-tartalmak fejlesztésére Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen

3 Felsőoktatás – mérnöktanár-képzés
Előzmények Felkészülés a távoktatásra 2003-tól COEDU rendszer COEDU rendszer működtetése Távoktatáshoz tananyagok készítése tartalom áttekintése (racionalizálás) követelmények meghatározása a szükséges információk beépítése (szöveg, kép, videó…) önellenőrző kérdések és vizsgafeladatok Tutorok felkészítése Proszeminárium (rendszer megismerése) A távoktatási rendszer állandó követése Jelenleg közel 300 e-tananyaggal és tanulási útmutatóval rendelkezünk 2006-tól megkezdtük a Moodle rendszer használatát Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen

4 Felsőoktatás – mérnöktanár-képzés
A jelen Kinőttük a COEDU rendszert, megszűnt a rendszertámogatás Az új fejlesztések egyre inkább a Moodle rendszerben történnek tananyagok (különféle típusú tartalmak) zh-k, vizsgák (ahol automatizálni lehet, kell) feladatbeadás laborgyakorlat, pedagógiai gyakorlatok, szakdolgozatok támogatása pályázatok (eszköz, módszer, tartalomhordozó) tantárgyak (nappali, levelező és távoktatás) fejlesztési feladatok (ahol közös munka szükséges), stb. Bebizonyosodott, hogy a nyílt forráskódú rendszer is lehet biztonságos. Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen

5 Kurzusok a SZE Moodle szerveren
Az utóbbi 3 évben többszörösére emelkedett a Moodle kurzusok és 15-szörösére a látogatók száma: Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen

6 Speciális kurzusok a SZE Moodle szerveren
Pályázatok, fejlesztések támogatása: TÁMOP - Tudásmenedzsment Központ Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen

7 Speciális kurzusok a SZE Moodle szerveren
Pályázatok, fejlesztések támogatása: TÁMOP 412/A Tananyagfejlesztés – 412/C Képzők képzése Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen

8 Műszaki Tanárképző Tanszék
Tanárképzés: nappali képzés BsC és Mester szinten gépész, informatika és közlekedési szakirányok Elméleti és gyakorlatigényes tárgyak (például): didaktika módszertan mérés és minőség pedagógiai gyakorlat Tanárképzés felkészít: az iskolarendszerű oktatás területeire vállalati oktatási feladatok megoldására Tantárgy az Elektronikus tanulás (tervezés, megvalósítás, kipróbálás) Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen

9 Műszaki Tanárképző Tanszék
Moodle rendszer használata a saját oktatási feladatok megoldására Miért szeretem? Minden tantárgyamat a Moodle kurzus segítségével szervezem. Rend és tudatos tervezés Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen

10 Műszaki Tanárképző Tanszék
Miért szeretem? Nincs elveszett feladat, nincs határidőn túli feladat… Papírmentes iroda, a feladatokkal kapcsolatban minden információ elérhető… Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen

11 Műszaki Tanárképző Tanszék
Miért szeretem? A feladatbank funkcióval megoldható az ellenőrzés és értékelés egyes feladatainak az automatizálása… Minden hallgató hasonló és mégis különböző mérőeszközt tölt ki… A rendszer zártvégű feladatoknál azonnal jelzi az eredményt, a helyes, hibás megoldásokat, pontszámokat… ZH és vizsga után azonnal megbeszélhetők a tapasztalatok… Tanárképzés fontos feladata az elmélet, saját tapasztalatok azonnali aktualizálása… Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen

12 Műszaki Tanárképző Tanszék
Miért szeretem? Elemezhetők a megoldások, a feladatok működése Kapcsolat a tantárggyal (Pedagógiai értékelés) – itt például a normaorientált értékelés… Ez egy 100%-os megoldottságú feladat, vajon alkalmas-e… Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen

13 Hatások Nincs késve leadott feladat Nincs elveszett feladat
Mindenhol, mindig elérhetők az állományok, stb. Minden lépés, feladat kiszámítható (mindenki tudja mikor mi a feladat) Gyors kommunikáció (hallgatói feladatok előzetes átnézése) Hallgatók együttműködését támogatja Oktatók együttműködését (pályázat, projekt) segíti „Papírmentes iroda” Minden tevékenység naplózásra kerül (információk a tanulási szokásokról) Segíti a minőségbiztosítási rendszer működtetését (információk) Segít megváltoztatni az oktatók szokásait, szemléletét Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen

14 Terveink Oktatók felkészítése az e-tananyagok fejlesztésére
Hallgatók bevonása az e-learning feladatok megoldására Új megoldások bevezetése az e-tanulás tantárgyban Könyvtári feladatok támogatása (kutatásmódszertan kurzus elkészítése) Pályázatok, projektek támogatása a Moodle rendszer segítségével NEPTUN Moodle kapcsolat kialakítása Oktatási hatékonyságvizsgálatok Új e-tananyag- és feladatlap szerkesztők kipróbálása, bevezetése (különböző célok miatt több szoftverre lesz szükség – Theses, stb.) Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen

15 KÖSZÖNÖM MEGTISZTELŐ FIGYELMÜKET!
dr. Nagy Tamás főiskolai docens Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen


Letölteni ppt "Moodle tapasztalatok, megoldások a Széchenyi István Egyetemen"

Hasonló előadás


Google Hirdetések