Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR E-learning A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR E-learning A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes."— Előadás másolata:

1 KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR E-learning A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes

2 Tananyagkészítők Hallgatók (felhasználók) Internet Operációs rendszer Program adatbázis CD, DVD, filmek Tanulóprogramok Önellenőrzési feladatok Ellenőrzési feladatok Értékelés Fórumok Chat … Tantervek Tananyagok Tutor KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR Módszertan

3 KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR Mi az e-learning? •Az e-learning olyan számítógépes hálózaton elérhető nyitott – tér- és időkorlátoktól független –, képzési forma, amely a tanítási tanulási folyamatot megszervezve, hatékony, optimális, ismeretátadási, tanulási módszerek birtokában a tananyagot és a tanulói forrásokat, a tutor-tanuló kommunikációt, valamint a számítógépes interaktív oktatószoftvert, egységes keretrendszerbe foglalva, a tanuló számára hozzáférhetővé teszi.

4 KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR E-learning Gazdasági  fő,  támogatás és szabályozás. Gazdasági 4 fő, ttámogatás és szabályozás. Szociális  -egyenlőtlenségek a tudásban,  -tanulási akadályok,  -igény és lehetőség az élethosszig tanuláshoz. Szociális --egyenlőtlenségek a tudásban, --tanulási akadályok, --igény és lehetőség az élethosszig tanuláshoz. Pedagógiai  ismeretanyag,  kompetenciafejlesztés,  önálló tanulás,  módszertan az e-hez. Pedagógiai iismeretanyag, kkompetenciafejlesztés, öönálló tanulás, mmódszertan az e-hez. Technológiai  IKT,  Hozzáférési rendszer,  Internet. Technológiai IIKT, HHozzáférési rendszer, IInternet. Speciális  Nincs előzmény,  Támogatás,  Elkerülhetelen. Speciális NNincs előzmény, TTámogatás, EElkerülhetelen.

5 KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR Internetes tutor kurzusfórumüzenetdokumentum HALLGATÓ Tanul Létrehoz -irányít B E S Z Á M O L Ó ÉRTÉKELÉS elindítküld-válaszollétrehoz-összeállít részt vesz – megbeszélkérdez – küldolvas -értelmez

6 KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR •A•Az Európai Tanács lisszaboni közgyűlésének záródokumentumában megfogalmazott, kulcskompetenciákból (new basic skills) indulunk ki. Ezek: informatikai kompetencia, nyelvismeret, technológiai kultúra, vállalkozási készségek és szociális kompetencia. A távoktatásban – csakúgy, mint az oktatástechnológiai, és számítógépes multimédia- oktatóprogramokban – a tanulóközpontú képzésszemlélet kell hogy megjelenjen. Ennek érdekében: •I•Információkat gyűjtünk a célcsoportról fejlesztéshez. •M•Meghatározzuk a képzési célokat. •K•Kidolgozzuk a kurzus modelljét. •K•Kialakítjuk, a képzési tartalom moduláris rendszerét. •A•A célcsoporthoz igazítjuk a példaanyagot. •M•Meghatározzuk a tutori teendőket. •H•Hatékony ismeretfogadási, feldolgozási módszereket ajánlunk. •B•Bemutatjuk a tanulói interaktivitás kialakításának módszereit, és az alkalmazás körülményeit. •F•Folyamatos minőségbiztosítást végzünk.

7 A jó távoktatási anyagok speciális vonásai 1.: •Világosan megfogalmazott célok. •Tanácsok, hogyan tanuljon a diák. •„Te és én”, közvetlen stílusú, barátságos írásmód. •Rövid, „együltőhelyben” tanulásra méretezett anyagrészek. •A szokásosnál kevesebb szöveg egy oldalon (vagy képernyőn). •Sok, a köznapi életből, gyakorlatból vett példa. •Utalások a tanulók korábbi tapasztalataira. •Illusztrációk használata ott, ahol azok kifejezőbbek, mint a szöveg. •Világos, találó címek, amelyek segítenek a tanulóknak a megfelelő tananyagrészt megtalálni. •Összekapcsolódás más médiumokkal.

8 KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR A jó távoktatási anyagok speciális vonásai 2.: •K•Különböző felkészültségű diákok igényeire szabott tananyagok. •G•Gyakorlatok, melyek megoldása során a tanuló társaival együttműködésre, az új ismereteket használni kényszerül. •H•Hely a diákok saját gondolatainak feljegyzésére. •V•Visszacsatolást biztosít, hogy a tanuló ellenőrizhesse előrehaladását. •F•Felhív, hogy másoktól is kérjenek tanácsot. A távoktatásban képzések akkor folytathatók, ha a MAB a képzés tananyaga, az oktatásban alkalmazott ismeretátadási, tanulási módszerek, az ehhez készített speciális taneszközök alapján azokat olyannak ítélte, amely birtokában a képesítési, illetve képzési követelmények teljesíthetők.

9 KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR Köszönöm a figyelmet! Dr. Kuti István


Letölteni ppt "KECSKEMÉTI FŐISKOLA TANÍTÓKÉPZŐ FŐISKOLAI KAR E-learning A tanulás jövője Dr. Kuti István oktatási főigazgató-helyettes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések