Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, 2008. március 18.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, 2008. március 18."— Előadás másolata:

1 Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, március 18.

2 Miről lesz szó? •Miért? •Hogyan? •Mit? Miből? •Mikor? •A képzés •Az új módszer •A tananyag •A tanulási szokások átgondolása

3 A résztvevők képesek lesznek •tájékoztatás, útmutatás nyújtására a felnőttképzésbe bekapcsolódni kívánók számára •„help desk” szolgáltatás létrehozására és működtetésére •az e-learning segítésére •felnőttképzési tevékenységek szervezésére A képzésről

4 A képzés formája Jelenléti képzés Tutorált önálló tanulás blended learning

5 E-learning / e-tanulás Forrás: Komenczi Bertalan Önirányításos tanulás

6 Tanulási környezetek összehasonlítása Tanulás osztálykeretben Tanulás egyedül, vagy csoportokban Személyes kapcsolat a tanár és a diák között Virtuális kommunikáció

7 Tanulási környezetek összehasonlítása Az iskola és a tanár a tudás forrása A tanár irányítja a tanulás folyamatát Tények, szabályok, kész megoldások megtanítása Készségek, kompetenciák, jártasságok, attitüdök megtanítása

8

9 Tanulók számára  A tananyagok tárolóhelye  Kommunikációs eszköz (chat, fórum)  Értékelés (tesztek)  Oktatással kapcsolatos hírek A keretrendszerek funkciói Tanárokszámára Tanárok számára  Kommunikációs eszköz  Értékelés  Tanulók előrehaladásának követése  Támogatja a kooperációs és a kollaborációs tanulást Oktatásszervezés  Adminisztrációsfunkciók  Adminisztrációs funkciók  Jelentések készítése

10 Megváltozott tananyag  útmutató a tematikáról, a várható követelményekről, órarend a jelenléti órákról  didaktikai tagolás / modul szerkezet  multimédia elemek

11 Ellenőrzés, értékelés Folyamatos értékelés, önellenőrzés •tesztek •kooperatív feladatmegoldás (fórum, chat) •esszéfeladatok – en, a tutor értékel.

12 Az e-learning tanulóoldali feltételei Motiváció Klasszikus tanulói kompetenciák – eltérő hangsúllyal a hagyományos oktatáshoz képest Információs írástudás Informálódni tudás, szelekciós képesség ÖNIRÁNYÍTÁSOS TANULÁS – lényegesen nagyobb egyéni felelősség, önállóság

13 •saját időbeosztás, saját ütem •komplett anyag tárolható és bármikor előhívható •aszinkron kommunikáció: mód az átgondolásra, reflexivitás •rendszeres kapcsolattartás tanárokkal, tanulótársakkal, közös feladatok •új képességek, kompetenciák •gyors keresés a tananyagon belül •azonnali visszacsatolás – automatikus testreszabhatóság Az e-tanulás előnyei a tanuló számára

14 • elszigeteltség, magány érzete • kevés vagy hiányzik az oktatóval való személyes kapcsolat • hiányzik az azonnali visszajelzés és értékelés • több önállóságra és kezdeményezőkészségre van szükség • megfelelő infrastruktúra • technikai problémák • technika alkalmazásának elsajátítása • információs túlterhelés Az e-tanulás hátrányai a tanuló számára

15 Betekintő Telefonos tanácsadás Személyes tanácsadás Hatékony tanulás módszerei

16 Hasznos link, dokumentum A tananyagok, a képzés leírása megtekinthető: Belépés: vendég

17 Köszönöm a figyelmet! Kovács Márta


Letölteni ppt "Újfajta tanulási módszerek alkalmazása a felnőttképzési konzulens képzésnél Nyíregyháza, 2008. március 18."

Hasonló előadás


Google Hirdetések