Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia."— Előadás másolata:

1 MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia

2 A nyitott tanulás alkalmazása

3 A TÁVOKTATÁS  A tanár szerepe a tanulás irányításában van rugalmas képzésen és a nyitott tanuláson alapszik  B izonyos időszakonként előadás a tananyagból  P rogram,- és tevékenységorientált  T ananyag az egyéni tanulás lehetőségét biztosítja  A visszacsatolást a feladatlap, munkalap biztosítja

4 A felkínált lehetőség  Ki tanulhat? –  Ki tanulhat? – a belépés korlátozásának a mértéke  Miért tanulnak?  Miért tanulnak? – önszántukból, vagy külső okok miatt  Mit tanulnak?  Mit tanulnak? – a hallgató mennyire határozhatja meg céljait, tanulási módszerét, sorrendjét, az alkalmazott eszközöket  Hol tanulnak?  Hol tanulnak? – a feltételek függvénye  Mikor tanulnak?  Mikor tanulnak? – a szükségletek függvénye  Támogatás  Támogatás – a tanuló segítésére elérhető személyek köre  Értékelés  Értékelés – a tanuló számára elérhető értékelési módszerek köre

5 A nyitott tanulás különböző formái

6 a.) Távtanulási programon alapuló ( Open University) Cél: Diploma szerzése  egyetemi, szakmai képzés több mint 50 tárgyi programmal… mint 50 tárgyi programmal…  a hallgatók otthon tanulnak  speciálisan elkészített tananyagok segítségével segítségével  interneten, telefonon, faxon tartják a kapcsolatot a tutorral tartják a kapcsolatot a tutorral  önértékelés, tutori értékelés, záróvizsga záróvizsga

7 b.) Rugalmas képzésen alapuló tanulás Cél: az alkalmazottak továbbképzése  sokoldalú és alkalmazkodó tanulási lehetőségek tanulási lehetőségek  forrásközpontokban tanulnak munkaidőben munkaidőben  a hallgatók ki tudják használni az intézményi szolgáltatásokat az intézményi szolgáltatásokat  általában a résztvevők teljes körű alkalmazottak körű alkalmazottak  gyakorlati értékelés

8 A nyitott tanulás előnyei  a képzést akkor lehet megvalósítani, amikor szükség van rá  kisebb-nagyobb létszám egyaránt kiszolgálható  képzési standard - nemzeti szinten és nemzetközileg is  korszerűsítés egyszerűbb  a képzés skálája bővíthető  mindenki számára elérhető  szükségletek, belépési szintek széles skálája kielégíthető

9 A tanulók számára azért előnyös, mert:  Önmaguk felelősek a tanulásukért  Saját ritmusukban tanulhatnak  Elérhetik saját céljaikat  Koncentrálhatnak azokra a dolgokra, amiket leginkább meg kell tanulniuk

10 A nyitott tanulás klasszikus eszköze a VIDEO

11 Video   Oktatási tananyagok széles skálája  Ösztönzik a tanulókat  Hallás és látás kombinációja miatt hatásos  Realisztikus  Alkalmas a mozgás elemzésére Mellette szóló érvek: Ellene szóló érvek:  Tanulók passzív szereplők  Költséges  Mindig korszerűsítésre szorul, ami azonban szorul, ami azonban technikailag nehézkes technikailag nehézkes

12 Mikor alkalmazzuk?   Különböző helyszínek tapasztalatainak bemutatására  Attitűdök és személyes vélemények közvetítésére  Folyamatok és készségek illusztrálására  Közeli felvételek alkalmazásakor  A szituációk dramatizálására  Szimulálásra

13 A digitális táblákról

14 Az eszközök fejlődése

15 Interaktív eszközök Az ACTIVStudio-ban található eszközök palettája lehetővé teszi: • Jegyzetek készítését, • objektumok létrehozását, • speciális effektusok beillesztését és • segítségükkel interaktivitást vihet bemutatójába. Az eszközök az eszköztárból érhetők el, amely testreszabható, hogy egyes eszközök vagy parancsikonok elérhetőek legyenek, amikor egy adott bemutatón dolgozik.

16 A digitális tábla elve

17 A digitális tábla és más korszerű eszközök

18 A digitális tábla használata

19 További információk


Letölteni ppt "MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. (Oktatástechnológia) 4. konferencia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések