Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Dr. Kovács Miklós egyetemi docens Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Dr. Kovács Miklós egyetemi docens Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés."— Előadás másolata:

1 Dr. Kovács Miklós egyetemi docens Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés

2 E-learning: a tanulás új útja E-learningHagyományos képzés az oktatás régi modelljeaz oktatás új modellje

3 Hagyományos oktatásE-learning képzés A tanításra koncentrál.A tanulást segíti.  Adott időközönként konzultációkra kell járni.  Azok sikeresek, akik az előadó által diktált ritmusban képesek tanulni.  Mindenki a saját ritmusában halad. A siker azon múlik, hogy ki mennyit foglalkozik a tananyaggal.  A vizsgán gyakran szerepe van a szerencsének is.  Nem kell konzultációkra járni.  Az előadó nem tud minden hallga- tónak egyénenként segítséget adni.  A hallgatók személyre szabott segítséget kapnak tutortól.  Az önellenőrző feladatok eredményes megoldásával fel lehet készülni a vizsgára.

4 Mi kell a képzésben való sikeres részvételhez? •idő a tanulásra •számítógép •Internet kapcsolat •szorgalom  nem feltétlenül szükséges otthoni Internet-elérés  havi 1-2 óra Internetezés elegendő az elektronikus tanulási útmutatók használatához a tanárokkal (tutorokkal), csoporttársakkal való kapcsolattartáshoz

5 Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A papír alapú tananyagok mellé komplex tanulási segédletet adunk. • A segédlet az Interneten keresztül érhető el. • Letöltve Internet nélkül is használható. Külön tantárgy (Proszeminárium) az e-learning alapú tanuláshoz • A Coedu keretrendszer használata • Tanulás-módszertani tanácsok A tárgy tartalma:

6 •Követelményrendszer •Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén) •A tananyag leckékre, modulokra osztása •Tanulási útmutató Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A tanulási segédlet tartalma:

7 •Követelményrendszer •Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén) •A tananyag leckékre, modulokra osztása •Tanulási útmutató Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A tanulási segédlet tartalma:

8 •Követelményrendszer •Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén) •A tananyag leckékre, modulokra osztása •Tanulási útmutató Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A tanulási segédlet tartalma:

9 •Követelményrendszer •Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén) •A tananyag leckékre, modulokra osztása •Tanulási útmutató Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A tanulási segédlet tartalma:

10 Tananyagok, tanulási segédletek fajtái • teljes tananyag • jegyzet + tanulási útmutató + segédanyag • jegyzet + tanulási útmutató Milyen segítséget kapnak a hallgatók?

11 A hallgatók az e-learning keretrendszert felhasználva egymás között is kommunikálhatnak az Interneten keresztül. Minden tárgynak külön fóruma van. A tutor követi a hallgatók előrehaladását, tanácsokat ad, segítséget nyújt, válaszol a hallgatók kérdéseire. A hallgató-tutor kapcsolat döntően az Internetes kommunikációra épül. Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A hallgatók munkáját minden tantárgyból tutorok segítik. A tutor az Internetes rendszerben megoldott modulzáró feladatok eredményét látja a saját coedus felületén.

12 A vizsgák ellenőrzött körülmények között, számítógépes környezetben folynak. A vizsga eredményéről azonnal visszajelzést ad a rendszer. A vizsgafeladatok pontosan megfelelnek a hallgatókkal előre közölt követelményeknek. A vizsgák legfontosabb jellemzői

13 Az e-learningben való sikeres részvétel érdekében javasoljuk, hogy  a tananyaggal adott ütemterv szerint, folyamatosan foglalkozzon,  oldja meg (szükség esetén többször is) a leckevégi önellenőrző feladatokat, a vizsgán ezekhez hasonló feladatokat fog kapni.  figyeljen a leckék elején megfogalmazott követelményekre és a tanulási útmutatóra, az írott tananyagot ezek figyelembevételével dolgozza fel,  a munkát a Proszeminárium tárgy feldolgozásával kezdje,

14  probléma esetén kérjen segítséget a tutortól, (de a hatékony munka érdekében a tutorhoz csak a tantárgyához kapcsolódó szakmai kérdésekkel forduljon!)  figyelje a fórumon folyó kommunikációt, ahol a hallgatók megoszthatják egymással tapasztalataikat, sikereiket.  a modulzáró feladatsorokat az internetes kurzusokon keresztül dolgozza ki, mert a tutor csak ezek eredményének ismeretében tud tanácsot adni a továbbhaladáshoz. Az e-learningben való sikeres részvétel érdekében javasoljuk, hogy

15 Az e-learning keretrendszer (Coedu) használata Elérhetőség: felhasználó-névjelszó Felhasználó-név: e-Neptunkód Jelszó: születési adatok nyolc számjegye (pl )

16 A Felnőttképzési Központ honlapja: A tananyagok és a segédprogramok innen letölthetők.

17 A Felnőttképzési Központ honlapja:

18 Hallgatói vélemények az e-learningről

19 Az egyetem egyik előadóterme a hagyományos távoktatásos hallgatók konzultációs napján:

20 Az egyetem egyik előadóterme az e-learninges hallgatók konzultációs napján:

21 Köszönöm megtisztelő figyelmüket! Sikeres tanulmányokat kívánunk!


Letölteni ppt "Dr. Kovács Miklós egyetemi docens Műszaki Tanárképző Tanszék E-learning alapú távoktatásos képzés."

Hasonló előadás


Google Hirdetések