Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. ) (Oktatástechnológia) 3. konferencia.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. ) (Oktatástechnológia) 3. konferencia."— Előadás másolata:

1 MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. ) (Oktatástechnológia) 3. konferencia

2 Adaptív oktatástechnológiai rendszerekAdaptív: az oktatórendszernek a tanulóhoz való hozzáillesztése az interaktivitás különböző szintjein

3 A programozott oktatás • a tanítási-tanulási folyamat (makroprogramozás) és • a tananyag (mikroprogramozás)  Tervezésének  Feldolgozásának  F olyamatos irányításának módszere i.

4 A programok fajtái  begyakorló programok  ismeretközlő, tanító programok  problémamegoldó (felfedeztető) programok  szimulációs programok  játékprogramo k

5 Számítógépes oktatás Számítógéppel Támogatott Oktatás CAI: Computer Assisted Instruction) (CAI: Computer Assisted Instruction)  1960 óta  Az oktatás párbeszédes formában folyik (tanuló program) folyik (tanuló program)

6 Számítógépes oktatás (folyt.) Számítógéppel Irányított Oktatás (CMI: Computer Managed Instruction)  a számítógép nem közvetlen oktatókészülék oktatókészülék  segítséget nyújt az oktatás szervezésében szervezésében

7 Az oktatócsomag

8 Mit nevezhetünk oktatócsomagnak?  audio-vizuális, nyomtatott és egyéb tanítási – tanulási anyagok rendszere amely a  T-T célok elérése érdekében, a  tanulók és a tanár munkáját bizonyítottan segíti

9 Az oktatócsomag karakterisztikus jellemzői  Rendszert alkotó módszerek és eszközök komplex együttese  Útmutatást ad a pedagógusnak  Pontosan megfogalmazott operacionalizált célokat feltételez  Valamennyi tanuló közel azonos információhoz jut  A velük szemben támasztott követelmények is azonosak  Tanár: a tanulási folyamat szervezője, tervezője, irányítója

10 Oktatócsomag? Tematikus terv ? • • központilag állítják elő • csak lehetőséget biztosít a differenciált felhasználásra • a célok pontos, részletes megfogalmazása szükséges • kötött metodikai eljárást ír elő • az egyes pedagógusok készítik • maximálisan figyelembe veszi az adott tanulócsoport sajátosságait adott tanulócsoport sajátosságait • kielégítőek a tantervi célok és követelmények követelmények • korlátlan a tanár módszertani szabadsága szabadsága

11 Az oktatócsomag elemei  Tájékoztató az oktatócsomagról  Az oktatócsomag célrendszere  Tanári útmutató  Tanulói teljesítménymérő eszközök

12 Az oktatócsomagok típusai  Az alkalmazott eszközök köre  A csomagban feldolgozott tananyag mennyisége  A tanulás szervezése, az irányítás formája  Az oktatócsomag adaptivitása  A felhasználók köre

13 Az oktatócsomag készítésének fázisai   Problémaelemzés   Eredménye: pontosan meghatározott oktatási célok  Tervezési - fejlesztési folyamat  Biztosítja az oktatási anyagokat  Értékelési, kipróbálási, javítási szakasz


Letölteni ppt "MULTIMÉDIA és ELEKTRONIKUS TANULÁS I. ) (Oktatástechnológia) 3. konferencia."

Hasonló előadás


Google Hirdetések