Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tutori tevékenység a gyakorlatban

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tutori tevékenység a gyakorlatban"— Előadás másolata:

1 Tutori tevékenység a gyakorlatban
Dr. Kovács Miklós egyetemi docens Műszaki Tanárképző Tanszék

2 A tájékoztató tervezett témái:
Az e-learning rendszer bemutatása A tutori munka jellemzői A Coedu keretrendszer használata

3 E-learning Hagyományos oktatás A tanításra koncentrál.
A tanulást segíti. Adott időközönként konzultációkra kell járni. Nem kell konzultációkra járni. Az előadó nem tud minden hallga- tónak egyénenként segítséget adni. A hallgatók személyre szabott segítséget kapnak tutortól. Mindenki a saját ritmusában halad. A siker azon múlik, hogy ki mennyit foglalkozik a tananyaggal. Azok sikeresek, akik az előadó által diktált ritmusban képesek tanulni. Az önellenőrző feladatok eredményes megoldásával fel lehet készülni a vizsgára. A vizsgán gyakran szerepe van a szerencsének is.

4 Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
Tananyagok, tanulási segédletek fajtái teljes tananyag jegyzet + tanulási útmutató + segédanyag jegyzet + tanulási útmutató

5 Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
Külön tantárgy (Proszeminárium) az e-learning alapú tanuláshoz A tárgy tartalma: A Coedu keretrendszer használata Tanulás-módszertani tanácsok A papír alapú tananyagok mellé komplex tanulási segédletet adunk. Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. A segédlet az Interneten keresztül érhető el. Letöltve Internet nélkül is használható.

6 Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
A tanulási segédlet tartalma: A tananyag leckékre, modulokra osztása Tanulási útmutató Követelményrendszer Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén)

7 Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
A tanulási segédlet tartalma: A tananyag leckékre, modulokra osztása Tanulási útmutató Követelményrendszer Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén)

8 Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
A tanulási segédlet tartalma: A tananyag leckékre, modulokra osztása Tanulási útmutató Követelményrendszer Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén)

9 Milyen segítséget kapnak a hallgatók?
A tanulási segédlet tartalma: A tananyag leckékre, modulokra osztása Tanulási útmutató Követelményrendszer Miért fontosak a komplex tanulási segédlet egyes elemei? Szakra szabott tananyagok. A modulzáró feladatok megoldásának eredményét a tutor is látja. A leckevégi feladatok többször is kitölthetők. Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén)

10 A vizsgák legfontosabb jellemzői
A vizsgák ellenőrzött körülmények között, számítógépes környezetben folynak. A vizsgafeladatok pontosan megfelelnek a hallgatókkal előre közölt követelményeknek. A vizsga eredményéről azonnal visszajelzést ad a rendszer.

11 Mit tegyenek a hallgatók az e-learningben való sikeres részvétel érdekében?
a munkát a Proszeminárium tárgy feldolgozásával kezdjék, a tananyaggal adott ütemterv szerint, folyamatosan foglalkozzanak, figyeljenek a leckék elején megfogalmazott követelményekre és a tanulási útmutatóra, az írott tananyagot ezek figyelembevételével dolgozzák fel, oldják meg (szükség esetén többször is) a leckevégi önellenőrző feladatokat, a vizsgán ezekhez hasonló feladatokat fognak kapni.

12 Mit tegyenek a hallgatók az e-learningben való sikeres részvétel érdekében?
a modulzáró feladatsorokat az internetes kurzusokon keresztül dolgozzák ki, mert a tutor csak ezek eredményének ismeretében tud tanácsot adni a továbbhaladáshoz. probléma esetén kérjenek segítséget a tutortól, (de! a hatékony munka érdekében a tutorhoz csak a tantárgyához kapcsolódó szakmai kérdésekkel forduljanak!) figyeljék a fórumon folyó kommunikációt, ahol a hallgatók megoszthatják egymással tapasztalataikat, sikereiket. a kommunikáció kizárólagos színtere a Coedu-rendszer!

13 A tutorok szerepe A tutorok testesítik meg az egyik legfontosabb összekötő kapcsot az egyetem és a hallgatók között. A tutorok tevékenysége jelentősen befolyásolhatja a hallgatók munkájának sikerességét. A tutorok tapasztalatai képezhetik a további tantárgyi fejlesztőmunka alapjait. A tanár és tanuló közötti jó viszony érzete a tanuló számára nélkülözhetetlen, bármilyen oktatási formáról is legyen szó. A tutornak ellensúlyoznia kell azt az érzést, hogy a hallgató a géptől tanul.

14 A tutor feladatai a kurzus előtt
legyen tisztában azzal, hova kell fordulnia, ha a hallgatóknak technikai problémái támadnak; gondoskodjon arról, hogy rendelkezzen Internet kapcsolattal és számítógéppel a kurzus alatt; szerezze be időben a rendszerbe történő belépéshez szükséges adatokat; nézze át a kurzus tananyagát a kurzus indulása előtt; vegyen részt olyan (technikai és módszertani) tréningen, amely segíti a tutori feladatok ellátásában; sajátítsa el a „Netikett”-et (az internetes kommunikáció illemszabályait) és az „online nyelv” jellemzőit, használatának módját.

15 A tutor feladatai a kurzus alatt
bemutatkozó levelet küld a hallgatóknak; biztatja a hallgatókat a kérdésfeltevésre, felajánlja segítségét; meghatározott időn belül válaszol a hallgatók kérdéseire; elindítja az eszmecserét a fórumon, figyeli a fórumon folyó kommunikációt, szükség esetén beavatkozik. követi a hallgatók előrehaladását, a feladatmegoldások eredményére reagálva dicsér, biztatást ad a hallgatóknak, felajánlja segítségét; a tutori felületen keresztül információkat gyűjt a kurzusról a tárgy anyagának folyamatos javításához; a vizsgaidőszakban elvégzi a vizsgával kapcsolatos adminisztrációt (jegybeírást).

16 A tutor feladatai a kurzus után
a kurzus időtartama alatt szerzett tapasztalatai alapján javaslatot tesz a tananyaggal kapcsolatos módosításokra. a módosításokról konzultálni kell a tananyag módszertani felelősével.

17 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Tutori tevékenység a gyakorlatban"

Hasonló előadás


Google Hirdetések