Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Tutori tevékenység a gyakorlatban Dr. Kovács Miklós egyetemi docens Műszaki Tanárképző Tanszék

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Tutori tevékenység a gyakorlatban Dr. Kovács Miklós egyetemi docens Műszaki Tanárképző Tanszék"— Előadás másolata:

1 Tutori tevékenység a gyakorlatban Dr. Kovács Miklós egyetemi docens Műszaki Tanárképző Tanszék

2 A tájékoztató tervezett témái: •Az e-learning rendszer bemutatása •A tutori munka jellemzői •A Coedu keretrendszer használata

3 Hagyományos oktatás E-learning A tanításra koncentrál.A tanulást segíti.  Adott időközönként konzultációkra kell járni.  Azok sikeresek, akik az előadó által diktált ritmusban képesek tanulni.  Mindenki a saját ritmusában halad. A siker azon múlik, hogy ki mennyit foglalkozik a tananyaggal.  A vizsgán gyakran szerepe van a szerencsének is.  Nem kell konzultációkra járni.  Az előadó nem tud minden hallga- tónak egyénenként segítséget adni.  A hallgatók személyre szabott segítséget kapnak tutortól.  Az önellenőrző feladatok eredményes megoldásával fel lehet készülni a vizsgára.

4 Tananyagok, tanulási segédletek fajtái • teljes tananyag • jegyzet + tanulási útmutató + segédanyag • jegyzet + tanulási útmutató Milyen segítséget kapnak a hallgatók?

5 A papír alapú tananyagok mellé komplex tanulási segédletet adunk. • A segédlet az Interneten keresztül érhető el. • Letöltve Internet nélkül is használható. Külön tantárgy (Proszeminárium) az e-learning alapú tanuláshoz • A Coedu keretrendszer használata • Tanulás-módszertani tanácsok A tárgy tartalma:

6 •Követelményrendszer •Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén) •A tananyag leckékre, modulokra osztása •Tanulási útmutató Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A tanulási segédlet tartalma:

7 •Követelményrendszer •Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén) •A tananyag leckékre, modulokra osztása •Tanulási útmutató Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A tanulási segédlet tartalma:

8 •Követelményrendszer •Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén) •A tananyag leckékre, modulokra osztása •Tanulási útmutató Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A tanulási segédlet tartalma:

9 •Követelményrendszer •Interaktív önellenőrző feladatok (a leckék és a modulok végén) •A tananyag leckékre, modulokra osztása •Tanulási útmutató Milyen segítséget kapnak a hallgatók? A tanulási segédlet tartalma:

10 A vizsgák ellenőrzött körülmények között, számítógépes környezetben folynak. A vizsga eredményéről azonnal visszajelzést ad a rendszer. A vizsgafeladatok pontosan megfelelnek a hallgatókkal előre közölt követelményeknek. A vizsgák legfontosabb jellemzői

11 Mit tegyenek a hallgatók az e-learningben való sikeres részvétel érdekében?  a tananyaggal adott ütemterv szerint, folyamatosan foglalkozzanak,  oldják meg (szükség esetén többször is) a leckevégi önellenőrző feladatokat, a vizsgán ezekhez hasonló feladatokat fognak kapni.  figyeljenek a leckék elején megfogalmazott követelményekre és a tanulási útmutatóra, az írott tananyagot ezek figyelembevételével dolgozzák fel,  a munkát a Proszeminárium tárgy feldolgozásával kezdjék,

12  probléma esetén kérjenek segítséget a tutortól, (de! a hatékony munka érdekében a tutorhoz csak a tantárgyához kapcsolódó szakmai kérdésekkel forduljanak!)  figyeljék a fórumon folyó kommunikációt, ahol a hallgatók megoszthatják egymással tapasztalataikat, sikereiket.  a modulzáró feladatsorokat az internetes kurzusokon keresztül dolgozzák ki, mert a tutor csak ezek eredményének ismeretében tud tanácsot adni a továbbhaladáshoz. Mit tegyenek a hallgatók az e-learningben való sikeres részvétel érdekében?  a kommunikáció kizárólagos színtere a Coedu-rendszer!

13 A tutorok szerepe A tutorok testesítik meg az egyik legfontosabb összekötő kapcsot az egyetem és a hallgatók között. A tutorok tevékenysége jelentősen befolyásolhatja a hallgatók munkájának sikerességét. A tutorok tapasztalatai képezhetik a további tantárgyi fejlesztőmunka alapjait. A tanár és tanuló közötti jó viszony érzete a tanuló számára nélkülözhetetlen, bármilyen oktatási formáról is legyen szó. A tutornak ellensúlyoznia kell azt az érzést, hogy a hallgató a géptől tanul.

14 •legyen tisztában azzal, hova kell fordulnia, ha a hallgatóknak technikai problémái támadnak; •gondoskodjon arról, hogy rendelkezzen Internet kapcsolattal és számítógéppel a kurzus alatt; •szerezze be időben a rendszerbe történő belépéshez szükséges adatokat; •nézze át a kurzus tananyagát a kurzus indulása előtt; •vegyen részt olyan (technikai és módszertani) tréningen, amely segíti a tutori feladatok ellátásában; •sajátítsa el a „Netikett”-et (az internetes kommunikáció illemszabályait) és az „online nyelv” jellemzőit, használatának módját. A tutor feladatai a kurzus előtt

15 •bemutatkozó levelet küld a hallgatóknak; •biztatja a hallgatókat a kérdésfeltevésre, felajánlja segítségét; •meghatározott időn belül válaszol a hallgatók kérdéseire; •elindítja az eszmecserét a fórumon, figyeli a fórumon folyó kommunikációt, szükség esetén beavatkozik. •követi a hallgatók előrehaladását, a feladatmegoldások eredményére reagálva dicsér, biztatást ad a hallgatóknak, felajánlja segítségét; •a tutori felületen keresztül információkat gyűjt a kurzusról a tárgy anyagának folyamatos javításához; •a vizsgaidőszakban elvégzi a vizsgával kapcsolatos adminisztrációt (jegybeírást). A tutor feladatai a kurzus alatt

16 •a kurzus időtartama alatt szerzett tapasztalatai alapján javaslatot tesz a tananyaggal kapcsolatos módosításokra. •a módosításokról konzultálni kell a tananyag módszertani felelősével. A tutor feladatai a kurzus után

17 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Tutori tevékenység a gyakorlatban Dr. Kovács Miklós egyetemi docens Műszaki Tanárképző Tanszék"

Hasonló előadás


Google Hirdetések