Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei Zarka Dénes.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei Zarka Dénes."— Előadás másolata:

1 Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei Zarka Dénes

2 A források: társadalmi szemszög Társadalmi igény Munkáltatói igény távoktatás és nyitott képzés elektronikus tanulás

3 A felnőttképzés ismérvei Tanulóbarát környezetet biztosít Tekintettel van a személyiségre Épít a korábbi gyakorlatra Figyel a tanulók igényeire Megelégedéssel lehet befejezni

4 A nyitott képzés értelmezése A felnőttképzésnek olyan formája, –amely épít az önálló tanulásra (nem a tanításra) –A képzésben jelentős szerepet kap a tanulócsomag (letölthető, sokszorosítható) –A folyamat rugalmas a helyszín, időpont és ütemezés tekintetében (tanulócentrikus) –A képzés része a tutori közreműködés (személyesség, orientáció) –A kommunikáció (korszerű) eszközökre épül

5 EU e-learning meghatározás az e-learning a –korszerű multimédia technológiák és az – internet alkalmazása az –oktatás minőségének javítása érdekében, – elősegítve: a forrásokhoz való hozzáférést, információcserét és együttműködést European Commission eLearning Action Plan 2001

6 Az e-tanulás: pragmatikusan Képzésszervező szoftverek –tanfolyami adminisztrációs rendszerek, –szinkron kommunikációs lehetőségek, –keretrendszerek Képzési segédeszközök –e-book –elektronikus vizsgáztatás oktatószoftverek (Tutorial, CBT  WBT)

7 e-learning IBM az e-learning olyan informatikailag támogatott elektronikus távoktatási forma, ahol az oktatásszervező, az oktató és a hallgató közös kommunikációs eszköze a számítógép, illetve szükség esetén a számítógépes hálózat. Magában foglalja az infrastruktúrát (hardver és szoftver elemek), a szolgáltatásokat (oktatási tervek, tutorálás, kollaboratív tanulás) és az elektronikus oktatási anyagot.

8 Az e-tanulás: számunkra Az e-tanulás olyan számítógépes hálózaton elérhető nyitott képzési kurzus,nyitott képzési – mely a képzés legnagyobb részének szervezését, – a tutor-tanuló kommunikációt, valamint a –számítógépes interaktív oktatószoftvert egységes keretrendszerben teszi hozzá- férhetővé a tanuló számára.

9 Blended learning - Hangolt tanulás Elektronikus és hagyományos képzés Képzési módszerek és formák keverése (zd: régi Open learning filozófia) –Készség központú modell: aszinkron önálló+tutor+ütemterv Megértés-alkalmazás –Attitűd központú modell: szinkron csoport + szerepjáték Viselkedés-kommunikáció –Kompetencia központú modell: aszinkron tanulás szakértők (mentorok) megfigyelésével (rejtett tudás) Döntéskészség

10 e-tanulás, amire jó Vállalati belső képzések: bevezető, frissítő és továbbképzések. rövid óra, eszközök, eljárások, belső rendszerek oktatása Tanfolyami továbbképzések felnőtteknek Oktatási intézmények kínálatbővítése, modernizációs imídzse

11 e-tanulás, amire jó lett volna... Munkanélküliség kezelése általánosan A társadalmi esélyegyenlőség megteremtése A digitális írástudás elterjesztése Az elmaradott régiók felzárkóztatása

12 Az e-tananyag-fejlesztés gondjai Elfelejtettük a felnőttképzés aranyszabályait: tanulócentrikusság Elfelejtettük a nyitott képzés aranyszabályait: interaktivitás, tutori támogatás, visszajelzés Elfelejtettük a CBT aranyszabályait: –A látványt a fejlesztő adja: fontos az elrendezés –Egyszerű navigáció, kevés szín –Jól látható betűk, ábrák, grafikák

13 Zarka Dénes BUDAPESTI MŰSZAKI EGYETEM MŰEGYETEMI TÁVOKTATÁSI és FELNŐTTKÉPZÉSI KÖZPONT 1111 BUDAPEST, Egry József u. 1. E ép. Tel.: Fax:


Letölteni ppt "Az e-learning gyökerei, az e-tanulás fejleményei Zarka Dénes."

Hasonló előadás


Google Hirdetések