Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

PALLÓ zárókonferencia BMK, 2007. január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "PALLÓ zárókonferencia BMK, 2007. január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő."— Előadás másolata:

1 PALLÓ zárókonferencia BMK, január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő szolgáltatások Juhász Ágnes Budapesti Művelődési Központ PALLÓ projekt szakmai vezetője

2 A PALLÓ projekt A PALLÓ projekt Az élethosszig tartó tanulás információs, felkészítő és segítő hátterének biztosítása a közművelődési intézményekben Nemzeti fejlesztési terv,HEFOP/2004/3.5.4 A felnőttképzés hozzáférésének javítása a rendelkezésre álló közművelődési intézményrendszer rendszerszerű bevonásával Résztvevők: Résztvevők: Budapesti Művelődési Központ és Biatorbágyi Faluház Időtartam: 2005 február január megvalósítás, 2013 januárig működtetési kötelezettség

3 Mit jelenthet az információs és segítő szolgáltatás?  Önálló információszerzés lehetősége, segítése  Tájékoztatás (továbbküldés is)  Tanácsadás (szakemberekkel)  Tréningek, csoportos foglalkozások (álláskeresés, önéletrajzírás, tanulási önismeret, tanulásmódszertan, információkeresés…)  Klub  ?

4 Forma, téma Közművelődési intézményekben  külön tájékoztató szolgálattal,  információs tevékenység részeként,  alaptevékenység során (eseti segítség, szükségletek felismerése, klubok, képzések, események) Felnőttképzés mellett (helyett) lehet  Álláskeresés segítése  Elektronikus ügyintézés  Szabadidő eltöltése, napi információs igény, idegenforgalom  Vállalkozás, jog,….

5 Mit valósítottunk meg mi? Információs háttér: PALLÓ információs rendszer Felkészítő háttér: Felnőttképzési konzulens tananyag, képzés Segítő háttér:   PALLÓ tájékoztató szolgálat   PALLÓ help-desk a közművelődési intézmények, az állami-önkormányzati és civil szervezetek számára   A felnőttképzésbe való bekapcsolódást segítő képzés tematikája, klub

6

7 „ Távsegítség ”, help-desk Tanácsok a szolgáltatás működtetéséhez Válasz a felmerülő kérdésekre mailben vagy telefonon Továbbküldött érdeklődők fogadása „Távtanácsadás” webkamerával PALLÓ információs rendszer karbantartása, moderálása

8 •a BMK-ban a lakossági tájékoztató szolgálat elképzeléseinknek megfelelően, sikeresen működik •Biatorbágyon gyakorlatilag nincs érdeklődés a tájékoztató szolgálat iránt •A help-desk szolgáltatást a közművelődési intézmények nem eléggé veszik igénybe (de más szervezetekkel jó az együttműködés) Tervek és tények

9 Mire figyeltünk a kialakításkor? Kik a munkatársak és mi a dolguk? Hogyan működik? •Kik jönnek? •Hányan jöttek? •Mikor jönnek? •Honnan tudják? •Mit kérdeznek? •Hogy tudunk segíteni? Mi a gond a help-deskkel? Hogyan lehetne jobban együttműködni? A szekcióban szó lesz arról, hogy

10 A konzulensképzést segítő PALLÓ információs rendszer Miről lesz szó a szekcióban? Hogyan használhatják a rendszert? (Számítógépes gyakorlat) Hogyan tartjuk karban? Hogyan lehet bekapcsolódni a karbantartásba? Hogy lehet saját rendszer építésekor alapnak használni? (Speciális informatikai szolgáltatások)

11 A felnőttképzésbe való bekapcsolódást segítő képzési program és klub Biatorbágyi Faluház szervezésében, 2006 márciusától júniusáig: ÚTmutató – Mit tanuljak, hogyan tanuljak, ha dolgozni szeretnék? „Felnőni a jövőhöz” – Útmutató a képzés- és álláskereséshez (önsegítő klub) - folytatódik Tematika és a klub szabályzata elérhető a projekt honlapjáról

12 A példa: Álláskeresők Teaháza - Sikeresen működik több munkaügyi kirendeltségen, családsegítő központban (Borbély Tibor Bors) Mit sikerült megvalósítani és mit nem? Mi az oka a sikernek és a kudarcnak? Létre lehet-e hozni egy klubhálózatot a közművelődési intézményekben? Miről lesz szó a szekcióban?

13 Problémák  Hivatalos, de „felhasználóbarát” internetes információforrások, írott kiadványok hiánya  A létező, használható információforrások karbantartásának, fenntartásának, írott források esetén hozzáférhetőségének bizonytalansága  Központi propaganda hiánya  Együttműködés kialakulatlansága

14 Mikor lesz sikeres egy projekt?   Ha van célunk.   Ha pontosan tudjuk, mit akarunk megvalósítani.   Ha lesz rá időnk, emberünk, energiánk.   Ha szánunk időt a megtervezésre (mit, mennyiből?).   Ha számítunk a nehézségekre (mert biztos lesznek).


Letölteni ppt "PALLÓ zárókonferencia BMK, 2007. január 30. A közművelődési intézmények szerepe és lehetőségei a felnőttképzésben Felnőttképzési információs és segítő."

Hasonló előadás


Google Hirdetések