Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?"— Előadás másolata:

1 Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?

2 A közoktatási törvény a tanórán kívüli nevelésről

3 Feladat (egyéni) Írd össze saját iskolai élményeid alapján, mely szabadidős tevékenységekre emlékszel vissza szívesen, és mikre nem!

4 2. A szabadidő tervezése (Szempontok) Szempontok Nevelési célok, feladatok •Pedagógiai program •Témakör, tananyag •A tanulócsoport speciális szükségletei (szociokulturális összetétel, érdeklődési kör, megoldandó nevelési feladat, helyzet) …

5 2. A szabadidő tervezése (Szempontok) Helyi adottságok •Az iskola jellege •A település jellege •Helyi kulturális adottságok, hagyományok …

6 2. A szabadidő tervezése (Szempontok) A pedagógus attitűdje •Kapcsolata a gyerekekkel, szülőkkel, partnerekkel („mesterek”, művészek is!) •Érdeklődési köre •Felkészültsége, szervezési lehetőségei •Személyes kapacitásai (család, tanulás, pluszmunka stb.)

7 Feladat (csoportos) Közösen kiválasztott egy szabadidős tevékenység SWOT-analízise a tervezési szempontok figyelembevételével

8 ErősségekGyengeségek LehetőségekVeszélyek

9 3. A szabadidő időbeni elkülönülései (napi, heti, havi, nyári) Napi szabadidő –Óraközi szünetek (reggeli beszélgetőkör!) –Délután Heti – hétvégi programok –Szakkörök, sportkörök stb. Havi –Színház, mozi, kirándulás (DÖK szerepe!) –Iskolai hagyományokhoz kapcsolható rendezvények Nyári –Táborok

10 Feladat (csoportos) Szabadidős tevékenység megtervezése a kiválasztott évfolyam számára  Napközbeni  Heti  Havi

11 4. A szabadidő eltöltését segítő intézmények •Múzeumok – múzeumpedagógusok •Planetárium •Állatkert •Közművelődési intézmények (művelődési ház, kulturális központ, közösségi ház, ifjúsági otthon, gyermekház, gyermekkönyvtár) •Szociális-, gyermekvédelmi szolgáltatók (családsegítő, gyermekjóléti szolgálat) •Ifjúsági irodák, ifjúsági szolgáltató irodák •Egyházi szervezetek, intézmények •Civil szervezetek


Letölteni ppt "Milyen tanulsággal szolgálhat a szabadidő-elmélet a pedagógus számára?"

Hasonló előadás


Google Hirdetések