Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A Hallgatói Mentorprogram működése

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A Hallgatói Mentorprogram működése"— Előadás másolata:

1 A Hallgatói Mentorprogram működése
Kelemen Valéria tudományos segédmunkatárs, SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet alelnök, Motiváció Oktatási Egyesület

2 Program megvalósítói Civil szervezetek Szegedi Tudományegyetem
Felnőttképzési Intézet Neveléstudományi Intézet Közoktatási intézmények

3 A program struktúrája Mentorok: Szervezők:
Ösztöndíjas mentorok (min. heti 8 óra) Önkéntesek (min. heti 3 óra) Iskolafelelősök önkéntesek munkájának megszervezése iskolai program kialakítása Szervezők: Programvezetők Koordinátor Családi kapcsolattartó

4 Mentorok kiválasztása
Több lépcsős folyamat Önéletrajz Motivációs levél Személyes interjú Elsősorban tanár, tanító, gyógypedagógus szakos hallgatók Előzetes tapasztalat (korrepetálás, táboroztatás stb.) előnyt jelent

5 Mentorok felkészítése
Egyetemi kurzusok SZTE BTK Neveléstudományi Intézet SZTE JGYPK Felnőttképzési Intézet Elméleti és gyakorlati felkészítés Kredit Módszertani továbbképzések Tevékenységközpontú pedagógiák Tanulásmódszertan Hatékony tanulómegismerési technikák Drámapedagógia Projektmódszer

6 Mentorok felkészítése (2.)
Csapatépítő tréning Konferencia Belső hospitálás Fejlesztő műhely

7 Mentorok feladata Mentoráltak tanulmányi előmenetelének segítése
Szabadidős programok szervezése Kapcsolattartás a szülőkkel, pedagógusokkal Kötelező adminisztráció

8 Tanulmányok segítése Tevékenység: Ideje: Korrepetálás Fejlesztés
Tanórán Délutáni órákban Hétvégén, szünidőben (pótvizsga felkészítés)

9 Szabadidős programok szervezése
Az iskolában: integráltan, a többi tanuló bevonásával Kézműves foglalkozás Film klub Sportprogramok Játékok Az iskolán kívül: Kirándulások Farsang, karácsony Záró rendezvény Napközis tábor

10 Eredmények Mentorálás hatása a mentorhallgatókra
Lehetőségük nyílik valódi tapasztalat, gyakorlat szerzésére Át tudják gondolni önreflexív módon, hogy valóban a pedagógusi hivatást szeretnék-e választani Pályaelhagyás Jelenlegi oktatási rendszerben nem tudna kiteljesedni Megerősítés

11 Eredmények (2) Mentorálás hatása a diákokra
Személyes, bizalmi kapcsolat a mentorral Iskolával, tanulással kapcsolatos attitűd pozitív irányba változik Tanulási motiváció fenntartása és megerősítése Hiányzás számának csökkenése

12 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "A Hallgatói Mentorprogram működése"

Hasonló előadás


Google Hirdetések