Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP 4.1.2-08/1/B/02. témacsoport Mentorképzési program Szabóné Bárdos Csilla PTE Babits.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP 4.1.2-08/1/B/02. témacsoport Mentorképzési program Szabóné Bárdos Csilla PTE Babits."— Előadás másolata:

1 Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP /1/B/02. témacsoport Mentorképzési program Szabóné Bárdos Csilla PTE Babits Mihály Gyakorló Gimnázium és Szakközépiskola

2 Projekt célja: A pedagógusképző intézmények képzésétől formailag független, mentortanár képzési program –k idolgozása, –próbaindítása, –a kkreditáltatása. A mentorkiválasztás módszertanának, a képzés minőségbiztosításának kidolgozása.

3 A tervezett mentorképzés folyamata Bemenet: Jelentkezés, feltételek Kérdőíves attitűd és kompetencia- vizsgálat 40 óra általános tartalmú képzés 20 óra speciális mérnöktanári 20 óra inkluzív pedagógia 20 óra általános Kimenet: attitűd és kompetenciavizsgálat Minőségbiztosítás, értékelés (kurzus, teljesítés) MENTORTANÁR

4 Alapképzés (40 óra) (7 modul) 1. A kompetencia alapú pedagógusképzés követelményei, a mentor szerepe (2 óra) a tanári mesterszak képzési rendszere a tanári mesterszak iskolai gyakorlatai 2. Az iskola, mint szervezet működése, kapcsolatrendszere (2 óra) iskolai dokumentumok megismerése az iskola, mint szervezet iskolai munkakörök az iskola partnerkapcsolatai a munkahelyi (iskolai) légkör 3. A hallgatókkal való foglalkozás nevelés- és oktatás-lélektani vonatkozásai (2 óra) fejlődéslélektani vonatkozások andragógiai ismeretek

5 Alapképzés (40 óra) (7 modul) 4. A pedagógusi szakképzettség legújabb szaktudományi és neveléstudományi paradigmái (8 óra) a pedagógus szakmai önismeret és a reflektív pedagógusi attitűd fejlesztése a tevékenység- és kompetencia központú pedagógiai gyakorlat 5. Pedagógus szerepek (6 óra) a pedagógus szerepei, iskolai tevékenységei a pedagógusszerepek átalakulása napjainkban pedagógus és tanári kompetenciák

6 Alapképzés (40 óra) (7 modul) 6. A mentorálás elmélete, módszertana (8 + 8 óra) teljes és szelektív jegyzőkönyvek készítése tanórai foglalkozásokról; tanóra elemzési szempontok; hallgatói óraelemzés irányítása; együttműködés színterei a mentori munkában; konfliktusok lehetséges forrásai a mentori munka során; konfliktuskezelési stratégiák, módszerek a tanítási gyakorlat forgatókönyve fejlesztő értékelés portfólió 7. Gyakorlat tartalma (4 óra) a mentori munka intézményi területei

7 Általános képzés kiegészítése (20 óra) –tehetséggondozás és fejlesztés (2 óra) –mérés – értékelés (2 óra) –iskolai gyermekvédelem (2 óra) –a tanuló személyiségének megismerése (2 óra) –egészségnevelés/mentálhigiéné (4 óra) –inkluzív pedagógia (4 óra) –interaktív és reflektív technikák a tanításban (4 óra)

8 Inkluzív pedagógiai specializáció (20 óra) Az SNI fogalmának tisztázása (5 óra) –jogszabályi háttér –intézményi dokumentumok –eszközök és feltételrendszer –gyógyászati eszközök az SNI tanulók fejlesztésében –kompetencia-határok: ki, mire jogosult? (tanító/tanár, fejlesztő pedagógus, gyógypedagógus)

9 Inkluzív pedagógiai specializáció (20 óra) Tanulásszervezés, tanóra-tervezés (10 óra) –Egyéni fejlesztési terv –Differenciált tanulásszervezés – sérülés- specifikus módszerek az oktatásban –„Diszes” gyermekek helyzete, fejlesztése –Ellenőrzés – értékelés: tanulók szintjén; hallgatók szintjén

10 Inkluzív pedagógiai specializáció (20 óra) Hospitálás (5 óra) –Előkészítés –Hospitálás –Tapasztalatok megbeszélése, reflexiók megfogalmazása

11 Műszaki mentortanár-képzés (20 óra) szakmai személyiségfejlesztés I. II. az adott szakterület legújabb szaktudományi és szakmódszertani ismeretei / speciális szakmódszertani ismeretek a szakközépiskolai, szakiskolai ágazatra jellemző konfliktushelyzetek, problémák a tanítási gyakorlat során I. II. digitális pedagógia a mentori munkában

12 További feladatok modulok anyagának egyezményes formátumban történő kidolgozása az attitűd és kompetencia vizsgálatok kérdőíveinek összeállítása a képzés minőségbiztosításának átgondolása, dokumentumok elkészítése próbaképzés elindítása februárjában

13 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "Pedagógusképzést segítő szolgáltató és kutatóhálózatok kialakítása TÁMOP 4.1.2-08/1/B/02. témacsoport Mentorképzési program Szabóné Bárdos Csilla PTE Babits."

Hasonló előadás


Google Hirdetések