Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

TÁMOP 2.2.4 Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "TÁMOP 2.2.4 Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager."— Előadás másolata:

1 TÁMOP 2.2.4 Nagyrendezvény

2 Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager

3 FAT akkreditáció Az aktív korú, fiatal, nem foglalkoztatott felnőttek egyéni fejlődését szolgáló, külső és belső erőforrásokat mozgósító személy az Ifjúságsegítő esetmenedzser. Cél, hogy az ügyfél munkára kész állapotba kerüljön, felismerje és tudjon élni a rendelkezésére álló lehetőségekkel, elérhető segítségekkel.

4 Célcsoport  szociális vagy oktatás szakmacsoportban szerzett OKJ szakképesítés  pedagógiai vagy szociális felsőfokú végzettség

5 Kompetenciák  empátiás képesség; önismeret; nyitottság  Hitelesség  Önreflexió  Ügyfél-központúság  Rugalmasság, kreatív problémakezelés  Döntési-, irányítási képesség  Tervezés, szervezés, ellenőrzés képessége

6 Képzési idő  120 óra elmélet  40 óra gyakorlat 25%-ot meg nem haladó hiányzás – tanfolyami napló Modulzáró vizsgák Tanusítvány

7 Pedagógus akkreditáció A tanár kompetenciáink a fejlesztése a fő cél, rugalmas reagálás a társadalmi eseményekre, az iskolán kívüli világ megismertetése a tanulókkal, az egész életen át tartó tanuláson belüli egyéni, alkotó életút megvalósítása. Ehhez rugalmasnak, nyitottnak és mobilnak kell lennie.

8 Javasolt a részvétel az alábbi munkakörben dolgozóknak:  Tanár  Pszichológus  Szociálpedagógus  Szabadidő-szervező  Intézményvezető-helyettes  Gyermekvédelmi felelős  Osztályfőnök  Szakoktató, gyakorlati oktató

9 Jelentkezés feltételei  egyetem és/vagy főiskola  Minimum 3 év iskolai, pedagógia szakmai gyakorlat  alapfokú számítástechnikai ismeretek, kiemelten az Excel program Összóraszám 160 óra

10 Továbbképzés tartalmi területe  szakképzés Intézménytípusok, ahol ajánlott a továbbképzés  Szakiskola  Gimnázium  Szakközépiskola

11 CM képzési moduljai, f ő céljai I.  Esetmendzser mint szakember – célcsoportok, eszközök, feladatok és módszerek meghatározása  Pszichológia – segítő attitűd elsajátítása; képző – szervező- fejlesztő-terapeuta-mediátor-pártfogó szerepek  Mentálhigiéné – mentális problémák megismerése és megelőzése; mentális támogatás alapozása

12 CM képzési moduljai, f ő céljai II.  Kommunikáció – mediáció – eredményes kommunikáció technikái; konfliktushelyzet kezelése; csoportvezetési módszerek; hálózatok szerepe  Interkulturális társadalom – roma származású fiatalok megértése; befogadó pedagógiák alkalmazása  Személyes életút-tervezés – pályaorientációs alapismeretek; személyes életpálya tervezése

13 CM képzési moduljai, f ő céljai III.  Jogi környezet – munkavállaláshoz, munkanélküliséghez kapcsolódó hatályos jogszabályi háttér ismerete  Munkaer ő -piaci politika – alapfogalmak; munkaadók elvárásai; munkaerőpiac problémái  Munkábaállás mediációja – szerepjátékok, szituációk, valódi élethelyzetek, problémák felismerése és kezelése

14 CM képzési moduljai, f ő céljai IV.  Kérd ő íves adatfeldolgozás – alapvető levelezési, irodai ismeretek, kérdőívek, statisztikák feldolgozása  Mentálhigiéné gyakorlat – segítő attitűd erősítése, mentális prevenció feladatainak gyakorlása  Munkaügyi központ - eset – önálló esettanulmány készítése személyes tapasztalat alapján

15 Köszönöm a figyelmet!


Letölteni ppt "TÁMOP 2.2.4 Nagyrendezvény. Az ifjúságsegít ő esetmenedzser létrejötte – case Manager."

Hasonló előadás


Google Hirdetések