Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-"— Előadás másolata:

1 „XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola- koncepcióban Mayer József Budapest február 27.

2 „XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Készítette: Varga Attila Budapest Február 27. Mi a célja a továbbképzési program(ok)nak? Azt a célt szolgálják, hogy a továbbképzés során, hogy 1. A pedagógusok felkészüljenek a konkrét program alkalmazására. 2. Képesek legyenek a megszerzett tudást továbbadni. 3. Képesek legyenek új tudást befogadni és alkalmazni (adaptáció – hálózati tanulás) 4. Képesek legyenek a tudás továbbfejlesztésre és korrekciójára (reflektivitás) 5. Képesek legyenek befolyásolni a szervezet működését és tanulását (intézményfejlesztés – tanácsadás)

3 „XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Készítette: Varga Attila Budapest Február 27. A továbbképzési program tervezett irányai  Tanárok felkészítése az egész napos iskolai működés napi gyakorlatának megvalósítására: Támogató eszközök fejlesztése: (modulírás) alkalmazás továbbfejlesztés adaptáció  Multiplikátorok felkészítése az intézményen belüli és az intézmények közötti tudás terjesztésére/átvételére/továbbfejlesztésre (tudásmenedzsment)  A fejlesztést intézményi és hálózati szinten menedzselő szereplők felkészítése Együttműködés biztosítása a K+F+I munkatársakkal Együttműködés biztosítása az intézményen belüli és intézmények közötti hálózatok szereplőivel (folyamat és változásmenedzsment)

4 „XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Készítette: Varga Attila Budapest Február 27. A képzés egyéb jellegzetességei  Mindhárom képzés folyamatba ágyazott: azaz elsődleges törekvése a résztvevők hozott tudásához, tapasztalataihoz, lehetőségeihez és meglévő pedagógiai gyakorlatához igazodó önálló tanulási folyamatának támogatása.  A képzési irányok közös tudáselemek is biztosítanak: Társadalmi/helyi közösségi kommunikáció biztosítása (helyi társadalom támogatásának a biztosítása – fórumok, hírlevelek, egyéb nyilvános szereplés) A helyi média lehetőségeinek a kiaknázása (honlap, helyi sajtó/tv/rádió/diáklap)

5 „XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Készítette: Varga Attila Budapest Február 27. Elvárások a továbbképzési programoktól Az egész napos program gyakorlatban történő alkalmazása akkor lesz sikeres – túl azon, hogy megfelelő hatása van –, ha beválik majd a gyakorlatban. Ez azt jelenti, hogy a pedagógusok képesek és szívesen alkalmazzák azt, a környezetben (szülők, civil szervezetek, az iskolák közvetlen társadalmi környezete, fenntartó, szakmai partnerek) körében van iránta érdeklődés, pozitív változást eredményez a közvetlen és közvetett célcsoport életében (pl. javul a diákok teljesítmény, erődödnek a szociális kompetenciáik, alkalmazása nem jár irreálisan magas költségekkel, nem okoz nehezen kezelhető szervezési problémákat, Fenntartása később is (részben önerőből) biztosítható

6 „XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Készítette: Varga Attila Budapest Február 27. A továbbképzésben résztvevők tanulási formái A továbbképzés irányai/ A felkészítést szolgáló modulok tartalmi elemei 1. Modul2. modul 3.modul Tanárok felkészítése az egész napos iskolai működés napi gyakorlatának megvalósítására a.Jelenléti tanulásb. Önálló tanulásc. Hálózatban történő tanulás Multiplikátorok felkészítése A fejlesztést intézményi és hálózati szinten menedzselő szereplők felkészítése

7 Az intézményi szintű fejlesztő- partnerek (pedagógusok) tevékenységének szerkezeti ábrája + a számukra biztosított támogatási rendszer (Emlékeztető: 4. dia!) Alsó tagozat Feladatok /funkciók az intézményi szintű fejlesztésben Felső tagozat (felzárkóztatás) 1. Rendszer-koordinátor 2. Multiplikátor 3. Modul-fejlesztő 4. Hálózati szakember 1.. Rendszer- koordinátor 2. Multiplikátor 3.. Modul-fejlesztő 4. Hálózati szakember Külső támogatók: a.OFI – szakemberek b.A hálózat (iskolák) c.Szülők d.Helyi társadalom közvetlenül nem érintett szereplői Horizontális munkaközösség 8 fő Belső támogatók: a.Az intézmény menedzsmentje b.Tantestület 7

8 „XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP / Mayer József Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "„XXI. SZÁZADI KÖZOKTATÁS ( FEJLESZTÉS, KOORDINÁCIÓ )” TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 A pedagógus(tovább)képzés kérdései és lehetőségei az egész napos iskola-"

Hasonló előadás


Google Hirdetések