Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből Mészárosné C. Szabó Edit gyógypedagógus – logopédus, közoktatás-vezető Öveges József Szakközépiskola.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből Mészárosné C. Szabó Edit gyógypedagógus – logopédus, közoktatás-vezető Öveges József Szakközépiskola."— Előadás másolata:

1 Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből Mészárosné C. Szabó Edit gyógypedagógus – logopédus, közoktatás-vezető Öveges József Szakközépiskola és Szakiskola

2 Együttműködő partnerek diákok, szülők, pedagógusok, segítő pedagógusok, szakértői bizottságok, civil szervezetek

3 ÁtmenetiTartós Tanulási nehézség lemaradók, lassan tanulók, nem megfelelő szokásokkal tanulók, figyelemproblémásak, (intelligenciától független) BTM Tanulási zavar pszichés fejlődési zavarral küzdők (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia, autizmus, hiperaktivitás, stb.) (intelligenciától független) SNI Tanulási akadály értelmi akadályozottság, enyhe vagy középsúlyos értelmi fogyatékosság (átlagtól elmaradó, alacsony intelligencia) SNI általános és fejlesztőpedagógiai kompetencia - felzárkóztatás, fejlesztés, differenciálás, korrepetálás, gyógypedagógiai kompetencia diagnózison alapuló egyéni fejlesztés

4 Módszertani segítés, konzultációk Egyéni és kiscsoportos fejlesztés Dokumentálás

5 Módszertani együttműködés Pedagógiai Műhely • megbeszélések más munkaközösségekkel • tanulás-módszertani kézikönyv osztályfőnököknek • „Diszlexiásbarát iskola” program adaptálása Bemutató órák, előadások tartása Segítségadás kutatásokhoz

6 Iskolán belül Formális: egy osztályban tanítók megbeszélései, szülőértekezletek, fogadóórák, nevelési értekezletek, Informális: aktuálisan a helyzethez igazodóan Konzultációk Iskolán kívül szakértői bizottságokkal, más iskolákkal, szociális szakemberekkel, civil szervezetekkel, felsőoktatási intézményekkel,

7  Az új tanulók felmérése, a kapott eredmények megbeszélése  BTM-s és SNI-s diákok fejlesztése egyéni terv alapján  Egyéni tanulási utak  Felkészítés szakmához, érettségihez Egyéni fejlesztés

8  Szakértői vizsgálati kérelmek bonyolítása, nyomon követése  Tantárgyi felmentések segítése  Egyéni fejlesztési tervek készítése  Fejlesztéshez szükséges eszközök készítése Dokumentálás

9 Köszönöm a figyelmet !


Letölteni ppt "Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből Mészárosné C. Szabó Edit gyógypedagógus – logopédus, közoktatás-vezető Öveges József Szakközépiskola."

Hasonló előadás


Google Hirdetések