Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből"— Előadás másolata:

1 Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből
„Egyedül nem megy…” Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből Mészárosné C. Szabó Edit gyógypedagógus – logopédus, közoktatás-vezető Öveges József Szakközépiskola és Szakiskola

2 Együttműködő partnerek
diákok, szülők, pedagógusok, segítő pedagógusok, szakértői bizottságok, civil szervezetek

3 differenciálás, korrepetálás, diagnózison alapuló egyéni fejlesztés
Tanulási problémák Átmeneti Tartós Tartós Tanulási nehézség lemaradók, lassan tanulók, nem megfelelő szokásokkal tanulók, figyelemproblémásak, (intelligenciától független) BTM Tanulási zavar pszichés fejlődési zavarral küzdők (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia, autizmus, hiperaktivitás, stb.) (intelligenciától független) SNI Tanulási akadály értelmi akadályozottság, enyhe vagy középsúlyos értelmi fogyatékosság (átlagtól elmaradó, alacsony intelligencia) SNI általános és fejlesztőpedagógiai kompetencia - felzárkóztatás, fejlesztés, differenciálás, korrepetálás, gyógypedagógiai kompetencia diagnózison alapuló egyéni fejlesztés

4 Együttműködés színterei
Módszertani segítés, konzultációk Dokumentálás Egyéni és kiscsoportos fejlesztés

5 Módszertani együttműködés
Pedagógiai Műhely megbeszélések más munkaközösségekkel tanulás-módszertani kézikönyv osztályfőnököknek „Diszlexiásbarát iskola” program adaptálása Bemutató órák, előadások tartása Segítségadás kutatásokhoz

6 Konzultációk Iskolán belül Iskolán kívül
Formális: egy osztályban tanítók megbeszélései, szülőértekezletek, fogadóórák, nevelési értekezletek, Informális: aktuálisan a helyzethez igazodóan Iskolán kívül szakértői bizottságokkal, más iskolákkal, szociális szakemberekkel, civil szervezetekkel, felsőoktatási intézményekkel,

7 Egyéni fejlesztés Az új tanulók felmérése, a kapott eredmények megbeszélése BTM-s és SNI-s diákok fejlesztése egyéni terv alapján Egyéni tanulási utak Felkészítés szakmához, érettségihez

8 Dokumentálás Szakértői vizsgálati kérelmek bonyolítása, nyomon követése Tantárgyi felmentések segítése Egyéni fejlesztési tervek készítése Fejlesztéshez szükséges eszközök készítése

9 Köszönöm a figyelmet !


Letölteni ppt "Az együttműködés színterei a segítő pedagógus szemszögéből"

Hasonló előadás


Google Hirdetések