Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS 2008. augusztus 25-28. A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné.

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS 2008. augusztus 25-28. A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné."— Előadás másolata:

1 VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS augusztus A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné

2 „ Az oktatási rendszer csak annyira jó, amennyire a tanárok, akik alkotják.” „Az iskolarendszer minősége a tanárok teljesítményétől függ.” McKinsay 2007 OECD (2005) A tanárok számítanak

3 Az iskolákkal és a tanárokkal szemben támasztott követelmények egyre összetettebbek. A tanulás végtelenül komplex folyamat. A tömegoktatástól a személyre szabott, kompetenciafejlesztő oktatás felé haladunk. A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus augusztus dr. Várnai Andrásné

4 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus augusztus dr. Várnai Andrásné A pedagógus szakma rendkívül tudás-intenzív szakmává vált. A pedagógus professzió „partnerségen alapuló szakma”.

5 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus augusztus dr. Várnai Andrásné A pedagógus kollektíva az együttműködések széles hálózatát jelenti:  együttműködés a megfelelő tanulási környezet kialakítására  együttműködés a tanulásszervezésben és a tanítási tartalmak meghatározásában a kollégákkal és a tanulókkal (svéd és finn iskolapéldák)  újfajta tanulásszervezési módok: projekt, kooperatív tanulás, differenciálás, önálló tanulási utak megszervezése, mestermunka, erdei iskola, epochális rendszer stb.,

6 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus augusztus dr. Várnai Andrásné  állandó (minőségfejlesztési teamek, értékelési team, egy osztályban tanítók csoportja, stb.) és egy-egy feladatra szerveződő teamek működése  együttműködés a segítő szakmákkal: fejlesztő pedagógusok, a szociális gondoskodás kollégái, a mentálhigiénés ellátás munkatársai; külső és belső munkatársak,  együttműködés a szülői házzal és az iskola társadalmi környezetével (pl. az iskolai infrastruktúra és tanári szaktudás felhasználása a felnőttképzésre).

7 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus augusztus dr. Várnai Andrásné Gyerek Szülő Tanító Tanárok Fejlesztő tanár (gyógypedagógus) Logopédus Pszichológus Szakértői Bizottság Nevelési Tanácsadó Gyerekjóléti Szolgálat Családsegítő Utazótanár a szegregált intézményből (hallássérültek, látássérültek autisták) BGGYFK Gyógypedagógiai Tanárképző Kar Kerületi Speciális Ált. Isk. mint szakmai szolgáltató

8 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus augusztus dr. Várnai Andrásné A folyamatos változás menedzselésére csak az intelligens, tanulószervezetként működő iskolák képesek

9 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus augusztus dr. Várnai Andrásné Az intelligens iskola:  az ott dolgozó pedagógusok között folyamatos és magas színvonalú kommunikáció zajlik a saját munkájuk eredményeiről, a munka során keletkező problémákról, a problémák lehetséges megoldásairól

10 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus augusztus dr. Várnai Andrásné Mitől lesz egy tantestület kollektíva? Mitől lesz egy iskola alma mater?

11 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus augusztus dr. Várnai Andrásné  Intézményi és egyéni kompetencia térkép  Egyéni karriertervek  Közös jövőkép, küldetés  Értékrend és viselkedési sztenderdek  Minőségfogalom  Közösen megalkotott pedagógiai program

12 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus augusztus dr. Várnai Andrásné Példák az elmúlt év oktatási fejlesztéseiből  Önfejlesztő iskolák: pedagógiai programok megalkotása, helyi tantervek kidolgozása  Comenius minőségbiztosítási program  Integrációs bázis iskolák  Szakiskolai fejlesztési program  TIOK  HEFOP pályázatok, konzorciumi együttműködések  Socrates programok: nemzetközi teamek

13 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus augusztus dr. Várnai Andrásné És mégse…… Ellenhatások: az oktatáspolitika kanyarjai finanszírozási bizonytalanság túlburjánzó adminisztráció nincs idő a belső folyamatokra

14 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus augusztus dr. Várnai Andrásné Mit tegyünk, hogy  a változási folyamatok széleskörűen, az osztálytermi szintig hassanak  a reformkampány helyett folyamatos szakmai fejlesztés legyen

15 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus augusztus dr. Várnai Andrásné

16 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus augusztus dr. Várnai Andrásné

17 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus augusztus dr. Várnai Andrásné

18 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus augusztus dr. Várnai Andrásné

19 A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei VII. Nevelésügyi Kongresszus augusztus dr. Várnai Andrásné Köszönöm a figyelmüket!


Letölteni ppt "VII. NEVELÉSÜGYI KONGRESSZUS 2008. augusztus 25-28. A pedagógus kollektíva az iskolában, az iskolafejlesztés személyi feltételei dr. Várnai Andrásné."

Hasonló előadás


Google Hirdetések