Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3.1.4/08/2.)

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3.1.4/08/2.)"— Előadás másolata:

1 A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3.1.4/08/2.)

2 Iskola és kompetencia…

3 Előzmények Az első kipróbálók: A Kompetencia alapú oktatás bevezetéséért (TIOK) HEFOP bekapcsolódott intézmény: - Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény

4 Előzmények  Követő intézmények: HEFOP programba bekapcsolódott intézmények: - Verseghy Ferenc Gimnázium - Széchenyi István Gimnázium és Általános Iskola - Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola (Egészségügyi Tagintézmény) - Belvárosi Általános Iskola - Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Konstantin Alapfokú Művészetoktatási Intézmény  Egyéb programok, saját intézményi innovációk

5 Szolnok város kompetencia-térképe IntézményProgram Kompetencia területek Bevont évfolyamok Szandaszőlősi Általános Iskola HEFOP  Szövegértés, szövegalkotás  Matematikai logika  Német nyelv  Életpálya építés 5-8. osztályok Belvárosi Általános Iskola HEFOP  Szövegértés, szövegalkotás  Matematikai logika  Infokommunikációs technológiák technológiák 1-7. osztályok Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola HEFOP  Szövegértés, szövegalkotás  Matematikai logika  Szociális, életviteli, környezeti és életpálya építés 1-3. osztályok 5-8. osztályok

6 Szolnok város kompetencia-térképe IntézményProgram Kompetencia területek Bevont évfolyamok Szent- Györgyi Albert Általános Iskola Korszerű technikák adaptációi  Szociális kompetenciák fejlesztése  Tanulási technikák 1-8. osztályok Kassai Úti Általános Iskola Korszerű technikák adaptációi, saját innovációk  Időtakarékos differenciálás  Komplex művészetoktatás  „Az utca matematikája”  Projektoktatás fizika és kémia  Önszabályozó tanulás 1-3. osztályok 5. osztály 7-8. osztályok Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola Zsolnai ÉKP  Műveltség egész 1-8. osztályok

7 Szolnok város kompetencia-térképe IntézményProgram Kompetencia területek Bevont évfolyamok Fiumei Úti Általános Iskola Korszerű technikák adaptációi, saját innovációk  Szövegértés, szövegalkotás  Matematikai logika  Infokommunikációs technológiák technológiák  Idegen nyelv 1-8. osztályok

8 Szolnok város kompetencia-térképe IntézményProgram Kompetencia területek Bevont évfolyamok Varga Katalin Gimnázium Saját innovációk  Szövegértés, szövegalkotás  Matematikai logika  Infokommunikációs technológiák technológiák osztályok Verseghy Ferenc Gimnázium HEFOP  Szövegértés, szövegalkotás  Matematikai logika  Infokommunikációs technológiák technológiák osztályok Széchenyi István Gimnázium és Általános Iskola HEFOP  Szövegértés, szövegalkotás  Matematikai logika  Szociális, életviteli és környezeti osztályok

9 Szolnok város kompetencia-térképe IntézményProgram Kompetencia területek Bevont évfolyamok Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola  Egészségügyi és Szociális Tagintézmény  Ruhaipari Tagintézmény  Kereskedelmi és Vendéglátóipari Tagintézmény HEFOP Szakiskolai Fejlesztési Program  Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák  A Szakiskolai Fejlesztési Program szerint 10. osztály és 13. osztályok osztályok

10 A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3.1.4/08/2.) Bevont intézmények, feladatellátási helyek:  Szolnok Városi Óvodák, Egységes Pedagógiai- Szakmai Szakszolgálat és Pedagógiai Szolgáltató Intézmény Eszterlánc Óvoda és Hold Úti Óvoda  Kassai Úti Általános Iskola  Szent-Györgyi Albert Általános Iskola  Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény  Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény  Széchenyi István Gimnázium és Általános Iskola  Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Gépipari Tagintézmény

11 Az új gazdaság által igényelt kompetenciák ( Halász G)  Rugalmasság és alkalmazkodóképesség  Az önálló és társas tanulásra való képesség  Problémamegoldó képesség és kreativitás  A bizonytalanság kezelésének képessége

12 Az új gazdaság által igényelt kompetenciák ( Halász G)  Megbízhatóság, kiszámíthatóság  Együttműködési és kommunikációs képességek (szociális kompetenciák)  Az írott kommunikáció alkalmazásának képessége

13 Az új gazdaság által igényelt kompetenciák ( Halász G)  Idegen nyelvű és különböző kultúrák közötti kommunikáció  Az információs és telekommunikációs technológia alkalmazásának képessége

14 Kompetensek?

15 Kompetensek?

16 Boldogok? Egészségesek?

17 Egyetértünk? „ A jövőben nem annyira kiképzett embereket kell az oktatásnak produkálnia, mint inkább képezhető embereket, akik képesek tanulni.”

18 Saját élményű tanulás

19 Kompetencia alapú órák:

20 Elvárásaink  A pályázati célok elérése  Pedagógiai közélet erősödése  Horizontális együttműködés erősödése  Módszertani kultúra gazdagodása  Fenntartható folyamatos fejlődés  Tanulószervezetek kialakulása és kapcsolódása  Hálózati tanulás fejlődése

21 A tanulók véleményéből:   Játékosan és kedvből tanulunk, nem pedig kényszerből.   Nem kell magolni a nyelvtant, hanem mi jövünk rá a szabályokra.   Úgy érzem, minket gondolkodni tanítanak, lassan, de biztosan tanulunk.   Nem kell annyi könyvet cipelni, mint tavaly.   Ez a program azért jó, mert sokat beszélgetünk a szüleimmel és olyan dolgokat tudhatok meg róluk, amiket nem is gondoltam volna.

22 A tanítás művészete abban rejlik, hogy a gyerekeket bevezetjük önmaguk tanításának művészetébe.

23

24 Köszönöm a figyelmüket! Dr. Kállai Mária tel: 56/


Letölteni ppt "A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3.1.4/08/2.)"

Hasonló előadás


Google Hirdetések