Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

Az előadás letöltése folymat van. Kérjük, várjon

A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1

Hasonló előadás


Az előadások a következő témára: "A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1"— Előadás másolata:

1 A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1

2 Iskola és kompetencia…

3 Előzmények Az első kipróbálók:
A Kompetencia alapú oktatás bevezetéséért (TIOK) HEFOP bekapcsolódott intézmény: - Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény

4 Előzmények Követő intézmények:
HEFOP programba bekapcsolódott intézmények: - Verseghy Ferenc Gimnázium - Széchenyi István Gimnázium és Általános Iskola - Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola (Egészségügyi Tagintézmény) - Belvárosi Általános Iskola - Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola és Konstantin Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Egyéb programok, saját intézményi innovációk

5 Szolnok város kompetencia-térképe
Intézmény Program Kompetencia területek Bevont évfolyamok Szandaszőlősi Általános Iskola HEFOP Szövegértés, szövegalkotás Matematikai logika Német nyelv Életpálya építés 5-8. osztályok Belvárosi Általános Iskola HEFOP Infokommunikációs technológiák 1-7. osztályok Kőrösi Csoma Sándor Általános Iskola Szociális, életviteli, környezeti és életpálya építés 1-3. osztályok

6 Szolnok város kompetencia-térképe
Intézmény Program Kompetencia területek Bevont évfolyamok Szent- Györgyi Albert Általános Iskola Korszerű technikák adaptációi Szociális kompetenciák fejlesztése Tanulási technikák 1-8. osztályok Kassai Úti Általános Iskola Korszerű technikák adaptációi, saját innovációk Időtakarékos differenciálás Komplex művészetoktatás „Az utca matematikája” Projektoktatás fizika és kémia Önszabályozó tanulás 1-3. osztályok 5. osztály 7-8. osztályok Kodály Zoltán Ének-zenei Általános Iskola Zsolnai ÉKP Műveltség egész

7 Szolnok város kompetencia-térképe
Intézmény Program Kompetencia területek Bevont évfolyamok Fiumei Úti Általános Iskola Korszerű technikák adaptációi, saját innovációk Szövegértés, szövegalkotás Matematikai logika Infokommunikációs technológiák Idegen nyelv 1-8. osztályok

8 Szolnok város kompetencia-térképe
Intézmény Program Kompetencia területek Bevont évfolyamok Varga Katalin Gimnázium Saját innovációk Szövegértés, szövegalkotás Matematikai logika Infokommunikációs technológiák 9-12. osztályok Verseghy Ferenc Gimnázium HEFOP 9-11. osztályok Széchenyi István Gimnázium és Általános Iskola Szociális, életviteli és környezeti 9-10. osztályok

9 Szolnok város kompetencia-térképe
Intézmény Program Kompetencia területek Bevont évfolyamok Szolnoki Szolgáltatási Szakközép- és Szakiskola Egészségügyi és Szociális Tagintézmény Ruhaipari Tagintézmény Kereskedelmi és Vendéglátóipari Tagintézmény HEFOP Szakiskolai Fejlesztési Program Szociális, életviteli és környezeti kompetenciák A Szakiskolai Fejlesztési Program szerint 10. osztály 9-11. és 13. osztályok 9-13. osztályok

10 A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1
Bevont intézmények, feladatellátási helyek: Szolnok Városi Óvodák, Egységes Pedagógiai- Szakmai Szakszolgálat és Pedagógiai Szolgáltató Intézmény Eszterlánc Óvoda és Hold Úti Óvoda Kassai Úti Általános Iskola Szent-Györgyi Albert Általános Iskola Szandaszőlősi Általános Iskola, Művelődési Ház és Alapfokú Művészetoktatási Intézmény Liget Úti Általános Iskola, Előkészítő, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény Széchenyi István Gimnázium és Általános Iskola Szolnoki Műszaki Szakközép- és Szakiskola Jendrassik György Gépipari Tagintézmény

11 Az új gazdaság által igényelt kompetenciák (Halász G)
Rugalmasság és alkalmazkodóképesség Az önálló és társas tanulásra való képesség Problémamegoldó képesség és kreativitás A bizonytalanság kezelésének képessége

12 Az új gazdaság által igényelt kompetenciák (Halász G)
Megbízhatóság, kiszámíthatóság Együttműködési és kommunikációs képességek (szociális kompetenciák) Az írott kommunikáció alkalmazásának képessége

13 Az új gazdaság által igényelt kompetenciák (Halász G)
Idegen nyelvű és különböző kultúrák közötti kommunikáció Az információs és telekommunikációs technológia alkalmazásának képessége

14 Kompetensek?

15 Kompetensek?

16 Boldogok? Egészségesek?

17 Egyetértünk? „ A jövőben nem annyira kiképzett
embereket kell az oktatásnak produkálnia, mint inkább képezhető embereket, akik képesek tanulni.”

18 Saját élményű tanulás

19 Kompetencia alapú órák:

20 Elvárásaink A pályázati célok elérése Pedagógiai közélet erősödése
Horizontális együttműködés erősödése Módszertani kultúra gazdagodása Fenntartható folyamatos fejlődés Tanulószervezetek kialakulása és kapcsolódása Hálózati tanulás fejlődése

21 A tanulók véleményéből:
Játékosan és kedvből tanulunk, nem pedig kényszerből. Nem kell magolni a nyelvtant, hanem mi jövünk rá a szabályokra. Úgy érzem, minket gondolkodni tanítanak, lassan, de biztosan tanulunk. Nem kell annyi könyvet cipelni, mint tavaly. Ez a program azért jó, mert sokat beszélgetünk a szüleimmel és olyan dolgokat tudhatok meg róluk, amiket nem is gondoltam volna.

22 A tanítás művészete abban rejlik, hogy a gyerekeket bevezetjük önmaguk tanításának művészetébe.

23

24 Köszönöm a figyelmüket. Dr. Kállai Mária e-mail: kallaim@ph. szolnok
Köszönöm a figyelmüket! Dr. Kállai Mária tel: 56/


Letölteni ppt "A kompetencia alapú oktatás elterjesztéséért Szolnokon (TÁMOP-3. 1"

Hasonló előadás


Google Hirdetések